Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

"Oko na nebu" od 15 milijuna eura smanjuje štetu od požara 50 posto

Zračni brod fotografira Zemlju iznad strateške točke s 5000 metara visine i šalje prikupljene podatke u baznu stanicu.
08. lipnja 2010. u 12:36 8 komentara 5 prikaza
Hipersfera (1)
Foto: MAK

Poslovni anđeli uložili su 800.000 kuna u dva ambiciozna projekta, danas predstavljena u Agenciji za promicanje izvoza i ulaganja u Zagrebu. Realizacijom ambicioznog projekta tvrtke Hipersfera, koja razvija patentirani autonomni stratosferski zračni brod, "oko na nebu", moglo bi doći do revolucije u nadziranju Zemlje. Radi se o laganom brodu koji neprekidno snima Zemlju iznad određene geografske točke s visine od 5000 metara. Zračni brod fotografira Zemlju iznad strateške točke i šalje prikupljene podatke u baznu stanicu. Ovim brodom smanjili bi se troškovi i optimirale usluge i proizvodi u različitim sektorima: na području javne sigurnosti, nadzora i kontrole granica te ranodojavnog protupožarnog sustava. Primjenom flote Hipersferinih zračnih brodova, šteta od požara mogla bi biti umanjena za više od 50 posto, ističu u Hipersferi.

- Na svijetu ne postoji sličan proizvod. On može promijeniti svijet u kojem živimo, a to će biti jasnije kad realiziramo projekt vrijedan 15 milijuna eura. Bio bi to najveći brod koji leti na visini od 5000 metara. Edison je ukrao žarulju Tesli, Zeppelin je ukrao cepelin Davidu Schwarzu, ne želimo da se to dogodi Hipersferi - kazao je Robert Grilc iz Hipersfere.

Marko Kovač prezentirao je svoj projekt SalePod.NET, web-rješenje automatizacije poslova koje je prvenstveno namijenjeno analitičarima na svim razinama, terenskim djelatnicima i njihovim voditeljima. Primjenjivo je na područjima analize tržišta, komercijale, terenske prodaje, unapređivanja prodaje te automatizacije i kontrole rada osoblja. Sastoji se od web-aplikacije za administraciju i analitiku te aplikacije za smartphone namijenjene poslovima izvan ureda. Rješenje je realizirano kao usluga na principu mjesečne pretplate, pa je jednako dostupno tvrtkama s puno osoblja kao i tvrtkama sa svega jednim zaposlenikom.

- Rješenje omogućava rad u više zemalja, na različitim jezicima i s različitim propisima i valutama. Prva komercijalna primjena usluge bila je u srpnju 2008. godine u L'Oreal Adriji gdje se koristi za praćenje rada više distributera u Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini. Od tada su SalePod.NET uslugu uzeli i Colori Tinta, distributeri tvrtke Keune u Hrvatskoj, Badel 1862 i Kutjevo za analizu tržišta i prodaju iz branše hrane i pića, Slovenska Ilirija za praćenje rada distributera u 29 zemalja, Encian iz farmaceutskog segmenta te još nekoliko manjih tvrtki - istaknuo je Kovač.

- Oba projekta imaju veliki izvozni potencijal - zaključio je "poslovni anđeo" Saša Cvetojević.

Zagreb: Premijer Plenković o gospodarskim mjerama Vlade zbog koronavirusa
PREVENCIJA
Vlada održala telefonsku sjednicu: Zatvaraju se ovi granični prijelazi
Divaaa
BEAUTY OTKRIĆE
Konačno sam pronašla rutinu za čišćenje i njegu lica
  • Avatar Časna seka
    Časna seka:

    Bolje bilo da su tim novcem podmitili Kalmetu.

  • -obrisani-:

    Bože moj kakvih se gluposti sve sjete samo da bi namakli lovu. Normalno u Hrvatskoj prolaze sva sranja, a ono što je realno dobro se uništava

  • gemist:

    \"Snima sa 5000 metara\" Ne znam zašto se zove stratosferski brod,kad je stratosfera od 15km naviše,možda nije loša ideja kaj se tiče uočavanja požara,makar ne znam zašto se tu ne koriste bespilotne letjelice opremljene posebnim senzorima,vojska ih ima,zašto ih ne ... prikaži još! šalju u nadzor,nisu niti preskupe više ima ih svakakvih