Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 136
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
zaštita potrošača

Trgovci koji su sigurni na internetu dobit će oznaku povjerenja

PayPal
Foto: ilustracija
13.03.2015.
u 00:05

Preko interneta najviše kupujemo elektroničku opremu, bijelu tehniku, odjeću... a najmanje hranu, piće i opremu za kućanstvo

Samo 65% hrvatskih stanovnika od 16 do 74 godine koristi se internetom, 10% manje nego je prosjek EU, a kad je posrijedi kupnja online, čak 32% ih nikad ništa nije kupilo online, čulo se na jučerašnjoj konferenciji "Internet trgovina i potrošači" koju je u povodu Svjetskog dana potrošača organizirala Hrvatska gospodarska komora.

Glavni razlog za nekupovanje strah je od krađe osobnih podataka, novca s računa... pa smo sa 40% hrvatskih potrošača, koliko ih u nas kupuje preko interneta, gotovo na začelju EU, na 22. mjestu. Zaostajemo i u osnovnim vještinama digitalne ekonomije pa Ministarstvo gospodarstva (MINGO) putem Europskog potrošačkog centra Hrvatska aktivno sudjeluje u edukaciji potrošača, prima njihove pritužbe, čak 3500 godišnje te kažnjava prekršitelje – 19 njih po pitanju internetske trgovine u proteklom razdoblju. Većina ih nije imala naveden rok za raskid ugovora i zakonsko jamstvo, kazala je Smiljka Selanec iz Službe za zaštitu ekonomskih interesa potrošača MINGO-a.

No kako je internetska trgovina važna, i osim volumena brojki znači i zapošljavanja, i Hrvatskoj je cilj da se online kupuje više, smatra pomoćnik ministra gospodarstva Vedran Kružić, zadovoljan što RH po broju tvrtki koje prodaju svoje robe i usluge putem interneta zauzima visoko 3. mjesto u EU. No može i bolje pa će MINGO u 2015. uvesti oznaku povjerenja koja će se dodjeljivati internetskim trgovcima u Hrvatskoj i potrošači im više vjerovali. Prema istraživanju agencije Hendal najčešće preko interneta kupujemo elektroničku opremu i bijelu tehniku, odjeću i obuću, knjige, kozmetiku..., a najmanje hranu, piće i opremu za kućanstvo. No pri toj se kupnji i te kako treba informirati o općim uvjetima tvrtke koja prodaje. Nema li tih podataka, ne kupujte, poručuje Danijela Marković Krstić iz Europskog potrošačkog centra Hrvatska.

>> Crni internet: Ovdje se može čak i ubojstvo naručiti

>> Prevarili su vas pri internetskoj kupnji? Evo što možete učiniti!

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije