Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 31
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Nakon Allianza, i Generali najavljuje "liberalnije" cjenike obvezne zaštite od odgovornosti5 kriterija za nove premije

Premije autoosiguranja niže do 30 posto?

Hoće li svi osiguravatelji preživjeti korekciju cijena?
Foto: Marijan Malčević
05.03.2008.
u 20:08

Poslije Allianza, i Generali osiguranje je najavilo novi cjenik osiguranja od automobilske odgovornosti, koji bi klijentima, ovisno o njihovoj rizičnosti, već na početku travnja ponudio niže premije  i to u dvoznamenkastim postocima!

Čeka se Hanfa
Koliko točno, iz Generalija jučer nisu htjeli precizirati, osim da ušteda neće biti baš 30 posto. Kako bilo, čeka se dopusnica Hanfe koja bi u najgorem slučaju mogla samo  korigirati ponuđene cijene, no tad će biti nova rasprava, da se vidi tko na hrvatskom tržištu posluje efikasno, a tko ne, najavljuju u Generaliju.

 Liberalizacija tržišta i povoljnija cijena obveznog autoosiguranja u izravnoj su vezi s razinom efikasnosti tržišta te financijskom snagom i efikasnošću poslovanja svakog pojedinog odgovarajućeg društva, koje treba poslovati u sklopu zakonskih propisa, aktuarskih načela i pravila struke  istaknuo je Michele Cirieco, predsjednik uprave Generalija, objašnjavajući kako to znači zdravu konkurenciju i odgovorno procjenjivanje rizika, a ne dampinške cijene.

Najavljen cjenik tako donosi personaliziran pristup klijentima, za koje će se premija izračunavati na temelju niza objektivnih tehničkih i subjektivnih parametara  vozačke prošlosti, zanimanja klijenta..., a kombinacija kojih donosi pravednije odnosno niže premije za manje rizične klijente.

 Uspjelo se fokusirajući na vozača pojedinca, dodatno ćemo dinamizirati uspješan rast u osiguranju motornih vozila na obostranu korist  i tvrtke i sadašnjih i budućih klijenata  kazao je član uprave Zdravko Deanović. Sa sadašnjih 3,1 posto udjela i osmim mjestom na hrvatskom tržištu, Generali tako u idućih nekoliko godina najavljuje mjesto među prvih pet, isključivo organskim rastom.

Svjesni gubitak
Hoće li novi način izračuna premija Allianza i Generalija zadovoljiti i Hanfu i klijente, vidjet će se skoro. No činjenica je da takvu politiku ne slijede ostali "igrači" na tržištu poput Croatije osiguranja, koje je zasad ostalo na postojećim cjenicima jer, kako tvrde, ne žele teret povećanja premije baciti na leđa, primjerice, mladih vozača, muškaraca ili onih koji rade velik broj kilometara.

Na Hanfi je, kažu, da odluči je li u takvu slučaju riječ o cijenama koje imaju tehničku podlogu ili o dampingu i svjesnu ulasku u gubitak radi povećanja portfelja. No  ovakvi bi potezi konkurencije mogli urušiti cijeli sustav i pridonijeti nestajanju manjih osiguravatelja kao što se dogodilo u Grčkoj ili Austriji.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije