Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Prihod u sektoru 1,87 milijardi

Mali su drogerijski dućani izbrisani s tržišta

14.04.2016., Bjelovar, Trgovacki centar Stop  shop - Na podrucju Bjelovara otvoren je soping centar Stop  shop, a koji okuplja sest poznatih trgovina. Drogerija Muller.   Photo: Damir Spehar/PIXSELL
Foto: Damir Špehar/PIXSELL
27.01.2017.
u 14:50

Müller, koji je na hrvatskom tržištu 10, a dm 20 godina, preuzimanjem Kozma puše ozbiljno za vratom ovome tržišnom lideru u branši

Godinama je prodaja kozmetičkih i toaletnih proizvoda bila jedan od najbrže rastućih segmenata u trgovini za koju se procjenjuje da ostvaruje najmanje četiri milijarde kuna godišnjeg prometa.

Sve do dolaska dm-a to je tržište bilo rezervirano za male drogerije i velike maloprodajne lance, no s vremenom se i u Hrvatskoj stvorila navika kupovanja kozmetike i toaletnih proizvoda u specijaliziranim dućanima.

Nakon podulje faze organskog širenja polako ulazimo i u fazu osvajanja tržišta preko akvizicija. Godina je tako počela Müllerovim preuzimanjem Todorićeva Kozma, pa će se deset godina mlađi brat Müller, po prisutnosti na našem tržištu, žestoko približiti dosad nedodirljivom lancu drogerija dm koji je svoj prvi dućan u Hrvatskoj otvorio 1996. godine.

Nakon dolaska dm-a slijedilo je zatvaranje malih privatnih drogerija, a Fina navodi da se samo 81 poduzetnik usko specijalizirao za taj segment trgovine, ali kad se isključe tri najveća i dm s 87 posto tržišnog udjela, utjecaj ostalih je marginalan.

Prihodi te branše stagnirali su 2015. na 1,87 milijardi kuna. Kada se slika proširi i na trgovce koji se ne vode kao čisti drogerijski lanci, ali im kozmetika i toaletni proizvodi pretežu u ponudi, tada dm ipak pada ispod 50-postotnog udjela.

Müller, Bipa i Kozmo (koji se i razvodio i spajao s Konzumom prije najnovije preudaje) zajedno ostvaruju 1,6 milijardi kuna prihoda pa će se Müller ove godine približiti dm-u za tristotinjak milijuna. Podaci o prodaji u pet godina pokazuju da Müller agresivno raste po dvoznamenkastim stopama, BIPA također raste, a Drogerie markt lagano drži dah i bori se da zadrži primat.

U toj bi utrci napokon mogli profitirati i potrošači jer je općepoznato da se na kozmetici ostvaruju velike marže pa postoji prostor za značajno smanjenje cijena. Fina navodi da u čistim drogerijama radi 1555 zaposlenih, a svaka druga mala trgovina posluje s gubicima.

Zahvaljujući velikim primanjima u dm-u, prosječna je plaća u branši oko 8000 kuna, za razliku od ostatka trgovine na malo gdje su upola niže. 

>> Jamnici, Ledu, Zvijezdi i PIK-u Vrbovec kredit HBOR-a od 48,3 milijuna eura

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije