Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 180
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
odljev kadrova

Nijemci će nam oteti i vozače kamiona

autocesta
Duško Marušić/Pixsell
23.08.2013.
u 08:14

Marijan Banelli, predsjednik udruge Hrvatski cestovni prijevoznici (HCP), kaže da su naši vozači među najkvalificiranijima u Europi

Najveće gospodarstvo Europske unije, ono u Njemačkoj, suočava se sa sve većom nestašicom vozača kamiona, a što će nužno dovesti do problema u opskrbi i rasta troškova prijevoza, i to u čitavoj Europi. Razloga za ovakvu situaciju je nekoliko – neatraktivnost zanimanja kamiondžije za mlade Nijemce, visoki troškovi stjecanja kvalifikacija, ukidanje vojne obveze, ali ponajviše jeftina konkurencija iz novijih članica EU-a, posebice Bugarske i Rumunjske, piše Poslovni dnevnik.

Hrvatska je za sada sigurna od odlijeva vozača kamiona jer nam je Njemačka, kao i većina zemalja zapadne Europe, uvela minimalno dvogodišnju zabranu zapošljavanja, a koja će se vrlo vjerojatno u konačnici protegnuti sve do sredine 2020. godine. Marijan Banelli, predsjednik udruge Hrvatski cestovni prijevoznici (HCP), kaže da su naši vozači među najkvalificiranijima u Europi te da je sigurno da će u slučaju otvaranja tržišta rada doći do stanovitog, ali vjerojatno ne zabrinjavajućeg, odljeva kadrova.

 “Mi smo dva koraka odmakli od većine ostalih u Europi po pitanju obučenosti vozača. Većina naših vozača završila je srednju prometnu školu, dok je u Europi najčešće riječ o nekim tečajevima od šest mjeseci. Štoviše, da bi se prilagodili EU normama, mi smo čak morali ublažiti naše pravilnike o dobivanju kvalifikacija i omogućiti da kamionima upravljaju i ljudi bez strukovnog obrazovanja”, kaže Banelli.

U HCP-u za sada nisu zamijetili neke promjene nakon ulaska naše zemlje u EU, no kažu da će se neke konkretnije analize moći dati tek krajem godine. Naime, iako je 1. srpnja pristupila Uniji, Hrvatskoj je nametnuta dvogodišnja zabrana kabotaže. Konkretno, to znači da kamion s hrvatskim registracijskim oznakama ne smije utovariti teret u Münchenu i istovari ga u Berlinu. No, s druge strane, kako pojašnjava Marijan Banelli, EU nije jedinstvena država pa je dopušteno da se, primjerice, teret utovari u Beču i istovari u Berlinu.

>>Cijeli tekst čitajte ovdje

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije