Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Ljubičić i Končar dali jamstva i bore se za Brodotrogir

Na provjeru omjer turističkih sadržaja i brodogradnje pa pred Europsku komisiju
13. srpnja 2012. u 07:30 14 komentara 33 prikaza
'brodotrogir1_nnn_unu_120712'
Foto: ''
Pogledajte galeriju 1/3

Vlada je odlučila izravnom pogodbom prodati Brodotrogir boljem od dvaju ponuđača – Jadranskim ulaganjima Danka Končara ili More Trogiru Slobodana Ljubičića. Zainteresiran je bio i Nesma holding iz Saudijske Arabije, no u međuvremenu je odustao.

Remont i gradnja jahta

– Ministarstvo gospodarstva 6. srpnja tražilo je jamstva koja smo dobili. Sada pokrećemo postupak ocjene ponuda, nakon čega ćemo donijeti odluku o privatizaciji dionica Brodotrogira vrijednih 117 milijuna kuna – kazao je ministar gospodarstva Radimir Čačić. U Ministarstvu su zadovoljni jer su obje tvrtke ponudile i bankarsko i korporacijsko jamstvo.

Prije je Končarova ponuda bila odbijena jer Vlada nije bila zadovoljna jamstvima koje je ponudio. I Ljubičićeva i Končarova ponuda zadovoljavaju zahtjeve Europske komisije i zadržavaju brodogradnju (remont i gradnju brodova) te je kombiniraju s turizmom, odnosno marinama. No Ministarstvo mora analizirati zadovoljavaju li ponuđeni omjeri kriterije. Nakon što Vlada odluči, plan restrukturiranja brodogradilišta ponovno moraju odobriti Europska komisija i hrvatska Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja.

Prema neslužbenim informacijama, Končar, koji se sada umjesto s Jadranskim ulaganjima javlja s tvrtkom Kermas energija, nudi stari plan restrukturiranja, ali s novim brojevima, a Ljubičić potpuno novi plan, pa će za njegovo odobrenje trebati više vremena. Inozemni, američko-monaški ulagači, koje zastupa splitski poduzetnik S. Ljubičić, poslali su preinačenu ponudu za Brodotrogir da ispune zahtjeve Vlade i zadrže brodograđevnu djelatnost.

– Na terenu gdje je hangar-mehanika sagradili bismo novo, suvremeno, ali zatvoreno brodogradilište u kojem bi se u početku obavljao remont, a zatim proizvodile jahte. Kako su jahte danas statusni simbol, nisu pod utjecajem jeftinih škverova. Abramoviču je ispod časti kupiti jahtu u Kini. Zato se skupe megajahte mogu graditi u Trogiru – kaže Ljubičić. Stručnjake njemačke tvrtke Reis Consulting, koja se bavi restrukturiranjem industrijskih kapaciteta, angažirali bi za konsolidaciju “novog”, tzv. indoor škvera.

– Cilj nam je u trogirskom brodogradilištu u tri godine ostvariti dvostruko veći prihod od sadašnjeg. U prve dvije godine radnici bi obavljali remonte i učili graditi nove brodove, a već u trećoj bi ih proizvodili. Taj škver u zatvorenom prostoru nastavak je velike marine koju ulagači namjeravaju sagraditi u sklopu velikog turističkog kompleksa – otkriva Ljubičić.

Poznati arhitekt

Za izradu projekta angažirao je tvrtku Foster & Partners, poznatog arhitekta Normana Fostera. Predviđena je gradnja cijeloga maloga grada; hotela, kongresnog centra, ureda, stanova, marine... Budući da se Fosterova tvrtka bavi i dizajnom brodova, dizajnirala bi jahte pa bi Trogir tako dobio i svjetski brend. Ljubičić je tvrtku More Trogir osmislio samo za ovaj projekt. Objašnjava da su državi ponudili garanciju banke od 10 milijuna eura.

– Svim ljudima u Brodotrogiru nudimo otpremnine, a već “sutra ujutro” zapošljavanje u kompaniji kćeri – kaže Ljubičić. Vrijednost građevinskog dijela projekta iznosi oko 500 milijuna eura.

Najcool predavanje o financijskoj pismenosti u Splitu
Najcool predavanje o financijskoj pismenosti u Splitu:
Kako uložiti 32.000 kn s 18 godina, zašto propustiti maturalac i koja je količina motora potrebna za skladan brak
  • doktorica:

    ratni profiteri.....

  • stefau:

    Dok se ti investitori i drzava organiziraju Kina ce uspjeti dici kvalitetu a bogatasi uvjek gledaju da kupe jeftinije...inace nikada nebi postali bogatasi =================================================== Abramoviču je ispod časti kupiti jahtu u Kini. Zato se skupe megajahte mogu graditi u Trogiru

  • mikrogrizzly:

    Svi koji su bili u Trogiru mogu posvjedočiti da je postojeće brodogradilište bukvalno "šaka u oko" krajoliku odnosno da golemi kranovi nemaju što tražiti kraj jednog od najviše lijepih obalnih gradova Sredozemlja. I slijedom tog dojma, priče o tzv. zatvorenom ... prikaži još! brodogradilištu gdje će graditi/remontirati jahte su samo eufemizam za pretvaranje tog Bogom danom mjesta u golemu marinu jer ima i lokaciju i svu potrebnu infrastrukturu dovedenu do lokacije, zahvaljujući brodogradilištu. Tako da treba čitati s razumijevanjem! Na tom mjestu će izniknuti hrv. verzija tivatske mega marine za jahte, a od brodogradilišta će eventualno ostati ekipa "meštri" koja će otklanjati neke manje kvarove na jahtama.