Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Eksperti za rizike

Kontaktiraju, pružaju podršku, analiziraju... – Ovako izgleda suradnja između brokera i tvrtki

Eksperti za rizike
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
1/3
06.04.2022.
u 08:00

U razgovoru s direktoricom financija tvrtke Selvita saznali smo iz prve ruke kako izgleda dobra suradnja između brokera i tvrtke te koja im je uloga između klijenata i osiguravatelja

Ovlašteni brokeri spona su između klijenta i osiguravatelja. Klijenti se u svojemu poslovanju susreću s određenim rizicima, a osiguravatelji te rizike mogu ublažiti ili potpuno neutralizirati strateškim upravljanjem.

Brokeri koriste svoje znanje kako bi pomogli klijentu u nastojanju da ima dugoročno održivo poslovanje, pomažu kod šteta, ulažu zahtjeve i preuzimaju administraciju, oslobađajući time klijentima vrijeme da se bave svojim poslovanjem. Brokeri su potrebni gotovo uvijek kada želimo osigurati određene rizike, a pogotovo onda kada unutar kuće nemamo specijalizirano osoblje ili proces, a to je u Hrvatskoj čest slučaj.

Upravo tada brokeri mogu ponuditi najviše vrijednosti za jednog klijenta, koji bi bez pomoći brokera možda odabrao proizvod koji ga lošije štiti ili pruža zaštitu u dijelu koji društvo može samo nositi te nema potreba za plaćanjem premije.

O tome kako suradnja s brokerima izgleda u praksi porazgovarali smo s Marijom Gradečak Galović , članicom Uprave i direktoricom financija tvrtke Selvita iz Zagreba, ujedno dugogodišnjom klijenticom ANO brokera u osiguranju.

ANO društvo za brokerske poslove u osiguranju i reosiguranju osnovano je 2000. godine kao podružnica globalnog AON-a, vodećeg svjetskog pružatelja usluga upravljanja rizicima, posredovanja u osiguranju i reosiguranju, te savjetovanja o ljudskim resursima koji broji više od 50.000 zaposlenika u 120 zemalja svijeta.

ANO već 21 godinu aktivno sudjeluje i gradi tržište osiguranja u Hrvatskoj, a od 2017. potpuno je u hrvatskom vlasništvu. U više od dvadeset godina na hrvatskom tržištu ANO-ovi su brokeri za svoje klijente u osiguranje plasirali više od dvije milijarde kuna premija te brinu i upravljaju programima osiguranja za neke od najvećih i najuspješnijih domaćih i međunarodnih kompanija.

Marija Gradečak Galović, članica Uprave i direktorica financija tvrtke Selvita
Foto: Jurica Galoić/Pixsell

Sve strože regulative, a funkcija podrške sve potrebnija

- Selvita ima 200 zaposlenika i bavi se pružanjem usluga istraživanja i razvoja lijekova za vanjske klijente. Ne razvijamo svoje lijekove nego u procesu razvoja lijeka, koji je složen i dugotrajan, pružamo razne usluge u pretkliničkom razvoju. Nekada davno su sve farmaceutske kompanije imale kompletan proces istraživanja i razvoja u kući, no kako je okruženje sve kompliciranije i razvoj lijekova sve složeniji, kompanije su neke dijelove ostavile kod sebe dok druge ugovaraju s partnerima poput nas - objašnjava Marija, koja je u tvrtki direktorica financija i članica Uprave, a u njezin djelokrug spadaju ne samo financije nego i funkcije podrške kao što su nabava, IT i operativni poslovi.  

- U mojem se odjelu ugovaraju i sva osiguranja. Više od 95 posto naših klijenata dolazi izvan Hrvatske - iz Europe, Azije i USA.  Zapošljavamo veliki tim znanstvenika, od kojih je oko polovice doktora znanosti koji imaju potrebno iskustvo i znanje, dok u funkcijama podrške imamo manje ljudi. S druge strane naš posao postaje iz dana u dan sve složeniji jer je regulativa sve stroža i kod nas i u inozemstvu - objašnjava dalje Marija.

Dobro osiguranje je temelj sigurnosti

- Naši klijenti prije ugovaranja većih poslova naprave dubinsku analizu poslovanja, tzv. due dilligence, a jedan od važnih dijelova tog procesa je i osiguranje. Da bismo mogli pružati usluge moramo imati sva adekvatna osiguranja koja pružanje takvih usluga zahtijeva -  kako se ne bismo izložili rizicima i time ugrozili i poslovanje naših klijenata. Osim nekih specifičnosti samog posla, svake godine kompleksnost i rizici vezani uz istraživanje i razvoj lijekova sve više rastu- nadodaje Marija.

Savjet stručnjaka je izuzetno bitan jer se osjećamo zaštićeno i donosimo informirane odluke. To je zaista ogromna podrška

Marija Gradečak Galović i Milena Kujundžić, brokerica iz ANO-a
Foto: Jurica Galoić/Pixsell

- Veliki rizici za naš tip poslovanja uglavnom su klasični rizici vezani uz zaštitu imovine – to su rizici koje svakako moramo pokriti i koje pokrivamo na lokalnom tržištu dok neke rizike pokrivamo globalnim policama. Od siječnja 2021. godine u vlasništvu smo poljske grupacije Selvita, a prije toga smo bili u sastavu belgijske grupacije Galapagos. Budući da smo dio veće grupacije, neke se police, primjerice osiguranje odgovornosti – opće i profesionalne – ugovaraju na globalnim tržištima jer je pokriće lakše napraviti na razini cijele grupe.

Eksperti s velikim znanjem u poslovanju

Sve ostalo, kaže Marija Gradečak Galović, rade s ANO društvom.

- Oni prvo sagledavaju naše rizike, kojim smo rizicima izloženi i onda sudjeluju u modeliranju police imajući na umu koji bi rizici trebali biti pokriveni da bismo se optimalno osigurali i imali balans cijene i pokrića. U tome su zaista vješti, kao i u kreiranju onoga što nama treba, a to dolazi zbog toga što poznaju i shvaćaju naš posao. Znaju nas upozoriti na stvari koje bismo trebali pokriti ili koje smo zaboravili ili nas upozoriti da se koncentriramo na neke druge stvari koje bi mogle biti važnije za poslovanje – pojašnjava  Marija i dodaje da, iako se možda čini jednostavnim, za tako nešto treba puno znanja.

- Oni su eksperti baš u tom jako kompleksnom području. ANO prikuplja ponude od više osiguravatelja i pri tome napravi analizu i pregled pristiglih ponuda. Pri analizi ponuda uvijek ukažu na bitne elemente. Ponekad skuplja ponuda može biti povoljnija za Društvo jer sadrži rizike koji su isključeni iz drugih ponuda. Savjet stručnjaka je izuzetno bitan jer se osjećamo zaštićeno i donosimo informirane odluke. To je zaista ogromna podrška - govori Marija pa dodaje da je pomoć velika i kod šteta.

- Srećom, štete koje smo imali nisu bile velike, ali nam je ANO do sada bio od velike pomoći.  Postupak prijave štete je jednostavan, a po prijavi štete ANO sve preuzima – kontaktiraju vas, osiguratelja, pružaju podršku i kod prijave štete i kada dobijete izvještaj od osiguratelja možete provjeriti je li sve kako bi trebalo biti, pitati ih ako vam nešto nije jasno... – nadodaje članica Uprave i direktorica financija tvrtke Selvita.

- ANO nam je jako važan partner - zaključuje Marija, a toj važnosti dodatno  doprinosi činjenica da je cijela ekipa iz ANO, kako navodi, vrlo profesionalna u odnosu s klijentom – na svaki se upit brzo javljaju i odgovaraju stručno, a čovjek se u njihovom rukama osjeća sigurno jer zna da se na njih može osloniti.

Sadržaj nastao u suradnji s ANO-om.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije