Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
mind&soul

Prebacite se s društvene mreže u stvarni život

Facebook
Foto: Reuters/PIXSELL
14.04.2015.
u 17:00

Najčešće ne priznajemo sebi prave motive zašto smo na društevnim mrežama. Što usitinu želite postići? Što zapravo time kompenzirate?

Nedavno sam otkrio da moja djevojka naš zajednički život stavlja na Facebook. Osjećam se kao da cijelom svijetu podnosi izvještaj o tome kakav nam je bio dan, kamo smo išli, što smo jeli, što planiramo... Prema onome što piše, kao da se želi pohvaliti kako joj je lijepo sa mnom - drago mi je zbog toga, ali pitam se zašto. Često objavljuje i naše fotografije, a snima i sve moguće sitnice - na primjer, kako je uredila ladice u kuhinji. Ona u tome ne vidi ništa sporno, kaže da to svi rade i da je normalno biti na Facebooku. Kako da joj objasnim da ne želim stalno biti “na tapeti”?

Marko

Postoji puno motiva zašto neki ljudi koriste svaku priliku da čak i svoj intimni život dijele na društvenim mrežama, ali najčešći je motiv glad za pažnjom, odnosno usamljenost. Barem tako ukazuju znanstvenici s australskog Sveučilišta Charles Sturt, na temelju istraživanja kojim su utvrdili kako više od 79% korisnika koji opisuju sebe kao usamljene, objavljuju osobne informacije na društvenim mrežama.Znanstvenici s Harvarda otkrili su da čin dijeljenja naših osobnih misli i osjećaja, aktivira u mozgu neurokemijski sustav nagrađivanja u većoj mjeri nego kada smo podijelili stavove i mišljenja drugih osoba.

Elizabeth Bernstein iz magazina Wall Street Journal piše o eroziji privatnog života kroz izloženost društvenim medijima, osobito “reality” emisijama u kojima ljudi dijele svaki detalj svog života. U kulturi u kojoj živimo, teško je zapamtiti da neke stvari trebaju biti privatne.Prema profesoru Russellu W. Belku koji proučava marketing i ponašanje potrošača, postoji još jedan ključni sastojak koji potiče na dijeljenje svega i svačega na Facebooku: napetost između čežnje za privatnošću i potencijalne slave - online egzibicionizam. Želimo biti zanimljivi i zapamćeni, ali nekima je na prvome mjestu potreba za pažnjom, a čežnja da budu popularni daleko nadmašuje čežnju da ih se poštuje.

Studija objavljena u znanstvenom magazinu PLoS ONE utvrdila je kako Facebook ne jača naš osjećaj dobrobiti nego ga zapravo podriva (Kross i suradnici, 2013.). Kako bi proučili učinak korištenja Facebooka na subjektivni osjećaj dobrobiti, istraživački tim anketirao je ispitanike - korisnike Facebooka koji su na to dobrovoljno pristali - a znanstvenici su otkrili: što su sudionici ankete više koristili Facebook, s vremenom su iskazivali sve manje zadovoljstvo svojim životom. Kako smanjiti vrijeme koje provodite na društvenim mrežama?

1. Razmislite što dobivate ili što gubite provodeći vrijeme na Facebooku?

Utrošeno vrijeme zamijenite za vrijeme provedeno s parnterom, prijateljima i drugim vama važnim ljudima. Virtualni svijet je iluzija, razvijajte sebe i gradite stvarne odnose u realnosti.

2. Razmislite s kojim ciljem ste na Facebooku. Najčešće zavaravamo sebe o motivima zašto smo na društvenim mrežama. Jeste li svjesni pravih razloga? Što uistinu želite postići? Što time kompenzirate?

3. Izmjerite vrijeme koje provodite na Facebooku. Najčešće nismo svjesni koliko vremena tijekom dana provedemo na društvenim mrežama. Prvi korak je to osvijestiti i sebi priznati.

4. Odredite kada i koliko vremena ćete provesti na Facebooku. Sami sebi ograničite vrijeme i rasporedite ga tijekom dana, i pridržavajte se toga. Želite li sretniji i kvalitetniji život, potrošite manje vremena na društvenim mrežama! Kao što su istraživanja pokazala, izravna interakcija ključna je da se ljudi dugoročno osjećaju bolje.

Ponekad je manje više!

>>Što 'stalkanje' na Facebooku znači za vaše veze?

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije