Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Kraš kupnjom Karoline osigurava bolji plasman u regiji i u svijetu

Karolina je dobro uređena tvrtka koju će biti lako integrirati u Kraševu strukturu jer dijelimo istu poslovnu logiku i poslovne vrijednosti, rekao je Nadan Vidošević.
08. veljače 2011. u 12:21 8 komentara 208 prikaza
Tvornica Kraš
Foto: Željko Hladika/Pixsell

Kraš je i službeno postao vlasnik osječke Karoline. Potpisan je, naime, kupoprodajni ugovor kojim Kraš postaje vlasnik 99,57 posto udjela u temeljnom kapitalu Karoline. Vrijednost investicije je oko 7,3 milijuna eura, a uključuje kupoprodajnu vrijednost poslovnog udjela te sve troškove preuzimanja i integracije te tvornice keksa, vafla i slanih grickalica u Kraš.

- Tajna opstanka Kraša je u tome što je i u najtežim vremenima krize razmišljao o sutra. Tako smo i danas, kupnjom Karoline u Osijeku, osigurali kvalitetniju proizvodnju i plasman naših proizvoda na domaće i regionalno tržište, ali i diljem svijeta. Kraševi proizvodi prodaju se na svim kontinentima, a istaknuo bih kako se preko 3000 tona naših napolitanki proda samo u Saudijskoj Arabiji. Karolina je dobro uređena tvrtka koju će biti lako integrirati u Kraševu strukturu jer dijelimo istu poslovnu logiku i poslovne vrijednosti - rekao je na potpisivanju ugovora Nadan Vidošević, predsjednik uprave Kraša.

Marica Vidaković, prokuristica Kraša naglasila je da je posljednja Kraševa akvizicija bila tvornica Mira u Prijedoru koja je pod vodstvom Kraša povećala proizvodnju za gotovo 600%, a s povećanjem proizvodnje povećavale su se i plaće radnika. 

- U Osijeku su sva radna mjesta sigurna, visina plaće regulirana je kolektivnim ugovorima kakve imaju i Kraš i Karolina. O pravima radnika vodi se izuzetno velika briga. Kraš nije tvrtka jednoga čovjeka, već brojnih malih dioničara i postojane poslovne strategije. Svi koji budu željeli raditi i spremni su dijeliti naše vrijednosti uvijek će imati svoje mjesto u Karolini - kazala je M. Vidaković.

Preuzimanje Karoline dio je Kraševe inicijative za konsolidacijom hrvatskoga konditorskog tržišta pokrenute prije nekoliko godina. Karolina u svom proizvodnom portfelju posjeduje kvalitete brandove kao što su Jadro i Moto pa se ovom akvizicijom namjerava nastaviti razvoj kompanije u cjelini, i ulaganjem u tehničko-tehnološkom smislu i jačanjem udjela Karolininih proizvoda na domaćem i izvoznim tržištima.

Kraš planira raspodijeliti proizvodnju keksa u tvornicama u Zagrebu, Osijeku i Prijedoru, čime će omogućiti kvalitetniju segmentaciju asortimana i prilagodbu zahtjevima pojedinih tržišta. K tome, uključivanje Karoline u Kraš grupu, značajno je događanje u godini u kojoj Kraš obilježava 100. obljetnicu postojanja tijekom kojeg je postao lider konditorske proizvodnje na tržištu Jugoistočne Europe.

Iz Lorenz Snack-Worlda tvrde da će u budućnosti zadržati fokus na slanim grickalicama, tako da se u okviru svog strateškog usmjerenja odvajaju od slatkiša. Lorenz Snack World nastavlja pak samostalno upravljati segmentom slanih grickalica s robnom markom Bobi te drugim robnim markama Lorenza, kao i daljnji razvoj proizvodnoga slanog programa, koji će se iduće dvije godine, dogovoreno je, i dalje proizvoditi u Karolini.

O Karolini.... Stjepan Piller 1909. kup

O Karolini....

Stjepan Piller 1909. kupio je Slavonija mlin i mijenja mu ime u Dragica mlin ili njemački Karolina Muhle. Tijekom 20. stoljeća Karolina je proširivala asortiman, prvo keksima i vaflima, a nakon drugog svjetskog rata i slanicama, čajnim pecivom i flipsom. Ime Sloboda, koje je dobila je 1946. godine, 2003. mijenja se u Lura kekse i postaje dio Lura grupe. Dvije godine kasnije ponovno joj se vraća povijesno ime Karolina, a već sljedeće godine postaje dio Lorenz Bahlsen grupe. Tvrtka zapošljava 250 radnika. Najpoznatiji brendovi Karoline su keksi Moto i napolitanke Jadro.

O Krašu... Lider konditorske pro

O Krašu...

Lider konditorske proizvodnje u jugoistočnoj Europi od1992. godine u vlasništvu je malih dioničara. Pored matične proizvodnje smještene na lokaciji Maksimir, vlasnik je i tvornice Mira, Prijedor, najvećeg proizvođača keksa i vafla u BiH. Kraš je izvozno orijentirana kompanija i u ovom trenutku oko polovice proizvodnje izvozi na tržišta regije, zapadne Europe i prekomorja. Tržišta jugoistočne Europe Kraševa su domicilna tržišta i na kojima posluje putem vlastitih podružnica osnovanih u Sloveniji, Srbiji, BiH, Makedoniji, Češkoj i Slovačkoj. Kraševi brandovi među najjačim su markama u kategoriji robe široke potrošnje. Među najpopularnijim brandovima na domaćem i regionalnom tržištu su Dorina, Bajadera, Životinjsko carstvo, Kiki, Bronhi i Domaćica. Na prekomorskim tržištima najpriznatiji proizvodi su Napolitanke, Griotte i Dorina čokolade.

Petra Dugandžić
detalji privukli pažnju
Petra Dugandžić prodaje svoj luksuzni stan u Zagrebu, a ovu prostoriju priželjkuju brojne Hrvatice
Online panel
Online panel
U čak 30 posto teških slučajeva “korone” izolirana i bakterija
  • Ugo Kajvez:

    Bravo Kraš!, ... da otkupite i te austrijance pa i milku !!?? ..... eh, to bi bilo vrijedno spomena !! ...........

  • -obrisani-:

    Kradana za menadzera godine. Dajte mu jos veci stan i isto onoliki ranch koliki i papak Bush ima.

  • EUfan:

    Nadanu 10 %.