Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Važno: Smiju li dijabetičari jesti voće?

Voće je izrazito zdravo i trebalo bi ga konzumirati svaki dan. Međutim, zbog visokog udjela šećera ne jedu ga mnogi dijabetičari....
23. lipnja 2013. u 11:31 0 komentara 21076 prikaza
'18.07.2009., Zagreb - Trznica Dolac. Ilustracija za voce i povrce. Lubenica.  Photo: Goran Jakus/24sata'
Foto: 'Goran Jakus/24sata'

Nutricionisti kao ni dijetetičari ne znaju jednostavan odgovor na pitanje smiju li dijabetičari i koliko voća konzumirati. Ali i ostalih nutrijenata poput vlakana koje na prirodan način smanjuju razinu šećera u krvi...

Danski su znanstvenici, međutim, u novom istraživanju otkrili da manje voća u prehrani ne pomaže dijabetičarima. U studiji su sudjelovali ljudi kojima je nedavno dijagnosticirn dijabetes tipa 2, a usto su bili i pretili. Imali su na raspolaganju liječničku pomoć i savjete nutricionista, koji su im predlagali smanjeni unos kalorija. Jedna je grupa morala smanjti unos voća (do maksimalno 135 grama voća ili jedna jabuka), dok je druga skupina jela najmanje dva voćna obroka dnevno (oko 320 grama), a istraživači su kod njih pratili glikolizirani hemoglobin koji pokazuje razinu šećera u krvi tijekom određenog vremenskog razdoblja.

Dvanaest tjedana nakon početka ispitanici u obje skupine su izgubili na tjelesnoj težini i smanjili obujam struka. Oni koji su jeli više voća imali su i bolje rezultate, ali zapravo među skupinama nije bilo značajnih razlika u razini šećera u krvi.

- S obzirom na blagotvoran učinak voća na zdravlje, preporučamo da oboljeli od dijabetesa tipa 2 ne smanjuju unos - zaključili su zanstvenici, prenosi New York Times.

 

Stem industrija
RUŠIMO MITOVE
STEM industrija: Oni zarađuju više od prosjeka, sve više žena se etablira u tom sektoru i utječu na rast gospodarstva
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.