Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Jedete li brzo ili polako? Ovo će vam biti od koristi

Osim sadržaja na tanjuru koji ćemo konzumirati, bitna je i brzina kojom jedemo.
26. lipnja 2019. u 07:00 1 komentara 1277 prikaza
Hrana, jelo
Foto: Getty Images
Pogledajte galeriju 1/5

Ako ste među onima koji se često bore s viškom kilograma i razmišljaju što radite "krivo" da vaši kilogrami nikako ne idu dolje, možda će vam ovo olakšati "borbu."

Sjedenje nezdrava navika Sjedite li često prekriženih nogu? Sada vjerojatno više nećete...

Znamo da je jako bitno ono što jedemo, ali posljednje istraživanje bacilo je dodatno svjetlo na naše obroke. Osim sadržaja na tanjuru koji ćemo konzumirati, bitna je i brzina kojom jedemo.

Japanski stručnjaci proveli su 5 - godišnje istraživanje u kojem su sudjelovale 1,083 odrasle osobe.

Sudionici istraživanja podjeljeni su u tri grupe prema tome kojom brzinom konzumiraju hranu, sporo, normalno ili brzo. Na početku istraživanja sudionici su ispunili upitnike u kojima su odgovarali na pitanja o svojim prehrambenim navikama i zdravstvenim stanjima.

Svi su bili bez zdravstvenih poteškoća i bez problema s metabolizmom, kolesterolom, visokim krvnim tlakom i sl.

sijeda kosa spriječite Mladi ste, a već imate sijede? Doznajte što može biti uzrok

Nakon pet godina, 84 sudionika istraživanja imali su dijagnosticirane probleme s metabolizmom, a povezalo ih se brzinom konzumacije obroka, piše časopis Circulation.

Osobe koje su najbrže jele imale su za 89 posto veći rizik da obole od metaboličkog sindroma u odnosu na one koji jedu normalnom brzinom, što znači da dobro prožvaću zalogaje i jedu do sitosti. 

Tek 2.3 posto onih koji jedu normalno ili sporo oboljeli su od metaboličkog sindroma, dok ih je 11.6 posto oboljelih među onima koji jedu brzo.

Pokazalo se da osobe koje brže jedu i lakše nakupljaju kilograme, imaju širi struk i masne naslage u odnosu na one koji jedu sporije.

Kada jedemo prebrzo, ne dajemo našem tijelu dovoljno vremena da osjeti kada je sito i pošalje signal da je vrijeme za prestanak s konzumacijom zbog čega pojedemo znatno više količine hrane nego nam je zaista i potrebno te nastaju "zalihe" u vidu masnih naslaga.

Više žvakanja znači i više potrošenih kalorija i manje nakupljanja masnih naslaga, jedan je od zaključaka japanskih istraživača. 

garlic and a whole wooden table closeup zdravlje iz prirode Još jedan odličan razlog da češće jedete češnjak

Pogledajte i video TOP 3 beauty proizvoda koje morate imati za ljeto

 
Gorenje
Pametni savjeti
Borba protiv otpada: Bacamo hrane više nego ikada, ali postoje načini kako to smanjiti