Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Na temelju svog iskustva razvili softver koji prati sve troškove, a ovo su bili najveći izazovi

Softver MobilityONE je jednostavan i modularan alat za management mobilnosti koji s jedne strane upravlja svim aktivnostima povezanim s korištenjem vozila, a s druge budgetima i operativnim troškovima.
08. travnja 2021. u 08:53 1057 prikaza
Softver MobilityONE
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/4

Make IT Easy je domaći tehnološki startup koji je nastao primjenom know-howa iz prethodnih poslovnih aktivnosti u područjima mobilnosti, usluga upravljanja vozilima i voznim parkovima, te financijske odnosno leasing industrije. Primjenom dugogodišnjih iskustava i znanja svojih stručnjaka profilira se u softversku tvrtku koja se želi primjenjivati interdisciplinarne tehnologije za razvoj vlastitih softverskih rješenja. MobilityONE – inovativna platforma za upravljanje voznim parkovima i flotni management je SaaS (Software as a Service) koji je razvijan i usavršavan dugi niz godina kroz primjenu u svakodnevnom poslovanju. Razgovaramo s Mladenom Hercegom osnivačem i inovatorom u području voznih parkova koji se auto industrijom i povezanim djelatnostima bavi već preko 25 godina.

Koji je vaš poslovni background i kako je nastala ideja za pokretanjem projekta kakav je softver MobilityONE?

Dugogodišnjim radom u automotiv sektoru, te posebno u segmentima upravljanja voznim parkovima i leasing industriji, prošao sam put od rada u globalnim poslovnim sustavima i pružanja usluga SME i velikim poslovnim subjektima, radeći za uspješne kompanije, te zadnjih deset godina u vlastitim specijaliziranim tvrtkama. Prethodni projekt društva za flotni management razvijao sam s partnerom iz faze startupa, preko „proof of concept“ sve do profitabilnosti jednog od vodećeg subjekta za upravljanje voznim parkovima, poželjnog partnera leasing industriji. Poslovni model koji povezuje usluge financiranja voznih parkova i usluge managementa prilagođavali smo tržištu kroz vlastiti model poslovnih najmova, koji je ubrzo postao dominantan i kojeg su prilikom nabave voznih parkova i outsourcinga flotnog upravljanja danas prihvatili gotovo svi poslovni subjekti, jer objedinjuje sve potrebe za korištenjem vozila putem jednog specijaliziranog pružatelja usluga. Bez odgovarajućeg sofverskog produkta nije moguće uspješno poslovanje u ovom području.

Znači li to da je MobilityONE potpuno razvijan u praksi kroz primjenu vlastitih znanja?

Točno, za razliku od većine komercijalnog softvera, naša platforma je razvijana kroz naše svakodnevno poslovanje, te je stoga smatramo kvalitetnijim rješenjem za primjenu u našoj djelatnosti. U takvom pristupu događale su se greške jer ponekad nismo imali dovoljno kvalitetnih i pouzdanih developerskih resursa, ali smo kroz vlastita iskustva i vjerojatno nešto duži i teži razvojni ciklus, došli do konačno željenih rezultata. Softver je proizvod čiji razvoj nikad ne prestaje, a svaka novougrađena funkcionalnost i naredna verzija poboljšava njegov rad i podiže kvalitetu i vrijednost.

Ovakav razvojni pristup je izazovan, jer model koji ste jednom postavili možete uvijek unaprjeđivati, ako se kroz primjenu pokažu određeni nedostaci. Naš posao u razvoju MobilityONE je interdisciplinaran, jer povezuje tehnologiju samih vozila, primjenu usluga korištenja i upravljanja s informacijskim tehnologijama. Mi se stoga želimo pozicionirati kao mobility tech kompanija, pa koristimo ovaj izraz po uzoru na kolege iz fintecha.

Prema recentnim zahtjevima tržišta uvidjeli smo da u ovom području nedostaje kvalitetnih poslovnih rješenja, jer se intenzivno mijenja postojeća paradigma mobilnosti kroz uvođenje novih tehnologija koje uskoro dolaze ili su već prisutne, poput elektrifikacije vozila, autonomne vožnje, te modela upotrebe vozila koji se sve manje zasnivaju na vlastitim resursima, a sve više na zadovoljavanju mobilnosti odnosno transportnih potreba pojedinaca i kompanija.

Možete li navesti koji su vam bili najveći izazovi u izradi softvera?

Tijekom poslovanja našeg društva za flotnu logistiku i poslovne najmove suočili smo se s potrebom nabave kvalitetnog softvera koji bi omogućio poslovanje u segmentu, te smo analizom ponude gotovih rješenja ubrzo zaključili da trebamo razvijati vlastite produkte, jer takva gotovo ne postoje na tržištu odnosno pojedina dostupna rješenja bi trebalo značajno prilagođavati što se nije pokazalo ekonomičnim. Nakon 6 godina internog razvoja softvera kroz vlastiti business model, 2019. smo odlučili izdvojiti softversko poslovanje i formirati novu kompaniju, razvojni startup koji će se baviti izradom specifičnih poslovnih rješenja i objedinjavati multidisciplinarna znanja prikupljena iz vlastitih iskustava. Rezultat je softver MobilityONE koji smo odnedavno stavili na tržište i koji je ubrzo prepoznat kao alat koji koriste različiti profili korisnika.

Kako financirate razvoj MobilityONE i koja su sve daljnja ulaganja potrebna za globalni nastup?

Kako je R&D industrijskih enterprise softverskih rješenja vrlo skup i zahtjevan proces, jer uključuje IT developere kojih danas na tržištu rada nedostaje te su izuzetno skupi radni sati ako ih plaćate kroz vanjske usluge. Potrebno je puno truda i znanja kod uspješnog prijenosa know-howa iz domene kroz projektiranje i testiranje rješenja do konačne primjene. U startu smo shvatili da će nam u razvoju trebati početna financijska poluga koju smo dobili kroz financiranje putem projekta inovativnosti financiranih kroz EU fondove. Naš projekt MobilityONE kao industrijske platforme za upravljanje voznim parkovima sada završava financijski ciklus kojim smo osigurali razvoj novih funkcionalnosti, posebno integracije s drugim sustavima koje koriste klijenti, te daljnju komercijalizaciju gotovog proizvoda.

Za razvojni proces koristimo vlastite resurse i partnere za integraciju, ali ćemo za globalni angažman i promociju, odnosno razvoj prodajne mreže kao i implementaciju novih tehnologija povezanih sa novorazvijanim sustavima poput autonomne vožnje, pune telemetrije, automatiziranog upravljanja procesima održavanja, te komunikacije s drugim naprednim sustavima trebati dodatne financijske poluge. Stoga nas raduju i aktualne vijesti da će dio sredstava iz novih okvira financiranja putem EU fondova biti usmjeren na rješavanje generalnih transportnih pitanja i mobilnosti u zemlji. Vjerujemo da ćemo s našim poslovnim modelima kroz MoblityONE imati mogućnost participirati i u razvoju i rješavanju budućih sustava prijevoza. Razmišljamo također i o povezivanju s drugim R&D subjektima kao specijaliziranim partnerima za implementaciju automatizacije, strojnog učenja, IoT tehnologija u pojedine rutine koje se obavljaju kroz procese unutar naše platforme.

Možete li ukratko pojasniti koje su osnovne funkcionalnosti platforme MobilityONE

Naša postojeća platforma je alat za management mobilnosti jer upravlja s jedne strane svim aktivnostima povezanim s korištenjem vozila, a s druge strane budgetima i operativnim troškovima, poput automatizirane konfiguracije cijena i troškova korištenja koji se manifestiraju kroz TCO (Total Cost Ownership) i TCM (Total Cost Mobility). Napredan sustav preuzima podatke iz integrirane baze vozila s cjenicima i specifikacijama svih proizvođača vozila omogućava automatsku izradu proračuna u manje od jedne minute za bilo koje parametre korištenja vozila. Modul za konfiguraciju novih vozila, tzv. CPQ kao dio MobilityONE platforme danas nemaju niti mnogi distributeri koji prodaju nova vozila u Hrvatskoj. Naš sustav omogućava kupcima da sami konfiguriraju svoje novo vozilo, jer su specifikacije i cijene vozila lokalizirane, tj. u Hrvatskoj koristimo baze za hrvatsko tržište, a u Austriji za austrijsko.

Nadalje, korisnik sustava u fleet management modu rada koji nudi svoje usluge drugim klijentima, kao npr. leasing kuća ili fleet management tvrtka, svojim strankama može izrađivati kvalitetne ponude full service leasinga i poslovnog najma. Sustav ima implementiranu kompletnu pricing analitiku svih parametara korištenja, te samu ponudu usluga može u nekoliko klikova izraditi osoba koja nije specijalist u području, npr. bankarski službenik ili prodavač vozila. Sustav ima ugrađene alarme i dashboarde za planiranje svih dolazećih aktivnosti, te feature za predikciju budućih događaja, poput servisa, evidenciju i analizu troškova, mjerenje efikasnosti i ekonomičnosti voznog parka, te utilizacije korištenja.

Je li MobilityONE podesan za tvrtke koje same žele raditi management svojih transportnih potreba?

Sustav ima tzv. corporate mode rada kada platformu MobilityONE koristi tvrtka za vlastiti vozni park. Tada ona može sigurno upravljati svojim troškovima, poslovnim procesima i optimizirati korištenje vozila. Platforma omogućava integracije s drugim IT sustavima koje koriste tvrtke.

Funkcionalnosti sustava pokrivaju sve procese korištenja voznog parka od nabave, financiranja, održavanja, osiguranja i štetnih događaja, izvještavanja i KPI za poslovno odlučivanje. Ugrađeni automatizmi smanjuju potrebu za vlastitim resursima, te ubrzavaju procese. Cilj nam je prenijeti sa čovjeka na softver pojedine procedure razlučivanja i odlučivanja, a time i upravljanja troškovima za početak s nižih razina, a korištenjem algoritama strojnog učenja i sa sve viših razina. To se pokazuje u primjeni kao najbolje rješenje, jer čovjek je podložan raznim utjecajima, a softver radi prema algoritmima do granica koje su mu postavljene, te gotovo nikad ne griješi.

Je li MobilityONE platforma ograničena na samo neke segmente vozila poput osobnih vozila i kamiona ili može upravljati i sa drugim transportnim sustavima odnosno različitim vrstama vozila?

MobilityONE nije ograničen u tom pogledu, jer njime upravljamo svim transportnim sustavima, poput industrijskih viličara, radnih strojeva, traktora, itd. Mogao bi se uz određene modifikacije koristiti i kao sustav za service management brodova, charter flote, željeznice ili u avio industriji.

Vjerujemo da će se daljnjim ulaganjima u R&D iz postojeće logike razvijati nove inačice MobilityONE i rješenja koja će pronaći primjenu u svim područjima mobilnosti. Također smatramo da je sustav vrlo primjenjiv kao alat za smanjenje štetnih emisija, te rješavanje drugih transportnih i prometnih pitanja.

Koji su prednosti vašeg poslovnog modela u usporedbi s konkurencijom?

Prednosti naše platforme MobilityONE pred konkurencijom je fleksibilnost i jednostavna prilagodljivost različitim grupama korisnika i njihovim poslovnim potrebama. Modularizacija i različitost konfiguracija sustava prepoznate su od strane naših klijenata. Tako su nam korisnici i špediterske tvrtke, auto kuće, specijalizirane tvrtke za poslovne najmove ali i leasing industrija. Prošle godine je jedna regionalna bankarska grupa radila analizu tržišno dostupnih softvera za mobilnost, jer želi univerzalno rješenje za sve svoje podružnice u široj regiji, te je odabrala našu platformu kao najbolje rješenje za implementaciju za potrebe svojih leasing tvrtki na različitim tržištima.

Kakvi su budući planovi i smjer razvoja vaših softverskih produkata?

Planovi idu dalje u smjeru komercijalizacije softvera, te razvoja prodajne mreže partnera u više faza. Paralelno radimo na razvoju i unaprijeđenu platforme, integracijama, te uvođenju novih tehnologija. Želimo participirati u mobilnosti budućnosti, pratiti zahtjeve Industry 4.0 u tom pogledu, te zadovoljavati potrebe širokog kruga korisnika.

S partnerima kojima surađujemo razvijamo i novi projekt odnosno digitalni auto showroom koji bi na jednom mjestu ponudio privatnim i poslovnim korisnicima sve informacije o novim vozilima koja se mogu nabaviti na tržištu, sa njihovim specifikacijama, cijenama i ponudom auto kuća.

Imamo i drugih projekata iz naše zone interesa koji čekaju na red, pa vjerujemo da ćemo moći iz startupa Make IT Easy stvoriti uspješan poslovni sustav poput nekih naših kolega u IT sektoru. Gledamo ih s velikim uvažavanjem i smatramo da je njihov rad prepoznat u svijetu kroz uspješnu priču putokaz kojim treba krenuti naše društvo.

Partneri i korisnici MobilityONE platforme

 

Softver MobilityONE | Autor : Stanislav Janjac Stanislav Janjac, CEO, Commondo d.o.o.
Za MobilityONE smo razvili i unapređujemo integracijsku platformu koja omogućuje povezivanje s drugim softverskim produktima. Time je omogućeno jednostavno uključivanje MobilityONE aplikacije u kompleksno okruženje poslovnih korisnika s njegovim poslovnim aplikacijama kao što su ERP sustavi, telemetrijski sustavi i dr. Naša suradnja s Make IT Easy kao projektantom specijaliziranog softvera za management vozila rezultirala je novim znanjima i mogućnostima primjene naših integracijskih rješenja.

 

Softver MobilityONE | Autor : Robert Lendić Robert Lendić, CEO, IN-TIME d.o.o.
Nakon prezentacije softvera MobilityONE odlučili smo se za suradnju s make IT Easy, jer je njihovo rješenje objedinilo naše dugogodišnje zahtjeve da efikasnim planiranjem i praćenjem troškova voznog parka, proaktivnoj predikciji događaja, te njihovoj analizi postignemo krajnji cilj snižavanja naših inputa, kao tvrtka s visokim zahtjevima vezanim za transport pošiljaka. Iznenađeni smo mogućnostima softvera i njegovoj fleksibilnosti kod prilagodbe našim potrebama. Platforma je vrlo intuitivna i jednostavna za korištenje. Modeliranje izvještaja i praćenje KPI nam je ključno u poslovnom odlučivanju.

 

Softver MobilityONE | Autor : Danijel Benussi Danijel Benussi, CEO, Auto Benussi i Car Fleet Management d.o.o.
Grupa smo koja se bavi prodajom 9 marki novih vozila, kao i rabljenih vozila, uslugama održavanja i popravaka, renta-a-car uslugama, kao i poslovnim najmovima uključujući sve povezane usluge. MobilityONE platformu koristimo za potrebe cjelovitog upravljanja vozim parkovima naših klijenata. Na tržištu nismo mogli pronaći sustav za brzu izradu ponudu, stoga nam je MobilityONE svojim rješenjem CPQ modula koji automatski generira višestruke ponude omogućio rješenje koje smo tražili. Platforma MobilityONE je pouzdan i stabilan alat koji nam bitno olakšava poslovanje i omogućava potpuni nadzor vozila koja koriste naši poslovni korisnici.

Sadržaj omogućio MobilityONE

poginulo 298 ljudi
Snimke dokazuju da su MH17 srušili separatisti u Ukrajini: ‘Kamo da odvezemo tu krasoticu?’
d
PROLJETNI NATJEČAJ
Najnoviji trend – Pastelno proljeće