Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Oni kojima je dovoljno manje od šest sati sna, zapravo imaju genetsku mutaciju

Znanstvenici su pronašli gen koji ljudima dozvoljava da uspješno funkcioniraju na samo nekoliko sati sna svaku noć.
10. rujna 2019. u 06:49 1 komentara 1278 prikaza
Foto: screenshot/facebook

Vjeruju kako bi ovo saznanje moglo biti karika koja je nedostala u brojnim istraživanjima i pronalascima lijekova koji bi tretirali demeciju, bolesti srca, nesanicu i druge bolesti koje su povezane s manjkom sna.

Aromaterapija Aromaterapija Saznajte kako ublažiti stres, nesanicu ili išijas na prirodan način

Pronašli su više od 50 obitelji kojima je dovoljno manje od šest i pol sati sna kako bi sutra funkcionirali u savršenom redu. Promatranjem tih obitelji uspjeli su izolirati genetsku mutaciju za koju vjeruju da je razlog za ovu neubičajenost.

Smatraju kako je potreba za malom količinom sna uzrokovana genom ADRB1 kod kojeg je pronađena ista mutacija kod svih članova obitelji kojima je potrebno manje od šest sati sna svaku noć, a nekima su dovoljna i samo četiri sata sna. Njihova rodbina koja spava dulje tu istu mutaciju na genu nije imala.

Jeste li znali Otkriven je pravi razlog zašto muškarci zaspu odmah nakon seksa

Nakon ovog otkrića, znanstvenici su ovaj gen promijenili kod miševa koji su za posljedicu spavali 55 minuta manje od uobičajenog i time dokazali kako je duljina sna povezana s genetikom.

- Začuđuje da toliko malo znamo o snu kada prosječna osoba na njega potroši trećinu života. Ovo istraživanje uzbudljiva je nova granica koja nam omogućava da diseciramo kompleksnost rada mozda i različitih neurona koji dopridonose snu i budnosti- rekao je profesor Lucas Patacek, jedan od istraživača koji je radio na ovom opsežnom projektu.

Kako je DHL postao vodeća logistička tvrtka u svijetu i kakvi su im planovi za Hrvatsku