Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
EU U BORBI PROTIV PRUŽATELJA USLUGA

Gotovo s prevarama u prodaji melodija za mobitele

mobitel
Kristina Štedul Fabac/Pixsell
18.11.2009.
u 10:46

Revizija je obuhvatila 301 stranicu, a otkriveno je kako u čak 41 posto slučajeva postoji nesklad između reklamirane cijene i one koja je bila naplaćena. Na prevaru najčešće nasjedaju djeca.

Nakon brojnih pritužbi prevarenih i nezadovoljnih kupaca EU je pokrenuo istragu o poslovanju poduzeća koja zarađuju internetskom prodajom melodija za mobitele.

Glavna pritužba građana na takvim internetskim stranicama je navođenje kupca da pomisli kako su melodije besplatne ili je nejasno kako se usluga naplaćuje.

Revizija je obuhvatila 301 stranicu što je rezultiralo zatvaranjem 54 stranice i poboljšanjima njih 159.

Otkriveno je kako je 28 poduzeća reklamiralo svoje sadržaje kao besplatne, a 35 posto ih je skrivalo informacije o cijenama sitnim otiskom. Tri četvrtine uopće nisu dale nikakve podatke kako kontaktirati pružatelja usluge, što je protivno europskim zakonima.

Pokazalo se kako u čak 41 posto slučajeva postoji nesklad između reklamirane cijene i one koja je kasnije naplaćena, a mnogi su kupci doznali da se neki sadržaj naplaćuje tek kada im je stigao telefonski račun.

- Mladi ne bi smjeli biti u mogućnosti nasjesti na lažna obećanja i pretplaćivati se na raznorazne sadržaje za koje ih se navodi da misle da su besplatni - kazala je Meglena Kuneva, zadužena za zaštitu potrošača u EU.

Čak polovica stranica ciljala je isključivo na djecu, a roditelji su ti koji otkrivaju prevaru kada ih iznenadi poveći telefonski račun.

Prodaja melodija za mobilne telefone čini 29 posto ukupno prodanog sadržaja za mobitele, a samo u 2007. godini prihod od njihove prodaje bio je oko 691 milijun eura.

Za sljedeću godinu najavljena je daljnja suradnja s nacionalnim vlastima kako bi se stalo na kraj prevarantima. Velika Britanija tako je u siječnju donijela zakon koji nalaže svim pružateljima usluga da prvo ishode dozvolu od PhonepayPlusa navodeći kako cijene moraju biti vidljivo i čitko napisane, a pretplaćeni na usluge čija je cijena viša od 4,5 funti moraju imati mogućnost otkazivanja pretplate.

 

 

Komentara 1

DU
Deleted user
23:03 18.11.2009.

Gdje smo mi 30 svjetlosnih godina od EU.... Pa kod nas legalno pljačkaju građane kunolovcima i astrošouovima na javnim televizijama a preko interneta se nitko ni ne obazire...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije