Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Print-industrija svojim klijentima ne prodaje nakladu, nego čitanost

Projekt ABC Hrvatska, koji je od početka protiv izdavača, ne može biti ono za što se izdaje – tripartitni sustav izdavača, oglašivača i agencija
24. siječnja 2010. u 20:30 1 komentara 25 prikaza
bracun
Foto: Arhiv Vl-a

“Cijela print-industrija, pa tako ni mi, ne prodaje svojim klijentima nakladu, već doseg (reach) te ciljne skupine (targete). Svi sudionici medijske industrije kao relevantan i pouzdan pokazatelj čitanosti i ciljnih skupina već godinama priznaju i koriste istraživanje MediaPULS-a koje je pouzdano i dostatno za kvalitetno poslovanje svih sudionika medijske industrije. Stoga smo kao izdavač iznenađeni da se ono iznenada proglašava netočnim, neprovjerenim i nezadovoljavajućim”, odgovor je uprave Večernjeg lista, predsjednika Helmuta Bračuna i člana uprave Marija Vrgoča, Hrvatskom udruženju reklamnih agencija (HURA), čiji stav dijele svi najveći hrvatski izdavači Styria, EPH i Adria Media Zagreb.

Transparentnost

Kao jedan od suosnivača i suvlasnika ABC Hrvatske, HURA je, naime, ovih dana praktično diskreditirala istraživanje MediaPULS-a u korist ABC-a optužujući izdavače – kojima su potkraj godine poslali dopis kako “očekuju uključivanje izdavača u projektu” – da naklade njihovih izdanja nisu transparentne.

“Prije svega moramo istaknuti da naša tvrtka posluje transparentno, u skladu s pozitivnim običajima medijskog tržišta. Tako je i u slučaju komuniciranih prodanih i distribuiranih naklada naših izdanja, zbog čega ne možemo pristati na optužbe i paušalne ocjene da iste nisu dostupne, ili da su uvećane”, stav je uprave koja ističe kako za razliku od podataka o prodanim nakladama, koje ne skriva niti to želi, upravo istraživanje čitanosti, poput MediaPULS-ova, omogućuje kvalitetno marketinško planiranje.

“Naime, samo istraživanje čitanosti, a ne podaci o nakladama, može medijskim agencijama i njihovim klijentima omogućiti planiranje kampanja po pojedinim ciljnim skupinama – bilo da je riječ o dobi, spolu, razini primanja, regiji ili bilo kojem drugom preciznom parametru koji mjeri istraživanje poput MediaPULS-a.Ako bi oglašivači ili agencije i dalje smatrali da MediaPULS nije dostatno pouzdano istraživanje za ono što mi kao izdavačka kuća prodajemo, spremni smo, u suradnji s ostalim izdavačima i sudionicima industrije, organizirati drugo, drukčije ili dodatno redovito kontrolno istraživanje u suradnji s nekom drugom renomiranom istraživačkom kućom, poput primjerice GfK.”

Projekt protiv izdavača

“Način na koji je inicijativa ABC Hrvatske iznesena direktno, kroz medije ili neformalno, smatramo neprihvatljivim. Oduvijek, a osobito u kriznim vremenima, činimo sve da bismo svojim oglašivačima pružili najveću moguću vrijednost za uloženi novac. Prema tome, neprihvatljive su nam paušalne, negativne ocjene i optužbe koje se preko medija iznose i kao podloga za nekakve ultimatume.

Namjere projekta ostaju nedovoljno jasne i transparentne, što je posebno vidljivo iz medijskih istupa, primjerice u članku “Otkrijte naklade ili se selimo na TV”, objavljenom 18. siječnja u Business.hr-u, u kojem se iznosi niz netočnih podataka i krajnje neprofesionalnih prijetnji. Neki vodeći izdavači s projektom su, primjerice, upoznati posljednji, doslovce u zadnji čas – i to bez jasnih odgovora na ključna pitanja za izdavače. Projekt koji je od početka zapravo protiv izdavača ne može biti ono za što se izdaje – tripartitni sustav izdavača, oglašivača i agencija. U takvom projektu ne može se govoriti o partnerskim odnosima i uređivanju tržišta”, stav je uprave Večernjeg lista koja ističe kako je nejasno i koju stvarnu vrijednost takav projekt donosi na tržište, što se plaća, a što dobiva, te na koji bi način takva metodologija, koja je za mnoge upitna i zastarjela, pridonijela tržištu. “Suprotno naglašavanim prednostima, metoda ABC-a nije donijela poboljšanja na mnogim tržištima u okružju”, tvrdi se u odgovoru uprave.

“Ono što je doista istinito jest vrlo zabrinjavajući trend odljeva oglasnih budžeta na TV – čak 78 % bruto vrijednosti u 2009. godini. Ta činjenica prijeteći ton iza inicijative ABC-a čini smiješnim. Može li se išta više odliti na TV?! Ovakav omjer oglašavanja na TV-u ne postoji ni u jednoj razvijenoj zemlji niti mu alibi mogu biti naklade. I to je jedina prava tema u okviru ove inicijative – iz perspektive izdavača – koja, na žalost, ostaje neriješena, na štetu svih. Transparentnost nedostaje na raznim mjestima u cjelokupnoj medijskoj industriji, ponajmanje u printu. Stoga smo spremni s ostalim izdavačima, u okviru vlastitog udruženja, sa svim partnerskim udruženjima u medijskoj industriji, sudjelovati u rješavanju svih problema”, stav je uprave Večernjeg lista.

Doris Pinčić Rogoznica i Boris Rogoznica
snimili ih
Doris Pinčić i Boris Rogoznica uhvaćeni zajedno: 'Razlog nije razvod braka'
Zabavi se
Riješi kviz i doznaj kakav si frend, a one najkreativnije Aircash daruje s 500 kuna
  • Avatar Ivica6
    Ivica6:

    Najdraži su mi ovakvi koji svoju \"stručnost\" dokazuju stranim izrazima, riječima i \"poštapalicama\". Ljudino, ako si sposoban, koristi hrvatski jezik. Na kraju krajeva, učio si ga više godina!