Naslovnica Biznis Poduzetništvo i karijere

Unatoč krizi, nemojte otpuštati radnike

06. prosinca 2008. u 12:19 1 prikaza

Kako preživjeti globalnu krizu, pitanje je koje danas muči većinu kompanija. Austrijanac dr. Othmar Hill, osnivač tvrtke za savjetovanje na području ljudskih resursa Hill Internacionala te otac humanističkog menadžmenta, savjetuje kompanijama da investiraju u tri čimbenika – strategiju i “know how”, ljude te organizacijsku klimu.

Treba znati planirati
– Kompanije moraju pronaći pravi put za budućnost investirajući u menadžere i “know how”. Oni trebaju znati planirati, imati strategiju za iduće tri godine, ali ne u glavi, kako to većina radi, već je treba dobro razraditi na papiru. U svakoj situaciji moguće je planirati unaprijed, pa čak i u ovo nestabilno vrijeme. No, moraš se prilagoditi i mijenjati brže nego što si to radio u prošlosti – objašnjava dr. Hill, jedna od najcjenjenijih osoba srednje i jugoistočne Europe na području traženja i selekcije te razvoja ljudskih potencijala, te vrlo tražen kao predavač, medijator i trener.

– Drugi su faktor zaposlenici. Kriza je pravo vrijeme za prepoznavanje talenata unutar kompanije, a treći i najvažniji faktor jest motiviranje ljudi i komunikacija s njima. Kada investiraš u sva tri faktora, ti si bolji od konkurencije – tvrdi dr. Hill. U ovakvim trenucima ljude je najbolje motivirati tako da im se jasno i otvoreno kaže što se događa i kakve planove kompanija ima.

– Idući mjesec susrest ćemo se s velikim brojem otpuštanja i mnogo će kompanija pogriješiti i otpustiti krive ljude, što može biti katastrofa. Zato smatram da je bolje ne otpuštati ljude, a ako se netko već odluči na to, neka to odigra pametno – savjetuje dr. Hill. Bolje bi bilo, nastavlja, skratiti radno vrijeme i uvesti pola radnog vremena, možda poslati ljude na godišnji ili pauzirati s radom nekoliko mjeseci. Jer kada kriza prođe, opet će sve te kompanije koje otpuštaju ljude trebati zaposlenike.

– U Austriji nas tvrtke koje planiraju otpuštati ljude zovu da educiramo zaposlenike o tome kako pronaći novi posao, to je njihova posljednja socijalna mjera prije otkaza – predlaže dr. Hill. Kao otac humanističkog menadžmenta smatra da je on iznimno važan jer stabilizira kompaniju.

– To je dugotrajan koncept. Ako si dugo u kompaniji, onda akumuliraš “know how” znanje. Ako se seliš s posla na posao, ne akumuliraš znanje i uvijek gubiš. Humanistička psihologija postoji 50 godina, ali humanistička poslovna psihologija je novost. Bitno je staviti čovjeka, odnosno ljude u centar, i onda su i oni sretniji, osjećaju da vrijede pa su samim time i produktivniji – kaže dr. Hill.

Savjetnici za odabir karijere
Jedan od najvećih problema tržišta rada je nedostatak savjetnika za odabir karijere, smatra dr. Hill.

– Ljudi gube godine života na poslovima koji ih ne zanimaju, ali i država novac. Trebalo bi raditi s mladima i pomoći im da odaberu pravo zanimanje za sebe – zaključuje dr. Hill.


A1
PROMO
Pogledajte kako je karlovački slatkovodni akvarij postao primjer uspješnog poslovanja

A1 izdvaja za Vas