Animator Buck Woodall pokrenuo je pravnu bitku protiv The Walt Disney Company, tražeći odštetu od najmanje 10 milijardi dolara (približno 9,2 milijarde €) zbog navodnog kopiranja njegovog originalnog djela pri stvaranju hit franšize "Moana".
Tužba, podnesena 10. siječnja između ostalog sadrži da su Disney i njegovi suradnici neovlašteno iskoristili elemente Woodallovog projekta "Bucky the Wave Warrior" za stvaranje filmova "Moana" (2016.) i "Moana 2" (2024.).
Prema tužbi, postoje "zapanjujuće" podudarnosti između Woodallovog projekta i Disneyjevih filmova. Glavni likovi su tinejdžeri koji kreću na opasno putovanje polinezijskim vodama, a priča uključuje spašavanje ugroženog otoka. U oba djela pojavljuju se i duhovi predaka u obliku životinja, ključnu ulogu ima posebna magična ogrlica, protagonisti susreću tetoviranog poluboga s divovskom udicom i otkrivaju mistična stvorenja koja žive unutar planine.
Woodall tvrdi da je 2003. godine podijelio svoj projekt "Bucky" s Jenny Marchick, tada direktoricom razvoja u Mandeville Films, kompanije koja je u to vrijeme imala ekskluzivni ugovor s Disneyjem. Prema tekstu tužbe, Marchick je od njega zatražila dodatne materijale, uključujući animirani trailer, dizajn likova, storyboardove i produkcijske planove.
Ovo nije prvi put da Woodall tuži Disney zbog "Moane". Prethodna tužba odbačena je u studenom 2024. godine zbog zastare, ali je objavljivanje nastavka "Moane 2" otvorilo mogućnost za novi postupak. "Moana 2" je do sada ostvarila impresivnu zaradu s preko 990 milijuna dolara na globalnoj kino-blagajni, rekordnu zaradu tijekom premijernoga vikenda za Dan zahvalnosti te značajan prihod od merchandisinga.
Disney energično odbija sve navode. Ron Clements, jedan od redatelja "Moane", izjavio je u sudskom očitovanju da film "nije bio inspiriran niti baziran na Woodallu ili njegovom projektu "Bucky", za koji je prvi put čuo nakon podnošenja tužbe."
Woodall traži ne samo novčanu odštetu već i 2,5 posto bruto prihoda od "Moane 2" i povezanih proizvoda. Ishod suđenja mogao bi postaviti važan presedan za buduće sporove oko autorskih prava u svijetu animacije.