Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

U Zaprešiću se otvara veliki trgovačko-zabavni centar

Suvlasnik West Gatea, u koji je u jeku recesije već uloženo 270 milijuna eura, najavljuje daljnje širenje centra kako bi iskoristio goleme potencijale koji se pružaju na milijun četvornih metara zemljišta
23. listopada 2009. u 17:43 0 komentara 27 prikaza
kirchmayr
Foto: Saša Zinaja

Najveći trgovački centar u Hrvatskoj West Gate otvorit će se 12. studenoga u Zaprešiću, na sjeverozapadnom ulazu u Zagreb. Austrijski vlasnici uložili su 270 milijuna eura u centar na 226.000 četvornih metara bruto površine, od čega je 100.000 kvadrata prodajnog prostora, koji ima ambiciju za najviše pet godina postati najvećim takve vrste u Europi. O planovima smo razgovarali sa suvlasnikom Ernstom Kirchmayrom.

Po čemu se West Gate razlikuje od ostalih trgovačkih centara u Zagrebu i Hrvatskoj?
– Osim što smo najveći, u Hrvatskoj ćemo prvi put predstaviti zabavni Habi park za djecu svih uzrasta na 4000 četvornih metara. Uz 32 restorana i kafića, posebna atrakcija bit će klizalište koje će raditi tijekom cijele godine, a imamo i veliku kuglanu sa 12 staza. Želimo pružiti zabavu za cijelu obitelj. Imamo i neke brendove koji su prvi put na hrvatskom tržištu.

Po čemu je poseban dječji zabavni park?
– Riječ je o doista posebnom zabavnom parku. Unutarnje igralište pruža mladim posjetiteljima atrakcije koje promiču zdrave i motoričke funkcije djece. Imamo i poseban mini park koji je namijenjen novorođenčadi. Međunarodni sigurnosni standardi i iskusni njegovatelji jamčit će sigurnu zabavu u svim godišnjim dobima i vremenskim uvjetima.

Koje su to nove prodavaonice kojih do sada nije bilo u Hrvatskoj?
– Massimo Dutti, Stradivarius, Hoegl, Coin Casa i Crocs prvi će put doći na hrvatsko tržište. Dućani koji već postoje u Hrvatskoj kod nas će imati četiri-pet puta veću površinu. Ukupno imamo 260 trgovina, a dužina je njihovih izloga čak 3,3 km.

Po čemu je hrvatsko “šoping-tržište” specifično?
– Hrvatska ima još dosta prostora za razvoj ovoga tržišta. Prema našim analizama, ovdje ima prostora za 3-4 trgovačka centra našega tipa. U Hrvatskoj nema, osim donekle City Centera One, velikog nadregionalnog trgovačkog centra – megamalla. Sretni smo što smo prvi u tom sektoru. Nama gravitira dva milijuna ljudi koji su najviše jedan sat automobilom udaljeni od centra. Ovdje vidimo golem potencijal, osobito nakon skorog ulaska Hrvatske u EU.

Koji su to sve potencijali?
– Imamo milijun kvadrata zemljišta, što je golem resurs koji ćemo iskoristiti. U idućih 3 do 5 godina tu će niknuti lijepi saloni namještaja, trgovine za gradnju i dom, benzinska postaja, kina, diskoteke, sistemska gastronomija poput McDonaldsa, Burgerkinga, Pizza Huta. Želimo iskoristiti velike potencijale koje nam pruža autocesta i činjenicu da ležimo na važnoj turističkoj ruti. Iskoristit ćemo goleme resurse da ispunimo cilj – da za tri do pet godina postanemo najveći trgovačko-zabavni centar u Europi.

Koliko planirate uložiti da biste ispunili cilj?
– Ne znam točno koliko, ali uložit ćemo koliko god bude potrebno da ostvarimo taj cilj.

Možete li usporediti Beč i Zagreb po broju kvadrata trgovačkih centara u odnosu na broj stanovnika?
– Zagreb ima 50 posto manje prostora u šoping-centrima po stanovniku u odnosu na Beč. Zagrebu nedostaju, kako već rekoh, 3-4 megamalla, a ni ovih klasičnih šoping-centara nema previše te ne mislim da će neki od njih propasti.

Koliki je hendikep što centar otvarate u jeku recesije?
– To nam sigurno nije prednost, ali smo ponosni što smo projekt realizirali za vrijeme velike gospodarske krize. Tko opstane u ovako velikoj krizi, iz nje će izići mnogo jači i konkurentniji.

Očekujete li da će kriza napraviti promjene u svijesti potrošača koji su znatno smanjili potrošnju?
– Mi smo optimisti i nadamo se da će se potrošnja vratiti na razinu prije krize, a tomu ćemo znatno pridonijeti. S ulaskom u EU tržište u Hrvatskoj postat će još dinamičnije. I sada hrvatski građani imaju dosta veliku kupovnu moć koja će dodatno rasti.

Koliko dnevno posjetitelja očekujete u West Gateu i kojem se godišnjem prihodu nadate?
– Očekujemo dnevno u prosjeku 30.000 posjetitelja, a vikendima i kad je ružno vrijeme 50 do 60 tisuća. Dakle, godišnje očekujemo 12 do 15 milijuna posjetitelja. Računamo s 250-300 milijuna eura godišnjeg prihoda. Otvaranje West Gatea važan je znak za cijelu regiju, za sve uključene partnere i, naravno, za naše potrošače, osobito u uvjetima kakvi trenutačno vladaju tržištem.

S obzirom na velik broj posjetitelja koji očekujete, kako ste riješili prometnu infrastrukturu?
– Kupcima ćemo, uz širok izbor brendova i atraktivnost trgovina, ponuditi i izvanrednu uslugu i savršenu infrastrukturu. To uključuje vlastiti izlaz na autocestu A2, 7250 besplatnih parkirališnih mjesta, od kojih je 2500 natkriveno, autobusnu vezu do željezničke stanice i vlastiti autobusni terminal.

Koliko ste trgovina u centru već iznajmili?
– Iznajmili smo 90 posto, a 10 posto smo ostavili kao stratešku rezervu. Imamo 30-ak marki koje su potvrdile svoj dolazak čim Hrvatska uđe u EU. Među njima bih istaknuo H&M i GAP.

TARIK ČESTITAO
Odustao na pitanju za pola milijuna kuna: Biste li vi znali odgovor?
Borba protiv raka
BORBA ZA ZDRAVLJE
Čak 90% dijagnosticiranih s rakom pluća u Hrvatskoj umire jer se otkriva prekasno
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.