Unatoč korupcijskoj aferi u Hrvatskom nogometnom savezu (HNF), tvrtke sponzori zasad i ne pomišljaju na to da u proračunima zaobiđu tu organizaciju, pogotovo uoči Eura 2012. godine i nastupa hrvatske reprezentacije.
Kako piše Poslovni dnevnik, u poslovnim krugovima komentira se da ne bi trebalo biti problema ni oko obnavljanja Agrokorova dvogodišnjeg sponzorskog ugovora s HNS-om, koji istječe krajem prosinca. Riječ je o jednom od najvećih sponzora saveza iz Rusanove još od 2007. godine. Nina Capan iz FedExa pak kaže da ne kane mijenjati poslovni odnos s HNS-om sve dok se savez drži odredaba sponzorskoga ugovora.
Korupcijska afera, međutim, ipak utječe na krupne marketinške ulagače. U Hrvatskom telekomu (HT), koji je navodno u Hrvatsku nogometnu ligu uložio milijun i pol eura samo da bi nosila ime T-Com 1. HNL i imao ekskluzivna prava na prijenos utakmica do 2013. preko MAXtv-a, naglašavaju da oni nisu izravno taj posao dogovorili s HNS-om. "HT nije u ugovornom odnosu s HNS-om već ima potpisan ugovor s kompanijom Digitel komunikacije", poručuju iz HT-a.Najveći domaći operater nije jedini koji pozorno prati razvoj situacije. Dražen Dumančić iz korporativnih komunikacija Privredne banke Zagreb, još jednog velikog sponzora HNS-a, ističe da rade u najboljoj vjeri. "Na žalost, dok traje istraga navedeni slučaj ne možemo komentirati, kao ni naše buduće poteze", objašnjava Dumančić.
Sličan komentar dobili smo i u zastupniku automobilske marke Ford. "Pozorno pratimo tijek događaja koji će odlučiti o našim budućim potezima koje ćemo objaviti na vrijeme", kaže Maja Juras iz predstavništva Forda.
Damir Jugo, izvršni direktor Millenium promocije, kaže da tvrtke sponzori zasigurno neće okrenuti leđa nogometnom savezu tako lako. "Za sponzore je HNS još uvijek isto što i reprezentacija, a ona ima odličnu reputaciju, međunarodno je prisutna i tvrtkama je to čisti komercijalni odnos", kaže Jugo.
Imidž presudan
Dodaje da je sponzoriranje nogometa kao sponzoriranje robe široke potrošnje i zato tu nema mnogo prostora za društveno odgovorno poslovanje. Slična je stava direktor agencije za odnose s javnošću Manjgure Krešimir Macan. "Kad igra reprezentacija, to je društveni događaj broj 1. i ako imaš dobre veze u nogometu, možeš napraviti što god želiš, jer ne biste vjerovali što pravim ljubiteljima nogometa znači kad im možete nabaviti karte za utakmicu koju iščekuju", kaže Macan. Dodaje ipak da će HNS imati problema ako nastavi dalje gomilati loš imidž u javnosti. "Nitko se više ne želi asocirati uz pojedince, skupine, organizacije ili tvrtke koje javnost veže uz kriminal i korupciju i zato je prioritet saveza razriješiti tu aferu ili će kompanije uistinu početi pokazivati rezerviranost", pojašnjava Macan.
Na to upozorava i Mirjana Matešić, ravnateljica Hrvatskoga poslovnog savjeta za održivi razvoj (HRPSOR), stručnjakinja za društveno odgovorno poslovanje. "Sponzorski ugovori nisu dio društveno odgovornog poslovanja, posebno ne u komercijalnom sportu kakav je profesionalni nogomet", kaže Matešić. Ipak dodaje da se društvena odgovornost u takvim aktivnostima očituje u imidžu, koji može biti narušen zbog, primjerice, nemoralnih radnji, kao u slučaju najpoznatijega svjetskog golfera Tigera Woodsa. "Sponzori su ga napustili jer je zbog lošeg imidža postao neisplativo marketinško ulaganje", zaključuje Matešić.