Naslovnica Kultura Kazalište

Intendantica zagrebačkog HNK: Želim napuniti Maksimirski stadion sa operom Ero s onog svijeta

Najavila je kako bi uskoro u suradnji sa Ministarstvom kulture i financija trebao zakonski biti usklađen status baletana i balerina u Hrvatskoj i omogućen im beneficirani radni staž
22. studenoga 2017. u 08:28 2 komentara 830 prikaza
Dubravka Vrgoč
Foto: Screenshot N1

Gostujući u emisiji Veto Sanjina Španovića na N1 televiziji intendantica HNK Zagreb Dubravka Vrgoč kazala je kako bi uskoro trebala krenuti konačna realizacija druge scene HNK. Potvrdila je da bi ona bila u sklopu NSB-a u Zagrebu.

Međunarodna izložba mačaka Vodič za dobru zabavu Ovo su prijedlozi za super vikend u Zagrebu

– Cilj je riješiti drugu scenu HNK i stalno to ponavljam jer smo mi tri ansambla na jednoj sceni. Krenuli smo u projekt dobivanja prostora Nacionalne sveučilišne biblioteke koji ima svoj ulaz, svoje parkiralište, i veliku prostoriju za pozornicu i gledalište. Mislim da je to realno, riješavamo odnos vlasništva i uskoro bi mogli krenuti izrađivati idejni projekt i tražiti novce iz EU fondova – kazala je Vrgoč u emisiji Veto.

Također je najavila kako bi uskoro u suradnji sa Ministarstvom kulture i financija trebao zakonski biti usklađen status baletana i balerina u Hrvatskoj i omogućen im beneficirani radni staž.

– Nakon dugo pokrećemo sređivanje statusa beneficiranog radnog staža baletnih umjetnika, mi od 80 članova baletnog ansambla imamo njih 42 starijih od 40 godina koji ne mogu više plesati, dakle više od pola njih. Zato što ne možemo uzimati nove ljude uskoro nećemo moći otplesati Labuđe jezero. Ti ljudi koji su ostarili za balet ostaju tamo jer im se ništa drugo ne nudi, i mogu ili u mirovinu sa 2000 kuna ili ostati na plaći i ne raditi. Ideja je sa Ministarstvom kulture realizirati prekvalifikacije i da rade druge poslove što je model u cijeloj Europi. Da im se uplaćuje u neke mirovinske fondove ili im se otkupi radni staž i omogući da rade u blatnim studijima, ali država to zakonski nije riješila i sada to radimo sa Ministarstvom kulture i financija na riješenju – kazala je Vrgoč i dodala kako očekuje da bude vrlo brzo realizirano.

Vrgoč je tijekom emisije govorila o povratku publike u HNK Zagreb, te ustvrdila kako su u dva i pol dana prodali preko 10 000 karata za nekoliko predstava.

– Mi nismo prodali samo karte za Orašar, za koji su snimljeni oni veliki redovi ispred zgrade kazališta, već i za Labuđe jezero, La Boem i Tko pjeva zlo ne misli i to ukupno preko 10 000 karata u dva i pol dana. Pravi teatar odgovara potrebama vremena i moje iskustvo je da publika želi domaće autore koji ih malo i intrigira više nego strani autori – kazala je Vrgoč.

Na pitanje jesu li ti podaci pokazatelj kvalitete ponude HNK ili samo podaci kvantitete, Vrgoč je odgovorila kako "kvantiteta u kazalištu proizlazi iz kvalitete".

– Ljudi se vraćaju kulturi, trebaju im sadržaji koji nisu dnevno politički. To su ljudi koji iz nekog bunta prema ovakvom svijetu i životu dolaze u kazalište iz potrebe za kulturnim sadržajem. Ono što me najmanje zanima je da nekog zabavljamo, više me zanima da netko dođe da uđe sa nama u dijalog sa nekim pitanjima koja nas muče. I ako uspijemo postaviti pitanje sa nekim to je jednako važno kao da smo dali odgovore. A nas trenutno publika hoće i želi postavljati pitanja. Mislim da je to danas postala potreba. Nekad je to bilo pomodno, ali danas je potreba. Većina publike je to nova koja nikad nije bila u HNK i jednom je ušla u zgradu, i to je moj cilj da to kazalište bude narodno, otvoreno narodu. Mislim da ih uspijevamo vratiti ponovno, pogotovo u drami – kazala je Vrgoč.

Zanimljivo, usporedila je popunjenost kazališta sa popunjenosti nogometnih utakmica.

– Zagrebačka kazališta imaju više publike nego stadioni u Zagrebu, pa čak i u Njemačkoj Bundesliga ima manje gledatelja nego kazališta. Sada smo na 90 posto popunjenosti, drama je do mog dolaska bila na 50 ili 60 posto, a sada je na 80 posto popunjenosti. Ne možete ništa prodati 80 puta zaredom po preko 600 mjesta ako to ne valja – rekla je Vrgoč koja tvrdi da je unatoč tome odnos gospodarstva i kulture u Hrvatskoj nikakav.

– Odnos gospodarstva i kulture u Hrvatskoj je nikakav. Sve je manje sponzora i zanimanje gospodarstva prema kulturi nisam nikad ni vidjela. Ne postoji stvarni interes, sponzorima se ništa oduzima, a oni su mi i rekli da nismo im tako interesantni kao sportaši jer po njima nismo toliko vidljivi – kazala je Vrgoč.

A vidljivost predstava HNK uskoro će biti podignuta i preko web stranica diljem Europe, ali i u Hrvatskoj.

– Kazalište ide u korak sa digitalizacijom i to je Europi zanimljivo, razvoj publike EU je jako važan i tu preko digitalizacije ulažu veliki novac. Mi smo dobili prilične novce za live streaming opere koju ćemo u idućih tri godine prezentirati na web stranicama velikih opernih kuća tri opere. Ero sa onog svijeta će se vidjeti na stranicama Royal opera house u Londonu ili pariške opere i tako svijetu pokazati hrvatska nacionalna opera – kazala je Vrgoč.

Na pitanje gubi li se tim projekcijama na internetu draž kazališta, Vrgoč je kazala kako ne jer će u kazalište ljudi ionako ići, a live prijenosi na Interentu će dovesti novu publiku diljem Hrvatske koja nikada nije gledala predstave HNK-a u Zagrebu.

– U Virovitici Tri zime ne možemo pokazati, ali na webu sa savršenom umjetničkom realizacijom to će biti zanimljivo tamošnjoj publici. Vrlo skoro možemo to očekivati u realizaciji. Ja sam bila apsolutno protiv toga, ali to je jedan od način kako približiti kazalište nekom tko nije bio na jedinstveni način – kazala je Vrgoč.

Na kraju emisije je najavila i veliku želju koju ima u svom drugom mandatu.

– Voljela bi na stadionu u Maksimiru izvesti predstavu, na Tomislavcu smo napravili Ero sa onog svijeta pred 15 000 ljudi i ljudi su bili oduševljeni. Sad je vrijeme da napunimo stadion i mislim da je to novi izazov – kazala je Vrgoč.

"Evanđelje" Pippa Delbona Priča o obespravljenima u ponedjeljak na sceni HNK Zagreb hnk KAZALIŠNA SEZONA HNK u Zagrebu bilježi stalan porast broja publike svi žele ulaznice 'Interes za predstavu Orašar dokazuje kako je kazalište u Hrvatskoj iznimno važno'
Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM)
Generacija NOW
Pobjednički tim natječaja Hrvatskog Telekoma i IRIM-a: „Definirali smo i napravili svoj standard IT učionice – onakav kakav kod nas još ne postoji“

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar Istinski Hrvatski Vitez
    Istinski Hrvatski Vitez:

    Intendantica treba samo angažirati Marka Perkovića Thompsona i bude na Maksimir došlo 50.000 balkanske rulje I bagre da skakutaju, pivo gutaju I žene svukaju.

  • Kora:

    Možda je baba Vanga tako prorokovala.