Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Kazalište

Drama velikog nosa kao pobjeda čovjeka jačeg od svog doba

Zbog snage svoje izvedbe ili veličine uloge koju zadobivaju u predstavi, glumačka top lista izgleda ovako: Goran Grgić, Nataša Dangubić, Žarko Savić, Hrvoje Klobučar i Filip Riđički
10. ožujka 2013. u 18:28 0 komentara 5 prikaza
Goran Grgić kao Cyrano
Foto: pixsell

Iako se prokušani redatelj Ivica Kunčević nadao da komprimiranu dramu „Cyrano“ Edmodna Rostanda koju je režirao za zagrebačku scenu TNT-a s Goranom Grgićem u naslovoj ulozi, publika neće shvatiti kao dramu nakaznoga čovjeka golemoga nosa, ipak je u publici Teatra na Trešnjevci bilo pitanja zašto Grgiću nisu dogradili nos!

Dovoljno uvjerljiv nos

Možebit je redatelj mislio da mu glavni glumac ima dovoljno uvjerljiv nos za Cyrana, ali je vjerojatnije da je Grgiću prepustio puno težu zadaću: dočarati publici problem i bez proteze kakvom je na primjer Nicole Kidman mogla uvjerljivije odglumiti ulogu Virginije Woolf u filmu „Sati“.

Nos u oba slučaja nije tek puka trivijala, jer je Cyrano stvarna povijesna ličnost 17. stoljeća čiji se nos dolazilo vidjeti iz dalekih krajeva. No srž je te rimovane drame, sumnjivo svrstane u komediju, na drugom mjestu, iako je drama inicirana frustrirajućom ružnoćom aktera. Srž je pojedinac sposoban da svojim duhom, jačim od svog doba, nađe model koji će od njega načiniti pobjednika u društvu u kojem čak i činjenica da banalno pogiba - pogođen cjepanicom koja s prozora ispada iz ruku sluge Cyranova dobrotvora ravno na glavu tog nemilosrdnog satiričara svoga doba – neće snagu Cyranove pobjede učiniti jadnom.

Na pozornici je TNT-a „Cyrano“ preksinoć ujedno promovirao i Kunčevićevu neovisnu teatarsku grupu „Manje je više“ s pet glumaca i scenografom Ivicom Prlenderom, kostimografkinjom Danicom Dedijer i glazbenikom Nevenom Frangešom. Zbog snage svoje izvedbe ili veličine uloge koju zadobivaju u predstavi, glumačka top lista izgleda ovako: Goran Grgić, Nataša Dangubić, Žarko Savić, Hrvoje Klobučar i Filip Riđički.

Scena uska u ramenima

Osim priče Kunčević je komprimirao i svoju režiju. A Prlender scenografska sredstva. Iz izvorne su drame izbačene masovne scene borbi, pa priča o ljubavnome zapletu kao katalizatoru važnijih ljudskih vrijednosti dobiva na snazi.

Cyrano nam pokazuje da ništa nije izgubljeno ako nemamo jednu vrstu ljubavi, onu uobičajenu koja rađa sto problema. Otkriće više vrsta ljubavi spašava Cyrana. Cyrano, odnosno Grgić nam je pod nosom - preblizu da bi njegova neobično eksplozivna fizička izvedba uloge prikrila postojeće manjkavosti. Pozornica mu se čini „preuska u ramenima“ za intenzivnu fizičku gestu. No scenografija jače odmaknuta u dubinu to će riješiti, pa ni Nataša Dangubić neće više biti u opasnosti da se sudari s njom!

EU fondovi Bjelovar
PRIJAVITE SE
Konferencija o atraktivnim mjerama za razvoj poduzetništva
Kupovina
KVIZ
Otkrij svoj shopping personality
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.