Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Emil Tedeschi: Mi smo male zemlje. Regija je jedino rješenje

Sektor proizvodnje i prodaje hrane i pića, među kojima su Emil Tedeschi, Agrokorovi Damir Kuštrak i Ljerka Puljić te srpski kralj šećera Miodrag Kostić, zagovara krovni brand za prezentaciju ''Adria Balkan'' ili ''Adria''.
02. lipnja 2015. u 15:09 55 komentara 3383 prikaza
Summit 100
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/6

Najmoćniji poslodavci koji zapošljavaju više od stotine tisuća ljudi, političari, bankari, europski dužnosnici okupili su se u Portorožu oko inicijative Summit100 kako bi poslali poruku da regija mora raditi skupa kako bi iskoristila potencijal u investicijskom smislu, ali i da bi našla svoju poziciju, a ne postala podružnica velikih europskih  tvrtki.

U zaključcima nakon dva dana intenzivnih razgovora i poslovnih pregovora, poduzetnici su političarima dali niz zadataka. U sektoru turizma traže manji PDV i subvencije. Popunjenost hotela u regiji je 40 do 50 posto bez obzira na to je li riječ o Ljubljani, Zagrebu ili Beogradu. Tri su smjera kojima treba ići: obratiti se umirovljenicima koji sve više putuju i na taj način produljuju sezonu, usmjeriti se na lječilišni turizam te ostvariti projekt Balkan. PDV u regiji za turizam i turističke usluge iznosi od 7 do 13 posto i trebalo bi ga dodatno smanjiti te tražiti subvencije da bi se osigurala ulaganja, kažu poduzetnici. Energetičari su se koncentrirali na obnovljive izvore energije i ujednačavanje poslovne prakse. Velike državne kompanije imaju ograničenu mogućnost ulaganja pa drže da za održanje treba olakšati kooperaciju. Ciljevi su ujediniti principe i načine poslovanja, izmiriti konflikte između energetike i zaštite okoliša, pojednostaviti i pojeftiniti fluktuaciju energije iz obnovljivih izvora preko granica te osnovati regionalno koordinacijsko tijelo u kojem bi sudjelovala ministarstva, komunalna poduzeća, gospodarske komore te EBRD i druge neutralne međunarodne institucije. Sektor proizvodnje i prodaje hrane i pića, među kojima su Emil Tedeschi, Agrokorovi Damir Kuštrak i Ljerka Puljić te srpski kralj šećera Miodrag Kostić, zagovara krovni brand za prezentaciju ''Adria Balkan'' ili ''Adria''.

– To je nužnost jer količine vina, maslinova ulja i sira s naših prostora, a pogotovo pakirani proizvodi poput konditorskih industrija i pića svjetski su nerelevantne ako nastupamo s pozicije pojedinog proizvođača. Italija je pozitivan primjer za integriranu prodaju konkurentskih proizvođača u specijaliziranim trgovinama zemlje porijekla, a kako smo mi male zemlje, onda je regija jedino rješenje – kazao je Tedeschi.

Traže i da se poreznim tretmanom stimulira spajanje jer je bolja percepcija građana kad se kompanije spajaju u odnosu na preuzimanje. Grupa koja je raspravljala o razvoju ekonomije bazirane na znanju istaknula je  brain-drain kao veliki problem regije jer je s naših područja u inozemstvo otišlo 200.000 ljudi mlađih od 30. Ideja poduzetnika jest da u idućih pet godina dovedu 100.000 stranih studenata u regiju i da to naplaćuju. Za to je potreban konzorcij regionalnih lidera u obrazovanju i mogućnost nostrifikacije profesora i studenata, kooperacija s međunarodnim sveučilištima i marketing baziran na toj osnovi. Treba se obraćati Bliskom i Dalekom istoku i fokusirati se na medicinu i inženjering. Poduzetnici iz sektora digitalizacije govorili su o digitalnom potpisu i mikroplaćanjima s obzirom na to da za njih ne postoji platforma. Vlada na digitalizaciju gleda kao na ponovnu potrebu kupovanja softwarea ili hardwarea, istaknuli su, ali riječ je o kupovanju znanja. Traže ''digitalni glas odozgo'' odnosno nositelja kojem će se svi obraćati , a to bi bilo neko tijelo unutar države. Digitalnu agendu treba implementirati u političke programe svake stranke, zatražili su.

Više od poruka koje su stigle s panela i govornica sudionika Summit100 polučio je poslovnim inicijativama i susretima koji bi mogli odigrati važnu ulogu u idućim mjesecima.  U velikim projektima ulogu bi mogao imati i Junckerov plan, koji je pokazao prve rezultate. Poznato je da je Zračna luka Dubrovnik odabrana kao prvi projekt za koji će EU jamčiti, a među osam projekata na listi za financiranje jedini je projekt s područja regije. Werner Hoyer, predsjednik Europske investicijske banke, istaknuo je da se još bruse tehnički detalji koji se unaprjeđuju na svakodnevnoj razini, ali vjeruje da bi uz pomoć tog poola investicija EU mogao nadoknaditi zaostatak za ostalim tržištima. Investicije u EU pale su za 15 posto, a u odnosu na Aziju i Ameriku u inovacijama EU zaostaje za 1,8 posto BDP-a. U infrastrukturu, uz naglasak na transport, treba uložiti još 50 milijardi eura, a Hoyer je pritom istaknuo i snažnu potporu koridoru Vc.

– Mogli bismo povećati apsorpciju iz fondova Europske unije isključivo ako ponudimo savjetodavne usluge zemljama i financijsku potporu za podmirivanje sufinanciranja EU projekata – poručio je Hoyer te obećao potporu EIB-a.

>> Grabar-Kitarović na gospodarskom skupu Summit 100

MIODRAG KOSTIĆ, vlasnik MK Grupe:

Poslužit ću se nogometnim žargonom. Naravno da u okviru jedne ekipe postoji konkurencija za svaku poziciju u timu, ali je najvažnije da se tim plasira u utakmici koju igra, a mi očito nismo svjesni da igramo u globalnoj ligi i moramo se dogovoriti kako ćemo igrati tu utakmicu. Svi smo zajedno mali u usporedbi s Amerikom i Kinom i nećemo moći raditi bez intenzivne suradnje.

LJERKA PULJIĆ, članica NO-a Agrokora:

Suradnja u biznisu na razini regije je intenzivna i kompanije međusobno već toliko surađuju jer je to ekonomska nužnost. Nije riječ o tome želimo li ili ne surađivati, nije to stvar izbora nego je to stvar ekonomske nužnosti. Mi poslovni ljudi vidimo benefite iz toga. Sve kompanije vide da je budućnost rasta i dizanja konkurentnosti u regiji.

EMIL TEDESCHI, CEO Atlantic Grupe:

Ovo je naše prirodno tržište jer tu je 20 milijuna potrošača koji razumiju jezik i brandove te imaju zajedničku povijest. Čiji je brand Argeta? U BIH će reći da je to bosanski proizvod, a kad u Srbiji pitate čija je Cockta reći će naša, a ta riječ 'naša' je veća i značajnija od nacionalne riječi jer je dio potrošačke kulture i nije bitno gdje se proizvod razvije.

Poslovna odjeća koju je dizajnirao pobjednik natječaja "Ti kreiraš" Robert Sever
Poslovna odjeća s dizajnerskim potpisom
Prava stvar na pravom mjestu: Evo kako izgleda dizajn Roberta Severa
  • Emergo:

    Pitajte ljude koji poznaju Emilove roditelje,cime su se doticni bavili,pa ce vam sve biti jasno.

  • djurex:

    koja prepotencija i djubrad od ljudi.. npr reci ti nama emil okle ti prvi milion??? odakle todoricu prvi milion?? koja mi je razlika radio je u konzumu a bio mu vlasnik todoric ili steve neki ?? da nije vas strah ... prikaži još! europskih igraca mada ste svi ista masonerija i lopovi.. sve vam treba zaplijeniti i vtatiti u drustveno vlasnistvo..a vas u zatvor lopovi

  • zagrepcaninb:

    Mi smo male zemlje. Regija je jedino rješenje ... Veli Emil koji je svoju uspješnu poslovnu karijeru počeo tako što je (za što postoje dokazi i prijave ali ni DORH ni itko drugi ne reagira) počeo kad je popalio 1,4 ... prikaži još! miliona DEM koje je u Sinjskoj krajini sakupljeno/odvojeno za nabavu oružja još davne 1991. godine .... Sada Emil sanja Region jer da ga nije bilo (onda se je to zvala ugoslavija) ne bi se obogatio .... Pitanje je samo tko će odgovarati za spomenuti kriminal koji po svim važećim zakonima koje je baš Kukuriku izglasao (i čime se diči) ne zastarjeva? .... Ma kaj ja to bulaznim, pa Emil je osobni Zokijev prijatelj, kako se ono veli, društvo iz onog kafića u Ilici kod Lovačkog roga!