Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Znate li koliko ćete se držati novogodišnjih odluka?

Odlučili ste da ćete prestati pušiti i početi intenzivno vježbati, pa i popraviti odnose s obitelji? Stručnjaci kažu – previše važnih stvari...
02. siječnja 2013. u 13:30 0 komentara 19 prikaza
'vjezbanje vjezba tjelovjezba fitness zdravlje dijeta sreca veselje radost ljeto odmor rekreacija zena trbuh dom kuca stan stanovanje pod parket raspolozenje tenisice prostirka'
Foto: ''

Novogodišnje odluke ponekad donosimo tako lako, ali ih se podjednako lako i odričemo. Pa u čemu je stvar? Psiholozi objašnjavaju da je za provođenje novogodišnjih odluka snaga volje vrlo važna te da se, ako ste slabijeg karaktera, i na tomu se može poraditi!

Odustajanjima doprinosi i krivnja koja se javlja zbog povremenog posrtanja, no opet je sve – u glavi. Važno je ustati i krenuti od početka.

Dobar savjet je da u isto vrijeme ne provodite teške i zahtjevne odluke, već da odaberete jednu i nje se držite. Ili rješavate jednu iza druge.

Odluke svuda oko nas

Nevjerojatno, ali samo jedna od jedanaest osoba održat će obećanje i provesti donesene odluke u djelo te ih se držati najmanje šest mjeseci. Oko 40 posto onih koji su donijeli novogodišnje odluke prekršit će ih u manje od dva tjedna i to zbog pomanjkanja volje, što će si i sami priznati, pokazalo je istraživanje britanskog Centra za istraživanje karcinoma. Polovica ispitanika tvrdi da je barem jednom u životu donijela neku važnu odluku na početku nove godine kojom će promijeniti lošu naviku. Odluke su najčešće usmjerene na prestanak konzumacije alkohola, a pri vrhu liste su i odluka o štednji (34 posto), ali i smanjenju jedenja slatkiša te odlasku u teretanu (22 posto). Za ovu godinu čak je 20 posto njih donijelo neku odluku.

Ovo je pet savjeta kako zadržati odlučnost u novoj godini:

1. Odaberite jednu naviku koje se želite riješiti i koja će imati najveći utjecaj na vaš život. Planiranje da krenete u teretanu, zatvorite Facebook-stranicu i zdravije jedete vjerojatno će biti previše naporno i za najodlučnije.

2. Olakšajte si tako što ćete si planirati aktivnosti koje možete ostvariti. Primjerice, nemojte si zadati da svaki dan vježbate sat vremena jer to vjerojatno (ako uopće niste vježbali) nećete ostvariti. Planirate li srediti svoj dom i pobacati nepotrebne stvari, krenite sa sređivanjem jedne ladice. Pozitivne reakcije nakon ostvarenja sitnih ciljeva pomoći će vam da se poslije pozabavite i većim zadacima.

3. Ignorirajte negativnosti jer fokusiranje na ono što nećete napraviti može dovesti do ironičnog preokreta – ili jednostavnije, ako ste odlučili prestati jesti kolače, kad vam se pruži prilika, pojest ćete i više.

4. Ojačajte volju programirajući svoj mozak poput računala. Jedino se tako nećete stalno morati boriti s iskušenjima. Postavite znakove koji će vam omogućiti kontrolirano ponašanje. Primjerice, osjećate li glad prije ručka, a zadali ste si da ćete pojesti jabuku, a ne čokoladu, vjerojatnije je da ćete glad zavarati jabukom. Nećete nepotrebno trošiti energiju na borbu sa samim sobom i tako ćete imati volje i za neke druge stvari.

5. Potražite podršku u partneru ili prijateljima. Partnerova snaga pojačava vaše šanse da se pridržavate svojih odluka, a međusobna potpora povećat će šanse za uspjeh.

Zadar: Testiranje na Covid-19 u Općoj bolnici
PISMO OBIŠLO HRVATSKU
Prebolio COVID-19 pa otkrio što morate imati doma: 'Korona boli kao sam vrag'
NOVA REVOLUCIJA POLJOPRIVREDE
Star Trek na hrvatskoj njivi: Dronovi snimaju štetnike, AI zbraja kukuruz, traktor sam vozi...
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.