Naslovnica Auti Automobili

Za ljetnih kiša asfalt može biti sklizak kao led

Voda iz pora asfalta podiže prašinu i ulje te formira tanak i izuzetno sklizak sloj koji je za vozače opasan ljeti kao što je poledica zimi
22. kolovoza 2016. u 16:13 3 komentara 3088 prikaza
kiša
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Mokar kolnik u kombinaciji s brzinom može biti opasan ljeti kao što je poledica na cesti u hladnijem dijelu godine. Dokaz tome su česta izlijetanja s kolnika po kišnom vremenu koja na autocestama završavaju u pravilu kobno, ali opasno je i na drugim cestama. Posebno je opasno kada kiša padne nakon dužeg razdoblja suhog vremena, jer tada voda iz pora asfalta podiže prašinu i ulje te formira tanak i izuzetno sklizak sloj.

Zbog toga je najopasniji baš taj početak kiše kada je prianjanje guma s podlogom značajno smanjena, slično kao kod poledice pa treba biti izuzetno oprezan.

Najbolje bi se bilo isključiti iz prometa na nekoliko minuta dok kiša ne ispere s kolnika tak sklizav sloj, a ako pak, morate nastaviti vožnju to činite vrlo oprezno, usporite i nemojte naglo kočiti.

Ne smije biti manje od 1 mm

To je ujedno i savjet za vožnju po mokrom kolniku i kada kiša nastavi padati. Najbitnije je smanjiti brzinu jer je cesta tada nepredvidiva. Ali, prije svega morate provjeriti stanje svojih guma. Što se tiče kupovine novih guma, svakako provjerite kako su prošle na testovima vožnje po mokrom kolniku što je najbitnije za ljetne gume, jer u idealnim uvjetima kad je cesta suha i prianjanje dobro sve gume više-manje dobro drže.

Ljetne gume su neupotrebljive ako im je dubina šare manja od 1 mm. Podsjetimo, legalno je zimi voziti sa dubinom profila od 4 mm, uz spremne lance za pogonske kotače.

Nailazak na lokvu vode izazvat će naglo i iznenadno povećanje otpora kretanju, a kod nepripremljenog vozača doći će do vrlo opasnog zanošenja vozila. Zbog toga pratite stanje na cesti i vozite sporije.

Vodeni klin ili aquaplaning je možda i najopasnija pojava na morom kolniku. Voda odvoji kotače od podloge i vozilo kao da skija po vodi, upravljanje je u potpunosti onemogućeno, a kočenje neefikasno.

automehaničar ISTRAŽILI SMO Cijene servisa automobila u Puli dvostruko skuplje nego u Zadru kiša AKVAPLANING Hladnom glavom i mirnom rukom preko vode na kolniku

Do vodenog klina dolazi zbog tri faktora, a na dva od njih vozač sam može utjecati.

Vrlo opasni kolotrazi

Brzina kretanja i profil gume su razlozi na koje možemo kao vozači utjecati, dok je količina vode na kolniku izvan našeg utjecaja. Ne i ljudskog, jer kolotrage bi cestari trebali sanirati, a utjecaj mokrog kolnika mogao bi se smanjiti i hrapavijim asfaltom.

Svakako pripazite i na opasne lokve vode koje se zadržavaju na kolotrazima na cesti, a nemojte zanemarivati promtne znakove koji nam kazuju da možemo očekivati sklizak kolnik zbog neočekivane kiše, odnosno opasnost od zanošenja vozila zbog kolotraga koje je posebno izraženo za vrijeme kišnog vremena.

>> Škoda je i dalje kraljica prostora, Dacia nudi najviše za uložen novac

Smanjivanje brzine je ključno, bez naglih pokreta volanom

Provjerite stanje guma jer kod ljetnih je najbitnije kako se ponašaju na mokrom. Ako je profil gaznog sloja manji od 1 mm, nisu upotrebljive. U nekim državama EU propisano je najmanje 1,6 mm.

Smanjite brzinu jer to je osnovno. Ne preporučuje se vožnja brža od 80 km/h, a nikako jurnjava autocestom.

Bez naglih reakcija kočnicom i pokreta upravljačem, a izbjegavajte i naglo ubacivanje u nižu brzinu jer može doći do blokiranje kotača.

Povećajte razmak od vozila ispred, izbjegavajte pretjecanja i budno pazite na sve sudionike u prometu - automobile, motocikliste i pješake.

Upalite svjetla kako biste sebi poboljšali vidljivost i kako bi vas ostali lakše uočili.

Digitalna komora
Digitalna komora
Poduzetnici, odsad ključne informacije doznajte klikom miša
  • Bubalamala:

    Hrvatski putevi nisu podobni ni u ljetu niti u zimi, jer je mješavina asfalta nepogodna za mokre dane.Tko je prošao svijeta brzo će uočiti razliku !

  • Avatar western_star
    western_star:

    proputovao sam cijeli svijet. naš asfalt je kao pista za formule.nikad nisam vidio bolje uglađen. doista nemam riječi ali kad padne kiša , postane najgori na svijetu. voda nema gdje otići

  • andrija.murlin:

    dugo nisam procito vecu glupost od ovog naslova..m