Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Samo 20 minuta šetnje ili laganog bicikliranja dnevno smanjuje rizik od raka!

Puno ljudi nakon obilnog obroka odlazi u šetnju kako bi potrošili kalorije. Osim gubljenja kalorija smanjuju rizik od raka.
27. prosinca 2019. u 16:25 0 komentara 1055 prikaza
Foto: shutterstock

Istraživanje pokazuje da ljudi koji imaju bilo kakvu vrstu tjelovježbe dva i pol sata tjedno smanjuju rizik od oboljevanja od raka i to čak sedam vrsta, piše dailymail.co.uk.

Tjelovježba može biti šetnja od 20 minuta ili lagana vožnja biciklom. Ova količina vježbanja smanjuje rizik od raka jetre za 18 posto, a pet sati tjedno za 27 posto. Rak dojke kod žena pada za 6 posto uz laganu tjelovježbu, a pet sati treniranja tjedno za 10 posto. Rak bubrega kod oba spola je pao za 11 posto odnosno 17 posto kada treniraju pet sati tjedno.

Kava OMILJENI NAPITAK Nije iznenađenje: Više od polovice Hrvata svakodnevno pije mljevenu kavu

Jedan od razloga zašto vježbanje smanjuje rizik od raka je gubitak kilograma.

Istraživanje je provedeno na 755 549 osoba u desetljeću. Dr. Alpa Patel kaže: "Uzbudljiva stvar ovog istraživanja je ta da je dovoljna samo kratka vježba kako bi ljudi bili zdraviji. Ubrzana šetnja od 20 minuta smanjuje rizik od nekoliko vrsta raka."

To je odlična vijest za ljude koji misle da je potrebno jako puno treniranja za zdravo tijelo. Dva i pol sata lagane vježbe tjedno ili 75 minuta trčanja, tenisa i sličnih aktivnosti je dovoljno.

Žene koje treniraju smanjile su rizik raka maternice za 18 posto kao i limfoma, a muškarci koji su se držali ovog savjeta smanjili su rizik od raka debelog crijeva za 14 posto. Oba spola su smanjili rizik oboljenja od mijeloma - rak koštane srži.

Jutarnja glavobolja Pazite! Ove stvari radimo skoro svaki dan, a skraćuju život!
PREKRŠAJNO PRIJAVLJEN
Detalji drame u obitelji Štimac: Sinu Luki nestalo je novca za biznis u Abu Dhabiju
PBZ
#ostanidoma i dalje
Koje nove navike ćemo zadržati u narednim mjesecima kako bi sačuvali zdravlje
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.