Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Svako jutro odgađate alarm iako ste spavali dugo? Trebali biste posjetiti liječnika, evo zašto

Stručnjaci upozoravaju da nemiran san nakon nekog vremena može dovesti do debljanja, kardiovaskularnih problema, visokog krvnog tlaka, oslabljenog imuniteta i dijabetesa.
09. listopada 2020. u 07:00 2 komentara 1498 prikaza
Foto: Shutterstock

Medicinski stručnjaci iz klinike za poremećaje spavanja u Clevelandu otkrili su da, ako svakog jutra odgađate alarm budilice iako ste spavali oko 8 sati, trebate posjetiti liječnika.

U objavljenim rezultatima otkrili su da san nije isti svake noći te da je od velike važnosti način na koji završava san odnosno počinje buđenje. Odgoda alarma remeti REM fazu sna, tvrdi liječnica i direktorica klinike, Reena Mehra.

Započnite dan tjelovježbom! Kroz trening za buđenje od samo 5 minuta vodi vas poznata trenerica Suzana Štimac

Kako prenosi MSN, REM faza nastupa otprilike sat i pol nakon što smo zaspali i tada disanje postaje brzo i nepravilno, tlak se povećava do razine budnosti, a oči se brzo pomiču s jedne strane na drugu iza zatvorenih kapaka. Tu dolazi do problema s odgađanjem alarma - tijekom ulaska i izlaska iz te faze. Uz već povišenu razinu budnosti, narušavanje ovog sna alarmom u intervalima od 10 minuta može povisiti krvni tlak i otkucaje srca, dok je interval prekratak da omogući miran san od kojeg ćemo se odmoriti.

Stručnjaci upozoravaju da nemiran san nakon nekog vremena može dovesti do debljanja, kardiovaskularnih problema, visokog krvnog tlaka, oslabljenog imuniteta i dijabetesa.

Mehra savjetuje da osigurate svom tijelu do osam sati kvalitetnog sna. Ako i nakon toga osjetite potrebu da odgodite alarm i imate osjećaj kao da ne možete ustati iz kreveta, onda biste trebali posjetiti liječnika jer je možda u pitanju poremećaj spavanja.

Ovo je 10 najzdravijih namirnica koje biste trebali jesti za doručak:

1 / 10
Jedno je istraživanje pokazalo da cjelovite žitarice u doručku poput zobenih pahuljica pomažu u koncentraciji i učenju.
Od polja do stola Zelena strategija OD POLJA DO STOLA: Strategija koja otkriva pozadinu održivog razvoja Samo na Večernji TV-u Stručnjakinja objasnila zašto mladi nemaju poduzetnički duh i je li euro bolji od kune Huawei PETAL SEARCH Kako najlakše skinuti top aplikacije poput Tik Toka ili Deezera na vaš Huawei mobitel Vrijeme za promjenu Perete li kosu ujutro ili navečer? Stručnjaci tvrde da nije isto, a evo koja navika je zdravija
VELIKA TUGA
Preminuo Damir iz ŽNV: Bio je samohrani otac koji je prije 14 godina postao udovac
Konzum
NOVO NORMALNO
Mijenjanje navika? Kako je nemoguće postalo moguće
  • Avatar Salam_Parizer
    Salam_Parizer:

    A da se možda zaposlite konačno negdje?🤔

  • zvezdomor:

    Znači na prvi zvuk budilice skočiti kao feder iz kreveta i bit ćemo zdravi ? Koja bedastoća....