Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 151
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Privatizacija

Lufthansa, Aegean i Turkish ostali u igri za Croatia Airlines

Croatia Airlines
Foto: Borna Filić/PIXSELL
21.11.2015.
u 13:33

U prvom su krugu najveći interes pokazali Korean i Eva Air, koji su poslali i pisma namjere, no na kraju su odustali

U drugi krug za privatizaciju, odnosno dokapitalizaciju, hrvatske nacionalne aviokompanije Croatia Airlinesa ušli su njemačka Lufthansa, grčki Aegean Airlines i Turkish Airlines, doznaje Večernji list.

Potencijalne strateške partnere ili kupce Croatia Airlinesa za Vladu RH traži IFC, fond Svjetske banke, koji je od početka ove godine počeo kontaktirati sa svjetskim aviokompanijama i ispitivati njihovu zainteresiranost za hrvatskog avioprijevoznika. U početku su najveći interes bili iskazali južnokorejski Korean Air i tajvanski Eva Air. Te aviokompanije su u prvom krugu poslale pisma namjere za sudjelovanje u privatizaciji, no u međuvremenu su odustale od ulaska u drugi krug.

Predstavnici IFC-a sad kreću u intenzivnije pregovore s grčkom, turskom i njemačkom aviokompanijom u kojima bi se trebalo definirati na koji način bi one htjele ući u Croatia Airlines.

Kako kažu naši sugovornici, Grci su najskloniji kupnji cijele kompanije, dok bi Lufthansa provela neku vrstu spajanja s hrvatskim avioprijevoznikom, kao što je to učinila s Austrian Airlinesom. Aegean i Lufthansa, s obzirom na to da dolaze iz zemalja članica EU, nemaju ograničenja oko toga koliko udjela mogu steći u Croatia Airlinesu, dok Turkish, koji je iz zemlje nečlanice EU, zbog zakona Unije može imati najviše 49 posto udjela.

Lufthansa je jedna od najvećih svjetskih aviokompanija i u svojoj floti ima 669 zrakoplova. Turskih Airlines je pak jedan od najbrže rastućih avioprijevoznika u svijetu s trenutačnom flotom od 255 aviona. Aegean Airlines ima 44 zrakoplova.

Odluka o tome na koji će se način ući u privatizaciju Croatia Airlinesa – dokapitalizacijom, strateškim partnerstvom ili prodajom – trebala bi biti donesena do proljeća sljedeće godine. Nakon toga bi bio raspisan međunarodni javni natječaj, na koji će se moći javiti i aviokompanije koje dosad nisu pokazale interes za hrvatskog avioprijevoznika.

>> Neto dobit Croatia Airlinesa od 4 milijuna kuna

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije