U europskoj regiji automobilski sektor ima 301 tvornicu, od čega su 194 u Europskoj uniji. Uračunamo li i povezane sektore, 134 tvornice u Europi proizvode automobile, 41 izrađuje laka gospodarska vozila, 52 kamione, 66 autobuse, 72 tvornice proizvode motore. Također, tvornice motora zadnje vrijeme prolaze transformaciju. Uz klasične benzinske i dizelske motore, moraju proizvoditi i električne. Od 72 europske tvornice motora, 50 ih je u EU, najviše u Njemačkoj – 13.
Samo 18 europskih tvornica proizvodi baterije. Podaci su to Europskog udruženja proizvođača automobila, čiji članovi proizvode automobile, kombije, kamione, autobuse i motore u 17 EU država članica. Većina njih već se neko vrijeme suočava s ozbiljnim problemima te se bore za koliko-toliko redovito funkcioniranje svih tih tvornica. Naime, zbog nedostatka poluvodiča došlo je do zastoja u proizvodnji vozila. Mnogi su proizvođači automobila vjerovali da će se ove godine isporuke vozila vratiti na razine prije krize.
Ruska invazija gurnula je auto industriju u još dublju krizu: Trebamo ukrajinski neon iz ruskog čelika

Do 54 posto svjetske količine neona dolazi, odnosno dolazilo je iz dvije ukrajinske tvrtke, Ingas i Cryoin. Jedna je u Mariupolju, a druga u Odessi, a u njima je neon nastajao kao nusproizvod prerađivanja ruskog čelika. Neon je potreban za proizvodnju mikročipova
Komentara 4
a naši su tvornicu munju pretvorili u građevinsko zemljište

To je manja stavka. Vise nedostaje rusko zeljezo i aluminij, a posebno Nikl za baterije.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
lako za automobile,ali djeca u africi ostati ce gladna