Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Poduzetništvo i karijere

Laurentiu-Florin Dimitriu: Bolja zapošljivost mladih jedan je od prioriteta kompanije Nestlé u Hrvatskoj

Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu, u razgovoru za Večernji list govori o inicijativama kompanije usmjerenima na zapošljavanje i bolju zapošljivost mladih
30. studenoga 2021. u 13:05 362 prikaza
Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu

Razgovarali smo o uspjesima dosadašnjih inicijativa, međunarodnom edukativnom programu Nestlé Summer's Cool te rezultatima prve regionalne ankete o stavovima i navikama mladih kad je riječ o poslu, koju je inicirao i proveo upravo Nestlé.

Što na lokalnoj razini činite kako biste pomogli mladima u stjecanju potrebnih vještina kako bi bili konkurenti na tržištu rada?
Pandemija Covid -19 snažno utječe na društvo, posebno na mlade. Eurostat pokazuje kako ima više od 3 milijuna nezaposlenih u Europi, a potreba za podrškom mladima veća je no ikad.

Važno nam je biti aktivan član zajednice u kojoj poslujemo. U Hrvatskoj smo uključili više od 2.000 mladih u naše programe pripreme za posao i prakse, a više od 50 smo zaposlili u zadnjih pet godina. Novost je međunarodna praksa Nestlé Summer's Cool namijenjena studentima i diplomcima iz Hrvatske, kao i prvi podcast o zapošljavanju mladih TeenBiz 3u1 razgovori u suradnji s Poslovnim FM.

Dio je to većeg cilja. Naime, zajedno s 300 partnerskih kompanija u Savezu  za mlade, obvezali smo se stvoriti 300.000 mogućnosti za razvoj karijere mladih diljem Europe, Bliskog Istoka i Sjeverne Afrike do 2025. Konkretno, Nestlé će stvoriti 40.000 mogućnosti za prvi posao, pripravništva i osposobljavanja.

Međunarodni edukativni program Nestlé Summer's Cool ove se godine održao po drugi put. Recite nam više o programu – koji je cilj programa i kako se provodi?
Nestlé Summer's Cool, međunarodni je edukativni program za studente iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Rumunjske i Bugarske. U okviru programa mladi besplatno imaju priliku tijekom tri tjedna učiti od naših stručnjaka iz područja prodaje, nabave, marketinga, e-poslovanja te komunikacija, kao i vještine vođenja, samosvijesti, komunikacije, fleksibilnosti, emocionalne inteligencije i kritičkog razmišljanja. Praksa je plaćena i studenti dobivaju certifikat prilikom uspješnog završavanja programa. Posebnu vrijednost edukaciji daje i prilika mladima da kroz praksu primijene naučeno u formalnom obrazovanju.

Zašto su učenje i praksa u međunarodnom okruženju toliko važni?
Teorijsko znanje važna je podloga, no potrebna je praksa tijekom obrazovanja. Tako mladi mogu bolje definirati željeni smjer karijere, tip kompanije i kulture u kojoj žele raditi. Učenje i praksa u međunarodnom okruženju na realan način pripremaju mlade za buduće zaposlenje, daju im mogućnost da svoje vještine pokažu izvan lokalnog tržišta, što pozitivno utječe na njihovo  samopouzdanje i hrabrost. Također, to je prilika mladima da osjete korporativnu kulturu, način rada, ponašanja i komuniciranja u organizaciji.

Nestlé je ove godine pokrenuo i regionalnu anketu o stavovima i navikama mladih kad je riječ o poslu. Kakvi su rezultati?
U sklopu inicijative za zapošljavanje mladih, Nestlé je pokrenuo regionalnu anketu o stavovima i navikama mladih do 30 godina kad je riječ o poslu, kako se snalaze s edukacijom na daljinu, faktorima koji najviše utječu na odabir potencijalnog poslodavca te svemu onome što im je važno u pogledu budućeg posla. Ono što bih istaknuo kao vrlo interesantno, prema dosadašnjim rezultatima, je važnosti balansa privatnog i poslovnog života. Prilikom odabira poslodavca, mladima je visina primanja prioritet, nakon kojeg slijede mogućnosti usavršavanja i dostupnosti treninga unutar kompanije (posebno u dijelu digitalnog marketinga), kao i prilikama za napredovanje. Ono što je ohrabrujuće, da je čak 2/3 ispitanika odgovorilo da bi vrlo rado sudjelovalo  u kolektivnim akcijama koje bi poslodavac organizirao u cilju zaštite životne sredine i prirodnih resursa.

Na Nestlé JI tržištu, 46,2 posto zaposlenika su milenijalci, a 2,5 posto pripada generaciji Z. Kako oni doprinose sadašnjim i budućim poslovnim izazovima?
Kod mladih do 30 godina primjećujemo da vole brze promjene, ako nisu zadovoljni nakon dvije godine traže novo, brže i fleksibilnije radno mjesto. Oni očekuju transparentnu i redovnu komunikaciju i povratnu informaciju te žele personalizirani pristup i fleksibilnost kad je riječ o organizaciji posla, kao što je rad na daljinu. Rado uče online, a važan im je i balans privatnog i poslovnog života, koji je u Hrvatskoj na višem mjestu nego u ostatku regije. Kako bismo zadovoljili potrebe novih generacija, imamo fleksibilno radno vrijeme koje omogućava balans između rada u uredu i rada od kuće te platformu za e-učenje koja nudi širok spektar modula iz svih aspekta poslovanja.  

Mladi su budućnost svakog društva i gospodarstva, danas-sutra će ih voditi. Kakva je budućnost rada u 'postkorona' dobu, kad god došlo?Lokacija gubi na važnosti, bitne su kvaliteta i prilagodljivost promjenama. Važnu ulogu ima kontinuirani razvoj vlastitog portfelja vještina, koje se za istu poziciju mijenjaju čak unutar godine dana. Kompanije trebaju omogućavati svojim zaposlenicima da svake godine razviju neke nove vještine i steknu nova znanja. Način promišljanja kreće od razumijevanja potreba i motivacija, više dijaloga i razgovora jer humano liderstvo postaje ključno za ostvarivanje rezultata.

Keto kuharica
Keto kuharica
Isprobali smo jedan dan keto dijete, pogledajte što je na meniju
Tehnički pregled vozila
SAVJETI PROFESIONALACA
Jednostavni dnevni pregled automobila može vas spasiti velikih kazni u prometu