Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Loš za zdravlje: Koliko zapravo šećera smijete konzumirati u jednome danu?

Dodani šećer nalazi se u prerađenoj hrani i slatkišima te biste njegov unos trebali svesti na minimum.
21. lipnja 2020. u 07:00 0 komentara 13904 prikaza
Foto: shutterstock

Stolni šećer poznat je i kao bijeli otrov, jer ne donosi ništa pozitivno, već samo negativno. Pun je kalorija, bez dodatnih hranjivih sastojaka i može oštetiti vaš metabolizam. Konzumacija prekomjerne količine šećera povezano je s mnogim zdravstvenim problemima, poput pretilosti, propadanje zuba i dijabetesa 2. tipa. Iako znamo nedostatke šećera, svakodnevno ga dodajemo u našu prehranu jer ga je teško ostaviti. Stoga je važno znati koliko šećera dnevno smijemo konzumirati i kako smanjiti njegovu potrošnju na minimum, prenosi Pinkvilla.

Ortoped savjetuje što trebate raditi za zdrave zglobove:

Postoje dvije vrste šećera, dodani i prirodni šećer. Prirodni šećer pronalazimo u voću i povrću i njega je u redu konzumirati u umjerenim količinama, ali to nije slučaj s dodanim šećerom. Slatkiši i prerađena hrana, poput bezalkoholnih pića i pečenih proizvoda, prepuni su dodanog šećera (saharoze) ili visoko-fruktoznog kukuruznog sirupa. A voće i povrće zajedno s prirodnim šećerom osiguravaju vodu, vlakna i nutrijente, ali oni se ne nalaze u dodanom šećeru.

Prema Američkoj udruzi za srce (AHA), muškarci bi u jednom danu šećera smjeli konzumirati do 150 kalorija, odnosno 9 žličica, dok žene smiju do 100 kalorija, odnosno 6 žličica. U idealnom slučaju, trebali biste ograničiti unos na manje od 10 posto svog dnevnog unosa kalorija. Ako konzumirate više od preporučenog unosa, trebali biste sagorjeti dodatne kalorija svakodnevnim vježbanjem. 

Kako biste korištenje šećera sveli na minimum, pomoći će vam prirodne zamjene, poput stevije. Također izbjegavajte gazirana i negazirana pića te pijte što više vode. Pažljivo čitajte sastav hrane na pakiranju i ako hrana sadrži više od jedne vrste šećere, izbjegavajte je.

Pitali smo bicikliste kakvo je stanje cesta po kojima smiju voziti i zašto obožavaju bicikliranje:

doznajte zašto! Istraživanje pokazalo: Šećer na mozak utječe isto kao i teške droge šećer Nova istraživanja Je li šećer zaista usko povezan s depresijom? Wiener osiguranje Dopunsko zdravstveno Mini vodič kroz medicinske usluge: Kako i koje preglede možete obaviti bez čekanja?
nitko nije očekivao
Severina napokon otkrila s kim putuje po obali: 'Šetamo po otocima'
Pratimo li ishode?
Građani žele znati koje bolnice imaju najbolje ishode liječenja
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.