Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Zaboravite na brze dijete, tri kilograma viška topite tri tjedna

Najčešća je pogreška pri mršavljenju postavljanje nerealno visokih ciljeva
05. siječnja 2015. u 11:43 0 komentara 5169 prikaza
mršavljenje
Foto: Shutterstock
Pogledajte galeriju 1/2

Kako se nakon blagdana riješiti suvišnih kilograma, problem je s kojim mnogi muku muče.

Stroge dijete koje obećavaju gubitak kilograma u samo nekoliko dana najčešće se pokažu kao promašaj, a ako i uspiju, kilogrami se vrlo brzo vraćaju.Upravo je postavljanje nerealnih ciljeva jedna od najvećih pogrešaka kada pokušavamo smršavjeti nakon blagdana, ističe nutricionistica Darija Vranešić Bender. Ako za blagdana nakupite tri do četiri kilograma viška, potrebno si je uzeti barem tri tjedna blage redukcijske dijete da ih i izgubite.

Ono što si nikako ne smijete dopustiti jest da – budete gladni.

Mediteranska prehrana

– Blagdani i blagdanske delicije su prošlost, sada je vrijeme za povratak na laganu mediteransku prehranu temeljenu na cjelovitim žitaricama, obilju povrća i voća te ribi i niskomasnim mliječnim proizvodima. Obvezno doručkujte i nemojte preskakati obroke jer bi posljedica duljeg gladovanja opet moglo biti prejedanje. Kako bismo iz organizma isprali sve one toksine koje su se akumulirali pretjeranim blagovanjem, potrebno je u jelovnik uvrstiti što više juha i variva – objašnjava nutricionistica.

Napominje da prednost imaju nemasne povrtne juhe i variva sačinjena, primjerice, od brokule, cvjetače, prokulica i ostalih kupusnjača.

– Ovi saveznici jetre obiluju klorofilom, poznatim „čistačem jetre“, a kupusnjače se ujedno odlikuju sadržajem fitokemikalija koje povećavaju sposobnost jetre da neutralizira toksične tvari. Neizostavan dio svakog detoksikacijskog programa čini i korjenasto povrće poput mrkve, cikle, celera jer predstavlja pravu riznicu nutrijenata prijatelja jetre (osobito vitamina C i kalija) – ističe Darija Vranešić Bender.

Za prehrambeni oporavak preporučuje i toplu juhu od rajčice koja je ujedno i odličan izvor snažnog antioksidansa likopena s povoljnim učinkom na kolesterol.

– Upravo su blagdanska slavlja razdoblje kada organizam ima „pune ruke posla“ s povišenim masnoćama i kolesterolom stoga je likopen dobrodošla pomoć za zdravlje srca i krvnih žila. Provođenje dijete zimi puno je veći izazov nego ljeti i na proljeće. Zimi nam je radijus kretanja obično znatno smanjen zbog hladnoće, a zbog istog razloga imamo veću potrebu i dostupnost visokokalorične, „zimske“ hrane koja grije naše tijelo – upozorava.

Od voća prednost dajte jabukama, kruškama i grejpu jer obiluju pektinom, prehrambenim vlaknom topljivim u vodi koji se pokazao kao sredstvo za blago sniženje razine kolesterola u krvi.

– Uživajte u maštovitim povrtnim salatama, one osiguravaju cijeli niz visokovrijednih tvari koje pomažu ubrzati metabolizam, jačaju obrambenu sposobnost tijela i organizam “čiste” od otrova. Salate začinite kvalitetnim ekstradjevičanskim maslinovim uljem. Iako su radikalne detoksikacije popularne, poput onih voćnim sokovima gdje se blagdanski prehrambeni grijesi pokušavaju „isprati“ konzumiranjem voćnih sokova i ničega više, trebalo bi ih izbjegavati. Takvi detoksikacijski programi imaju vrlo nisku energetsku vrijednost što dovodi do usporavanja metabolizma i lakog nakupljana dodatnih kilograma jednom kada se vratite na uobičajenu prehranu – objašnjava Darija Vranešić Bender.

Birajte vodu i čajeve

Uz pojačanu konzumaciju voća i povrća, dr. med. spec. opće medicine Darija Čubelić napominje da ne smijemo zaboraviti na unos tekućine, vode i čajeva:

– No, izbjegavajte zaslađeni čaj. Ljudima je čaj ponekad izlika da stave tri žlice šećera, ali time si rade više štete nego koristi. Nikako nemojte piti gazirana pića i voćne sokove. Napominje da se ljudi rijetko javljaju liječnicima opće prakse kada im je potreban savjet vezan za mršavljenje.

– Uglavnom se jave kad već osjete ozbiljnije posljedice loše prehrane, primjerice, ako je riječ o šećerenoj bolesti, visokim masnoćama, visokom krvnom tlaku i slično. Tek onda prelaze na redukcijske dijete iz zdravstvenih razloga – kaže Darija Čubelić.

Kako bi se spriječile ovakve bolesti, ali i neuspjele dijete, dobro je posavjetovati se s nutricionistima i liječnicima o planu mršavljenja. Uz malo dobre volje, disciplinu i fizičku aktivnost rezultati sasvim sigurno neće izostati.

>>Ove će namirnice pomoći da izgubite kilograme, zategnete kožu, ubrzate metabolizam...

>>Čarobna juha puna kupusa dobar je 'lijek' nakon blagdana

Kako uspješno i zdravo mršavjeti i zadržati vitku liniju

1. Od nutricionista tražite savjet i plan prehrane

Posjetite nutricionista koji će vam prilagoditi dijetu prema vašim preferencijama, tako da ne izbacujete iz prehrane omiljenu hranu, a istodobno slijedite redukcijsku dijetu koja će vam zajamčiti mršavljenje.

2. Zaboravite na brz i učinkovit gubitak kilograma

Ne planirajte dijetu koja je izrazito restriktivna i podrazumijeva brz gubitak kilograma. Radije izaberite uravnotežen i blago restriktivan način prehrane koji će vam osigurati umjeren i postojan gubitak kilograma.

3. Upoznajte nove namirnice i postupno uvodite promjene

Svaka monotona dijeta u konačnici rezultira nezadovoljstvom i nerijetko je osuđena na neuspjeh. I pretjerano ambiciozno kretanje u velike promjene obično ne uspijeva. Promjene treba uvoditi postupno.

4. Banalni trikovi mogu pomoći u mršavljenju

Poslužite se učinkovitim trikovima: uklonite suvišne zalihe nepoželjne hrane iz kuće, okanite se grickalica, ne jedite nesvjesno i u hodu, ne idite gladni u nabavu hrane, odredite vrijeme za obroke, najbolje uvijek isto.

5. Dobra motivacija i društvo vode do supjeha

Preispitajte sami sebe – jeste li dovoljno motivirani da promijenite prehranu i definirajte razloge zbog kojih morate i/ili želite smršavjeti. Nađite prijatelja koji će vam se pridružiti u programu mršavljenja. U društvu je lakše!

Savršen poslijeblagdanski jelovnik

Doručak

Pahuljice s probiotičkim jogurtom

Cijeđeni sok od naranče ili stopostotni sok od naranče

Čaj od hibiskusa

Ručak

Varivo od crvene leće s mrkvom i ljutikom te kockicama dimljenog tofua (ili kockicama naglo pečenog pilećeg filea)

Integralni kruh sa sjemenkama

Međuobrok

Voćna salata: jabuke, kruške, ananas i grejp

Večera

Bistra juha od brokule, mrkve i cvjetače

Odrezak od tune na naglo s kaparima

Kratko kuhana blitva ili raštika

Kupovina
KVIZ
Otkrij svoj shopping personality
komentirala je
Nakon što je sve rasplakao s pjesmom njezina oca, javila se i Ella Dvornik
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.