Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 75
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PROMO

Sanja Žužić, Aminess hoteli i kampovi: “Naši zaposlenici nerijetko ističu Aminess kao idealno mjesto za rad, učenje i napredak”

Aminess
Foto: Promo
1/5
09.03.2010.
u 16:39

Aminess je prepoznat kao tvrtka koja na kvalitetan i ustrajan način upravlja ljudskim resursima, njeguje kvalitetu rada kao i sva prava zaposlenika

Aminess je brend pod kojim posluje Laguna Novigrad d.d., a u svom portfelju ima četiri hotela i dva kampa na području Istre i Dalmacije. Temelj njihovog poslovanja su kontinuirano ulaganje u kvalitetu usluge, objekte, i perspektivne mogućnosti za njihove zaposlenike pri čemu istovremeno prate suvremene trendove i zahtjeve tržišta. Ponosni su nositelj certifikata Poslodavac Partner, priznanja koje se dodjeljuje na temelju ocjene razvijenosti praksi upravljanja ljudskim resursima. Aminess je prepoznat kao tvrtka koja na kvalitetan i ustrajan način upravlja ljudskim resursima, njeguje kvalitetu rada kao i sva prava zaposlenika, čime je postao jedan od najpoželjnijih tvrtki za rad, učenje i napredovanje. U nastavku slijedi intervju sa Sanjom Žužić, Voditeljicom ljudskih resursa Aminess hotela i kampova.

Sanja Žužić, Aminess hoteli i kampovi
Foto: Arena Hospitality Group
Možete li opisati viziju i misiju vašeg poslovanja te objasniti na koji način vaši zaposlenici pridonose njihovom ostvarenju?
Svi članovi Aminessa usmjeravaju svoju kreativnost na stvaranje čarobnog doživljaja kojem se gost iznova vraća. U stvaranju inspirativnog okruženja i kreiranju nezaboravnog iskustva vode nas entuzijazam i predanost prema poslu i gostima, pri čemu njegujemo načela pripadnosti, društvene odgovornosti i partnerstva. To su načela koja svi naši zaposlenici prate, kako u svakodnevnom radu s gostima, tako i u suradnji s ostalim kolegama.

Koji su najveći izazovi u poslovanju s kojima se trenutno susrećete?
Jedan od najvećih izazova je pronalazak kvalitetnog kadra za potrebe ugostiteljstva. Primjećujemo da se trenutno na tržištu rada nalazi veliki broj zaposlenika kojima je potrebna stručna prekvalifikacija s usmjerenošću na turistički sektor koja je neizbježna kako bi njihov potencijal i mogućnost napredovanja došli do izražaja u daljnjem razvoju. Upravo zbog važnosti dostizanja zavidne razine stručnosti puno truda ulažemo u pronalazak talenata. Svjesni smo da je dodatna odgovornost na nama kao poslodavcu da prepoznamo talente, stoga im omogućujemo daljnji razvoj putem internog mentorstva, programa stipendiranja i stručne prakse te programa pripravništva kako bi u konačnici zajedno nastavili razvoj Aminessa.

Trenutno ste jedini dobitnik certifikata Poslodavac Partner iz turističkog sektora. Što za vas znači to priznanje?
Naši zaposlenici nerijetko ističu Aminess kao idealno mjesto za rad, učenje i napredak. O tome svjedoči i činjenica da je u ovogodišnjem procesu certifikacije Aminess ostvario viši rezultat u područjima koja se odnose na kvalitetu procesa regrutacije i selekcije zaposlenika, upravljanje učinkom te na ulaganje u njihovo usavršavanje i razvoj. Certifikat Poslodavac Partner stoga je svojevrsno priznanje za sve naše dugogodišnje napore u upravljanju ljudskim resursima i unaprjeđivanju kulture rada. Ponosni smo predstavnici turističkog sektora i sukladno tome nastavljamo razvijati programe cjeloživotnog učenja i sustava edukacija, te suradnje sa strukovnim školama i stipendiranja učenika.

Možete li opisati kako izgleda jedan uobičajeni selekcijski postupak kod zapošljavanja novih zaposlenika u Aminessu?
Kampanja zapošljavanja započinje nekoliko mjeseci prije sezonskog otvaranja naših hotela i kampova, a tijekom zime intenzivno radimo na promociji benefita te prezentaciji programa edukacija i mogućnosti razvoja karijere. Prvi korak regrutacije je odabir komunikacijskog kanala za dopiranje do potencijalnih kandidata, za koje su unaprijed jasno definirani kriteriji te utvrđene kompetencije neophodne za uspješno obavljanje radnog mjesta, kao i za uklapanje u poslovno okruženje. Pri kreiranju profila kandidata posebno se vodi računa o tome što organizacija može ponuditi kvalitetnom kandidatu kako bi ga privukla i zadržala. Kada je riječ o raspisanom natječaju za određenu poziciju, nakon predselekcije molbi, prvi predintervju s kandidatima koji udovoljavaju uvjetima natječaja obavlja se uglavnom telefonski. Selekcijski tim u pravilu je sastavljen od odjela ljudskih resursa i voditelja odjela za koji se traži novi zaposlenik. Svrha prvog razgovora je upoznavanje s kandidatima te procjena prvog dojma, motiviranosti za rad i prikladnosti kandidatovih iskustava i očekivanja s potrebama organizacije. Nakon toga, obavlja se izbor kandidata za drugi krug razgovora čija je svrha detaljniji razgovor o poslu i uvjetima zapošljavanja, a ovisno o poziciji koja se popunjava, može se provesti i testiranje, odnosno provjera znanja i sposobnosti. Intervjui se uglavnom usmjeravaju na radno iskustvo i dosadašnja postignuća, motivaciju za određeni posao, tražene vještine i iskustva. Prvi intervju s kandidatom provodi odjel ljudskih resursa, a drugi voditelj odjela. Nakon toga se donosi konačna odluka o izboru i zapošljavanju kandidata.

Predstavljanje Aminess Hub projekta
Foto: Arena Hospitality Group

Veliki dio aktivnosti zapošljavanja odnosi se i na zapošljavanje sezonskih zaposlenika gdje je procedura nešto jednostavnija, ali uz obvezan probni rad za čiju je ocjenu zadužen voditelj odjela u kojem je sezonski zaposlenik zaposlen. Selekcijski proces traje u prosjeku tjedan dana (za sezonske poslove) i petnaest dana za selekcije unutar centralnih službi. Odjel ljudskih resursa aktivno sudjeluje u selekcijskom procesu na način da uređuje kanale pronalaska kandidata ovisno otvorenim pozicijama te vrši provjere i prvotni kontakt putem telefonske trijaže te potom prosljeđuje informacije voditeljima hotelskih operacija ili centralnih službi. Sukladno stanju na tržištu rada, odjel ljudskih resursa pokreće nove poslovne suradnje sa službama za zapošljavanje i online portalima.

U današnje vrijeme u turističkom sektoru je izrazito teško pronaći kvalitetan kadar. Što sve činite kako biste privukli i zadržali talente u Vašoj organizaciji i kakve se sve prilike za razvoj i napredovanje pružaju zaposlenicima u Aminessu?
Tvrtka prepoznaje talente kroz ostvarene rezultate te procjenom potencijala za izvršenje  zahtjeva budućeg radnog mjesta. Novi zaposlenici prolaze kroz Aminess onboarding program putem kojeg se upoznaju s Aminess organizacijom pružajući im sve potrebne informacije o Aminessu te destinaciji rada. Nakon upoznavanja unutar prvog tjedna orijentacije, dodijeljeni mentori upoznaju  svakog zaposlenika sa specifičnostima radnog mjesta. Putem Aminess dana dobrodošlice (Welcome Day) daje se dobrodošlica novim zaposlenicima i upoznaje s vizijom, misijom i vrijednostima, ali i destinacijom gdje rade.

New Town - hotel za zaposlenike gradnja u tijeku
Foto: Arena Hospitality Group

Prepoznati talenti potiču se na ostanak u organizaciji. U prvom redu to se čini poticanjem na samostalnost, ali i timski rad, kreiranjem motivirajućeg radnog okruženja koje potiče kreativnost i inovativnost, te nagradama i raznim beneficijama  kojima se utječe na njihovo ukupno zadovoljstvo. Među njima su fleksibilnost radnog mjesta, popusti za teretanu, saune i masaže te razne kozmetičke tretmane, posjeti liječniku u bilo koje vrijeme, slobodan dan po izboru, ugodna radna klima, iskrena i transparentna komunikacija i slično.

U sklopu razvijanja plana karijera za talente procjenjuje se spremnost zaposlenika za veću poziciju. Odjel ljudskih resursa zajedno s voditeljem odjela planiraju successore za ključna radna mjesta te definiraju aktivnosti koje zaposlenici trebaju izvršiti kako bi postali successori.

Zaposlenici iz svih odjela i svih razina imaju priliku sudjelovati na edukacijama i razvijati se, a to su tečajevi stranih jezika, Excela, treninzi prodajnih vještina, komunikacije, rješavanja pritužbi gosta, vođenja, treninzi prilagođeni menadžmentu, nudimo sudjelovanje na kongresima i konferencijama, stručne seminare te razne radionice i kongrese u svrhu praćenja novih znanja i informacija. Organiziramo i stručne edukacije hrane i pića, studijska putovanja, sudjelovanja u projektima te razvoj kroz interno mentorstvo.

Osim toga, zaposlenici se nagrađuju kroz izbor najboljeg zaposlenika mjeseca i odjela u periodu od lipnja do listopada tekuće godine, a procjena se vrši po kriterijima odnosa s ostalim kolega i ophođenja prema gostima. U 2019. nagrađena su 104 zaposlenika od čega je nagradu zaposlenika mjeseca dobilo njih 24, a za zaposlenika odjela njih 80.

Zahtijeva li menadžment različitih generacija zaposlenika različit pristup upravljanju potencijalima?
U Aminessu želimo sa našim zaposlenicima izgraditi dugoročne veze. Zajednički uspjeh možemo postići jedino kroz izgradnju kvalitetnog i iskrenog odnosa sa zaposlenicima. Neovisno o različitim generacijama, smatramo da smo svi dio jednog tima te potičemo davanje sugestija i prijedloga za unaprjeđenje i poboljšanje poslovnih procesa čime se osluškuje i daje važnost svakom zaposleniku u razvoju poslovanja i ostvarivanju poslovnog uspjeha.

Naši zaposlenici ovisno interesu uključuju se u dodatne aktivnosti poput sportskih – Novigrad Cittanova RUN, imaju popuste na teretanu i wellness. Zaposlenicima roditeljima organiziramo darivanje djece (do navršene 15 godine) i predstavu za Sv. Nikolu te slobodan dan kako bi popratili svoje prvašiće na prvi dan škole.

Foto: Arena Hospitality Group

Koji su vam glavni strateški projekti u fokusu u narednom periodu?
Aminess HUB, naša nova edukacijska platforma kojom smo željeli okupiti sve interne edukacije s ciljem razvoja svih naših zaposlenika je svakako jedan od važnijih ovogodišnjih projekata. Uključuje temeljne edukacije za nove članove pa sve do stručnih edukacija za zaposlenike koji se žele dodatno educirati, napredovati i jačati svoje kompetencije. Aminess Hub sastoji se od tri segmenta - Pro, Smart i Gourmet Laba. Aminess PRO potiče cjeloživotno učenje i stjecanje novih profesionalnih znanja kroz edukacije i organizirane radionice kako bi potaknuli i pružili mogućnost usavršavanja osobnih kompetencija i razvoj profesionalne karijere. Aminess SMART obuhvaća stjecanje dodatnih znanja kako bi zaposlenici kompletirali razvoj profesionalne karijere, poput učenja stranih jezika i razvoja digitalnih kompetencija, dok je Gourmet Lab projekt kojeg smo prošle godine pokrenuli zajedno sa chefom Davidom Skokom. Cilj ovog projekta je educiranje članova Aminess gourmet tima, a uz chefa Davida projektom okupljamo najveće stručnjake i iz drugih ugostiteljskih područja koji podučavaju naše zaposlenike. Putem Aminess Huba veliku pozornost pridodajemo edukacijama i općenito razvoju naših zaposlenika te im želimo pružiti priliku da uče od najboljih, razvijaju svoje kompetencije i samim time podižu razinu naše usluge.

Uz razne programe edukacija pokrenuli smo i druge projekte kojima smo dodatno približili sve naše zaposlenike, gdje svatko dobije priliku da se izrazi putem direktnih upita prema Upravi ili pak otkrije svoju skrivenu kreativnost i predloži ideju koja će pomoći u poboljšanju cjelokupnog poslovanja te će za to biti i nagrađen. Kad smo kod nagrađivanja, uveden je i odabir zaposlenika mjeseca i odjela u svim objektima, kao i odabir zaposlenika godine, što dodatno motivira sve naše zaposlenike da budu timski igrači ali i individualci koji će i sami nekome biti uzor.

Aminess također osigurava prehranu i smještaj svim sezonskim zaposlenicima u destinacijama u kojima posluje, a sezonu će dočekati i otvorenjem novog hotela za zaposlenike u Novigradu. Imat će recepciju, zajedničku kuhinju s blagovaonicom, parking te zatvorenu prostoriju za čuvanje bicikala i moderno opremljene sobe. Zaposlenicima će, osim besplatnog Wi-Fi pristupa, na raspolaganju biti i zajednički prostor s dnevnim boravkom, te posebno opremljene prostorije za pranje, sušenje i glačanje odjeće

U narednom periodu naglasak će nam biti na daljnjem privlačenju novih talenata te zadržavanju istih kroz brojne benefite, edukacijske programe i program internog mentorstva.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije