Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Domaćem marketingu nedostaje kvalitetna radna snaga, a ni zakoni im ne idu na ruku

Složili su se da se svijet marketinga mijenja gotovo svaki dan, primjer je Instagram koji se prije 5 godina gotovo nije koristio, a danas je jedan od glavnih alata u oglašavanju
17. travnja 2019. u 15:53 0 komentara 135 prikaza
Sjednica Udruženja marketinga
Foto: HGK

Vodeće tvrtke domaće marketinške industrije razgovarale su na sjednici Udruženja marketinga Hrvatske gospodarske komore o novom Zakonu o elektroničkim medijima i potencijalnoj pomoći Hrvatske gospodarske komore studentima u traženju prakse.

BIVŠI GUVERNER IZRAČUNAO 'U 10 godina u Hrvatskoj je izgubljeno 26 milijardi eura BDP-a i 180.000 radnih mjesta'

-  Cilj nam je artikulirati interese struke prema zakonodavcima na nacionalnoj i europskoj razini kako bi podigli domaći marketing na višu razinu. Samo našim ozbiljnim angažmanom, uz potporu HGK, možemo držati korak s međunarodnom konkurencijom - istaknuo je Božidar Abramović, predsjednik Udruženja marketinga HGK.

Osim toga naglasio je kako je sad pravi trenutak za sukreiranje prve skice novog Zakona o elektroničkim medijima i pozvao je članice putem Udruženja HGK sve prijedlog i zahtjeve što prije iznesu odgovornim institucijama.

Članovi Udruženja dotakli su se i trendova na hrvatskoj marketinškoj sceni.

Ericsson ŠVICARSKA Prva europska komercijalna 5G mreža u suradnji Ericssona i Swisscoma

- Mi kreativnošću rješavamo izazove koje klijenti stavljaju pred nas, a tu uglavnom funkcija diktira formu. Domaće tvrtke eksperimentiraju s nekim od najsuvremenijih principa u oglašavanju, a zahvaljujući internetu danas svaka, pa i najmanja tvrtka, može doći do svojih kupaca - poručio je Davor Bruketa iz agencije Bruketa & Žinić & Grey dodavši da svrstavanje društvenih mreža od elektroničkih medija ne bi previše utjecalo na marketinšku industriju.

Influenceri su za njega partneri u poslu, a domaće tvrtke su otvorene novitetima u oglašavanju. 

Luka Duboković iz agencije BBDO Zagreb smatra da se struka puno promijenila u zadnjem desetljeću, prvenstveno u smislu korištenja digitala.

tomislav krasnec Mala zemlja za velike summite? Zašto je skup 17+1 u Dubrovniku važan uspjeh za Hrvatsku

- Danas je kampanja bez Instagrama praktički nezamisliva, a prije pet godina se praktički nije koristio. Promjene su konstantne i mijenjaju način na koji se obraćamo korisnicima, zato se moramo neprestano prilagođavati. Korištenje digitala će se nastaviti intenzivirati i sve više marketinškog budžeta će ići prema tome - rekao je Duboković i naglasio da će velik utjecaj na tržište imati kako regulative tako i alati poput umjetne inteligencije.

404 Agenciji smatraju da je fokus marketinga uvijek na potrošačima, a ne kanalima pomoću kojih se dolazi do njih.

- Društvene mreže jesu izrasle u najveći medij na svijetu, ali tradicionalni mediji su još itekako prisutni, a tako će i ostati jedno duže vrijeme, barem kod nas u regiji - rekao je Nikola Vrdoljak napomenuvši kako je u kampanjama najvažniji kvalitetan omjer kanala koji se koriste.

INA osvojila nagradu „Green Frog“ PROMO INA osvojila nagradu „Green Frog“ za najbolje izvješće o održivosti u Hrvatskoj

Najveći izazov ovoj industriji su pravne regulacije, korištenje novih tehnologija, ali i nedostatak radne snage. 

S.T.A.R. Digital pokazao je kako Google i Facebook utječu na razvoj lokalnog tržišta i potrebi zakonske regulacije.

- Područja koja nas se tiču u big tech-u su: privatnost osobnih podataka, propagacija kontroverznog sadržaja, neplaćanje poreza, monopolistička tržišna pozicija i copyright - nabrojao je Petar Pavić naglasivši da institucije ne razumiju to područje koje se svakim danom mijenja.

Slaže se i Tomislav Presečki iz McCanna koji ističe da je najveći izazov u branši prilagodba na digitalizaciju industrije, a drugi veliki problem koji ih muči je nedostatak kvalitetne radne sage. „Mladi koji dolaze s faksa na posao nemaju sva potrebna znanja, ali ta diskrepancija se riješi kroz praksu“, izjavio je.

Pelješki most Josip Bohutinski Natječaji kod nas traju gotovo vječno

Na sjednici je konsezusom prihvaćena inicijativa da HGK ubuduće bude posrednik za povezivanje tvrtki i studenata zainteresiranih za posao u marketingu.

- Komora surađuje sa Sveučilištem u Zagrebu, ali i drugim Sveučilištima, i voljni su nam pomoći u pronalasku mladih kadrova pa čak i napraviti predselekciju studenata - pojasnio je Abramović.

Razgovaralo se i o lobiranju za promjenu Nacionalne klasifikacije zanimanja u kojoj postoje dvije kategorije za zaposlenje u marketingu, a voditeljica Odjela za EEN (Europska poduzetnička mreža) Vesna Torbarina prikazala je potpore koje HGK daje pri izlasku na inozemna tržitšta.

Hrvatska pamet Hrvatskoj - okrugli stol Večernjeg lista u Osijeku, povodom proslave 60. rođendana

EU fondovi Bjelovar
PROMO
Hrvatski grad koji je pokazao kako atraktivnim mjerama ubrzati razvoj
Skipper4you.com
MIRNO MORE
Znate li da se kod nas školuju skiperi koje cijene svugdje u svijetu
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.