Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Lov na New York Times: Carlos Slim stekao 16,8% udjela u prestižnim novinama


Slim je držao 8% udjela, a sada je najveći pojedinačni dioničar
16. siječnja 2015. u 09:43 0 komentara 208 prikaza
carlos slim
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)

Jedan od najbogatijih ljudi svijeta, meksički multimilijarder Carlos Slim postao je najveći dioničar legendarnog američkog dnevnog lista The New York Times. Meksički magnat koji je svoje poslovno carstvo izgradio na poslovima s telekomunikacijama, nekretninama i financijama sada kontrolira 16,8 posto dionica NYT-a, koje, prema njihovoj burzovnoj cijeni, ukupno vrijede oko 341,4 milijuna dolara. Slim je do dionica došao aktiviranjem jamstva do kojega je došao 2009. kada je, na vrhuncu financijske krize, novinskoj tvrtki posudio 250 milijuna dolara. Iako je taj kredit kroz dionice vraćen još 2011., Slim je financijskim manevrom sada stekao 15,9 milijuna dionica New York Timesa po cijeni od 6,36 dolara za dionicu.

Novine ipak perspektivne

Kako je već od prije posjedovao osam posto udjela u tvrtki, ova je akvizicija udvostručila njegov portfelj i postavila ga na mjesto najvećeg pojedinačnog dioničara izdavačke kompanije. Prije toga New York Times kontrolirala je obitelj Ochs-Sulzberg. Ovom kupnjom dionica Carlos Slim nastavio je trend ulaganja u tiskane medije, koji u posljednje vrijeme vlada među velikim igračima na financijskim tržištima. Tako je prije dvije godine osnivač Amazona Jeff Bezos kupio utjecajni dnevnik Washington Post, dok je Warren Buffet, kojeg drže ulagačkim genijem, novac uložio u nekoliko novinskih izdanja. Znatna je to promjena odnosa prema tiskanim medijima koje su još prije nekog vremena proglašavali neperspektivnima. Pad prihoda od oglašavanja i pad čitanosti promijenio je strukturu prihoda, no novinska izdanja, integrirana sa svojim digitalnim izdanjima na internetu, polako učvršćuju svoju poziciju na tržištu. Svima je jasno da je broj reklama u tiskanim izdanjima sve manji, no zato raste broj reklama na internetskim stranicama tiskanih medija. Promijenjen je i pristup samom sadržaju pa novine više ne nude suhe vijesti, nego analize koje čitatelji ne mogu pročitati na portalima.

Naplata na webu

Mediji kreću i s naplatom sadržaja na webu, što je prvi uspješno proveo londonski Times koji danas znatne prihode ostvaruje od pretplate na elektroničko izdanje. Zanimljiv je i slučaj Newsweeka koji je neko vrijeme objavljivan samo na internetu da bi potom ipak vratio svoje staro, tiskano izdanje.

>> Meksikanac Carlos Slim "skinuo" Gatesa s vrha ljestvice bogataša

Kova d.o.o.
HRVATSKI PROIZVOD
Domaća tvrtka napravila samosterilizirajući kontejner koji efikasno čisti zrak od mikroorganizama poput bakterija i virusa
PBZ
#OSTAJEMDOMA
Vodič za biznis: online usluge koje će vam dati uvid u poslovanje u svakom trenutku
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.