Naslovnica Biznis Gospodarstvo

Na ljetovanje nam stiže 150.000 Nijemaca više nego prošle godine

Od deset kupaca vinjete kroz Austriju, devet kaže da će ovog ljeta na more u Hrvatsku, doznali smo na štandu ADAC-a u Münchenu
24. veljače 2018. u 23:00 10 komentara 573 prikaza
Turisti
Foto: Tino Jurić/Pixsell

Do najpoznatije njemačke sommelierke Paule Bosch nije bilo lako ni doći, a kamoli je privoljeti da sudjeluje u prezentaciji istarskih vina čitateljima tiražnog dnevnika Münchener Merkur u glavnom gradu Bavarske.

Svjetski trend: odmor od civilizacije Gosti im dolaze odmoriti se nakon – ljetovanja na moru

Trud da se na prezentaciju dovede zvijezdu njemačkog sommelierstva se isplatio, večer zu istarsku malvaziju, teran... više je nego uspjela, a hrvatska vina pokazala su se pravim otkrićem za poznatu Njemicu. Teran iz Istre je pred stotinjak sretnih čitatelja, koji su uspjeli dobiti mjesto na prezentaciji, opisala kao “vino s osobnošću, prekrasne arome, koja podsjeća na začine”, a ishvalila je i malvaziju u kojoj je osjetila miris proljetne livade.

– Zbog ovakvih sjajnih vina svakako vrijedi posjetiti istarski poluotok, vjerujem da se uskoro vidimo tamo – poručila je sommelierka čijim se riječima vjeruje. Raskošan tekst o degustaciji na dvije stranice Münchener Merkura s tiražom od oko 300.000 primjeraka, objavljen je u tjednom prilogu za putovanja, bio je uvertira za turistički sajam f.re.e u Münchenu, koji traje do 25. veljače, ali i korak na putu prema još boljoj sezoni nego je bila lani kad je našu zemlju posjetilo više od 2,7 milijuna Nijemaca.

Naših bi, tradicionalno najbrojnijih gostiju ove godine moglo biti oko 150.000 više nego lani. Partneri hrvatskih turističkih radnika na minhenskom sajmu kažu da im je buking za Hrvatsku trenutno bolji tri do sedam posto nego lani u ovo vrijeme, a zanimljivo je bilo čuti i iskustva s ADAC-ova štanda gdje prodaju vinjete po povoljnijim cijenama.

– Od deset kupaca vinjeta, koje prodamo za austrijske autoceste, deset ih kaže da će ovog ljeta na godišnji odmor u Hrvatsku – otkrivaju adakovci. Da su prve vijesti za sezonu 2018. dobre potvrđuje i čelnik Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić. No, poručuje da je pred hrvatskim turističkim radnicima ipak još dosta posla da bi se na kraju ove godine zaključilo još jednu odličnu sezonu. I to neovisno o tome što će 2018. obilježiti povratak Turske, Egipta i Tunisa na turističko tržište.

Turska je,primjerice, u 2018. ušla na njemačko tržište s promotivnim cijenama od svega tisuću eura za sedmodnevno avionsko putovanje u hotelu s četiri zvjezdice, na bazi punog pansiona, za četveročlanu obitelj. Za takvu cjenovnu utrku Hrvatska nema argumenata, ali direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Staničić ne misli da ti jeftini aranžmani ugrožavaju hrvatski turizam.

– Naše prednosti su raznolikost, autohtonost, sigurnost, mi nemamo resorte, kod nas se gosti integriraju u život lokalnog stanovništva. Nema brige pod uvjetom da se kod nas nastavi ulagati u kvalitetu, održivi razvoj, proširenje hotelskih kapaciteta i ponudu doživljaja – ističe Kristijan Staničić.

Turisti
1 / 20
Za turiste koji tijekom godine, a pogotovo tijekom ljetne sezone dolaze u Hrvatsku jedna od nezaobilaznih destinacija koju posjećuju je svakako Nacionalni park Krka.
Romeo Draghicchio, Nera Miličić i Kristjan Staničić HTZ Sajam f.re.e u Münchenu: Bavarcima i dalje Hrvatska omiljena destinacija Vila Bilogora obiteljski turizam Zimmer frei investira 250 milijuna eura Plaća 1000 eura Iz Republike Srpske na Jadran stiže između 2500 i 3000 sezonskih radnika

Odličan porast bukinga

Pozitivne trendove na njemačkom tržištu potvrđuje i Selimir Ognejnović iz I.D. Riva Toursa, najvećeg njemačkog turoperatora specijaliziranog za putovanja u Hrvatsku. – Iznimno sam zadovoljan stanjem bukinga, koji je ove godine počeoznatno ranije. U ovome trenutku bilježimo porast od oko 8 posto, dok pojedini specijalizirani programi, poput programa koji uključuje putovanje brodovima, bilježi porast bukinga od čak 20 posto. Također, u ovom trenutku ostvarujemo 50 do 60 posto bukinga, no kako je dio prodaje aranžmana tek pred nama, moramo i dalje biti tržišno i promotivno vrlo aktivni kako bi zadržali ovaj dobar rezultat – kaže Ognjenović. Tržište Njemačke jedno je od najvažnijih emitivnih tržišta za hrvatski turizam s kojega se ostvaruje najveći turistički promet. Prema podacima sustava eVisitor, prošle je godine Hrvatsku posjetilo 2,7 milijuna gostiju iz Njemačke (+15%) koji su ostvarili 20,7 milijuna noćenja (+14%), što u ukupno ostvarenim noćenjima predstavlja udio od visokih 20 posto.

VIP izdvaja za Vas

  • Avatar Oneill
    Oneill:

    150.000 tisuća stane u dva Bayerov stadiona možda 1.5 milijuna pa bi onda o poslu boljem mogli pričati.

  • feel_the_coruption:

    Ovo je novi način procjene turističke sezone. Pitaš na štandu sa vinjetama koliko ljudi kaže da ide u Hrvatsku...Novac turističkim zajednicama je odlično potrošen...bravo

  • Makava:

    Jel stižu s dizelašima?!