Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Na krilima tehnologije, sadržaja i kreativnosti, poredak Top 100 Najvrednijih Svjetskih brendova bilježi najveći rast vrijednosti ikad

Ukupna vrijednost brendova u poretku BrandZ Top 100 porasla je za rekordnih 21%, dodajući skoro 750 milijardi USD na trenutnu ukupnu vrijednost 4.4 bilijuna USD; Iskoračili su kineski brendovi - Kina ima 3 najbrže rastuća brenda a kineski brendovi rastu duplo brže od američkih
30. svibnja 2018. u 11:05 163 prikaza
BrandZ Top 100
Pogledajte galeriju 1/2

Binđanje na Netflixu, dijeljenje priča na Facebooku i skidanje sadržaja s Appleovog iTunesa i Alibabinog Ali Picturea su najviše doprinijeli rekordnom rastu vrijednosti u poretku Top 100 Najvrednijih Svjetskih brendova 2018., danas objavljuju WPP i Kantar Millward Brown.

Sve šira i veća upotreba informacijske tehnologije bazirane na podacima (kao što su umjetna inteligencija (AI) i proširena stvarnost (AR)) te kreativna marketinška rješenja omogućili su velikom broju brendova da bolje razumiju svoje potrošače i ponude odgovarajući, personalizirani sadržaj i neuobičajena, iznimna iskustva vezana uz brendove.

8 od 10 Top 10 brendova su tehnološki ili neposredno vezani uz tehnologiju. Ova kategorija nastavlja dominirati, Google i Apple zadržavaju broj 1 i 2 s rastom od 23% na 302.1 milijarde USD (Google) i 28%, na $300.6 milijarde USD (Apple). Amazon je napredovao na treće mjesto, ispred Microsofta, s rastom od 49% na $207.6 milijarde USD dok je Tencent skočio na peto mjesto (s prošlogodišnjeg osmog) ispred Facebooka (broj 6) uz rast vrijednosti brenda od 65% (179 milijardi USD).

David Roth iz WPP-a ističe: “Ove godine imamo najveći rast vrijednosti brendova u povijesti, prisutan je u svim kategorijama. I novi i etablirani igrači su profitirali na temelju hrabrosti i usvajanja dugoročne strategije izgradnje brenda.

“U WPP-u smo fokusirani na pružanje inovativnih rješenja koja kombiniraju podatke i tehnologiju s vrhunskom kreativnošću. Tvrtke koje investiraju u marketing baziran na podacima i koje podržavaju svoje brendove kreativnim idejama bit će pobjednici u današnjem svijetu inovacija, nestabilnosti i promjena.”

BrandZ Top 10 Najvrednijih Svjetskih Brendova 2018

Poredak 2018

Brend

Kategorija

Vrijednost brenda 2018 ($M)

Promjena vrijednosti brenda

Poredak 2017

1

Google

Tehnologija

302,063

+23%

1

2

Apple

Tehnologija

300,595

+28%

2

3

Amazon

Maloprodaja

207,594

+49%

4

4

Microsoft

Tehnologija

200,987

+40%

3

5

Tencent

Tehnologija

178,990

+65%

8

6

Facebook

Tehnologija

162,106

+25%

5

7

Visa

Kartično poslovanje

145,611

+31%

7

8

McDonald’s

Brza hrana

126,044

+29%

10

9

Alibaba

Maloprodaja

113,401

+92%

14

10

AT&T

Telekomunikacije

106,698

-7%

6

 

Unatoč ekonomskoj i političkoj nesigurnosti u velikom broju regija u svijetu, ovogodišnji poredak donosi najveći godišnji porast vrijednosti u povijesti – skoro 750 milijardi USD (+21%). S tim povećanjem ukupna vrijednost BrandZ Top 100 je $4.4 bilijuna; to je porast od 204% u odnosu na prije 12 godina kada je istraživanje prvi puta objavljeno (2006.). Također, ovo je prvi puta da su sve kategorije u poretku BrandZ Top 100 zabilježile rast vrijednosti.

Promjena je vidljiva i na zemljopisnoj razini – ovo je prvi puta da su ne-američki brendovi rasli brže nego američki. Danas imamo 14 kineskih brendova u Top 100, 2006-te bio je samo jedan (China Mobile). Ukupna vrijednost kineskih Top 10 porasla je za 47% u odnosu na prošlu godinu, više nego dvostruko više od brendova iz SAD-a (+23%). Snažan regionalni rast prisutan je i u drugim dijelovima svijeta kao što su Indija i Indonezija. BrandZ Top 100 uključuje 7 azijskih brendova (bez kineskih) koji su rasli 14% i sada imaju ukupnu vrijednost 146 milijardi. Regionalna banka BCA (na broju 99) je prvi indonezijski brend u poretku Top 100 a Maruti Suzuki ušao je u automobilskih Top 10 po prvi puta.

Pionirski kineski brendovi dominiraju poretkom Najbrže rastućih u ovoj godini; JD.com (broj 59) predvodi sa zapanjujućim povećanjem od 94% vrijednosti brenda na krilima ulaska u nove kategorije (kao što su financije). Alibaba (broj 9) je drugi po rastu, po prvi puta je ušao u poredak Top 10 najbrže rastućih (+ 92%) zahvaljujući proširenju svog globalnog dosega i velikom uspjehu prodajne kampanje na Singles Day (u Kini je na taj dan kupovina bila veća nego na Crni petak i Cyber ponedjeljak u SAD-a zajedno). Treći najbrže rastući je Moutai (broj 34) s rastom od 89%.

Ključni trendovi u ovogodišnjem poretku BrandZ Top 100 uključuju:

  • Marketing baziran na podacima i informacijskoj tehnologiji (kao što su AI i AR) omogućuje brendovima da napreduju i ostanu relevantni potrošačima
  • JD.com i HP su ponovo ušli na listu nakon što su ispali prošle godine. Spectrum, američki telekom (broj 27) predvodi listu Novih u poretku, slijede ga Uber (broj 81) i Instagram (broj 91). Prošlogodišnji najbrže rastući Adidas ušao je poredak na stotom mjestu. Također, po prvi puta je jedna Indonezijska tvrtka ušla u BrandZ Top 100 – regionalna banka BCA na broju 99.
  • Partnerstva su se pokazala ključnim jer su brendovi tražili načine kako povećati učinkovitost. Vodeći brendovi nastavili su podizati očekivanja potrošača na svakom dodirnom mjestu (kako online tako i offline) - od probe brenda do preuzimanja ili isporuke tražeći strateška i dugoročna partnerstva
  • Maloprodaja je demonstrirala snažan rast kao najbrže rastuća kategorija, + 35% u vrijednosti u posljednjih 12 mjeseci
  • Tehnološki brendovi nastavljaju dominaciju – u borbi brendova, oni imaju više od polovice (56%) ukupne vrijednosti BrandZ Top 100 brendova.

Doreen Wang, direktorica BrandZ u Kantar Millward Brown-u, komentira: “Brendovi koji pobjeđuju u eri marketinga na bazi podataka i informacijske tehnologije uključuju modele kao Amazon i Tencent koji stavljaju potrošače u središte svega što rade. Takvi brendovi koriste tehnologiju da nauče više o potrebama potrošača i nakon toga primijene nova znanja kako bi stvorili sistem usluga koji zadovoljava višestruke potrebe i omogućuje neometano iskustvo korisnika između platformi.” 

Siniša Kralj, Kantar Millward Brown Hrvatska: “Sjajno je istaknuti da hrvatske tvrtke prate snažan globalni tehnološki boom - imamo ih već velik broj koje se nalaze na raznim listama lidera u tom sektoru u regiji i šire (svakako treba istaknuti tvrtku Rimac automobili koja je kao brend napravila najviše, s obzirom na veliku globalnu popularnost otvaraju vrata i drugima…). Očito je da će taj trend samo rasti – pa se čini da je ostvarenje sna da ćemo jednog dana i mi imati brend u poretku BrandZ Top 100 Najvrednijih Svjetskih brendova sve bliže.’

Report i poredak BrandZ Top 100 Najvrednijih Svjetskih brendova 2018. kao i još puno informacija o brendovima i ključnim regijama te o 14 kategorija posebno možete skinuti ovdje. Globalni report, poredak, grafikone, članke i još mnogo toga možete također pronaći preko BrandZ aplikacije. BrandZ aplikacija također sadrži iste elemente svih regionalnih izvještaja i besplatno je možete skinuti za Apple IOS i sve Android uređaje na www.brandz.com/mobile ili pretragom BrandZ na iTunes-u ili Google Play platformi.

BrandZ Top 100 | Autor : PROMO Foto: PROMO

Top 3 festivala koje obožavaju poslovnjaci: Gdje se zabavlja Generacija X?

A1 izdvaja za Vas