Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Novi model: Poticaji do 70.000 kuna, nema više 'najbržeg prsta'

Fond za zaštitu okoliša osigurao je za ovogodišnji krug poticaja 105 milijuna kuna, 90 milijuna za građane i pravne osobe, a 15 milijuna za javni sektor
27. travnja 2021. u 09:39 111 komentara 29810 prikaza
Slavonski Brod: Puštena u pogon nova Quick Charge punionica za električna vozila
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Novi krug poticaja za kupnju ekoloških vozila kreće početkom lipnja, kada će Fond za zaštitu okoliša (FZOEU) raspisati javni poziv za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila.

Teška prometna nesreća dogodila se danas na zagrebačkoj Aveniji Dubrava OŠTEĆENO VIŠE VOZILA FOTO Pogledajte kako izgledaju automobili koji su stradali u naletu Audija

Fond je ove godine osigurao ukupno 105 milijuna kuna, što je za 61 milijuna kuna više nego u 2020. godini. Za građane i pravne osobe predviđeno je 90 milijuna kuna, a za javni sektor 15 milijuna kuna. Kao i prošlih godina, iznosi poticaja su izdašni, jedni od najvećih u Europskoj uniji.

Tako će se za električni automobil i automobil na vodik moći dobiti poticaj do 70.000 kuna, za plug-in hibrid 40.000 kuna, a za električni moped, motocikl i četverocikl do 20.000 kuna, a sve uz uvjet da je iznos poticaja do visine 40 posto prodajne cijene vozila.

Nema više “najbržeg prsta”

Dakle, iznosi potpora države ostaju istovjetni kao i prošle godine, no procedura i model sufinanciranja se mijenjaju. Više neće biti famoznog “najbržeg prsta”, barem ne u onom obliku koji su od 2014. godine konstantno kritizirali javnost i prodavatelji automobila.

Volkswagen 100.000 vozila manje Volkswagen najavio smanjenje proizvodnje zbog nestašice čipova

Primjerice, sustav u kojem su poticaje dobivali oni koji su se uspjeli prvi prijaviti prošle je godine donio probijanje budžeta od 22 milijuna kuna za fizičke osobe u samo dvije minute. A još je poraznije da je iskoristivost tih odobrenih poticaja za građane bila na razini 50 posto, a za pravne osobe na 60%. Građani i tvrtke su se prijavljivali i poticaji su im odobravani, a na kraju ih gotovo polovica nije koristila.

– S obzirom na mnoge kritike dosadašnjeg modela, osmislili smo novi, prema kojem se građani i pravne osobe na javni poziv više neće prijavljivati neposredno, već putem ovlaštenih trgovaca motornih vozila u Republici Hrvatskoj. Početkom svibnja raspisat ćemo javni poziv na koji će se moći javiti trgovci koji će putem aplikacije Fonda prijaviti prodajna mjesta i dostupne modele vozila. Na njihovim prodajnim mjestima građani i pravne osobe dobit će ponudu za vozilo i trgovci će za njih izvršiti prijavu za poticaje – objašnjava Maja Rajčić, načelnica sektora za energetsku učinkovitost Fonda.

STRAŠNO! Snimljen trenutak nesreće u Dubravi: Jureći se zabio u parkirane automobile

Nakon uspješne rezervacije poticaja, kupac će biti dužan uplatiti minimalni predujam od 7% traženih sredstava Fonda, primjerice ako se traži poticaj od 70.000 kuna, trgovcu će morati uplatiti 4900 kuna. Rok isporuke i korištenja poticaja bit će 9 mjeseci od odobrenja sufinanciranja.

Neće se kao dosad moći kupiti drugo vozilo, različito od onoga za koji je poticaj odobren. Poticaj će se moći dobiti samo za novo vozilo, a više se neće moći dobiti poticaj za vozilo kupljeno od trgovca koji nije registriran u Hrvatskoj, već samo od domaćih prodavatelja.

Predujam se vraća u cijelosti

Građani će moći putem trgovaca aplicirati za jedno vozilo, a pravne osobe za dva vozila.

– Bitno je naglasiti da će se u realnom vremenu na web-stranicama Fonda vidjeti koliki je iznos poticaja rezerviran, a javni poziv će se automatski privremeno zatvoriti kada rezervirani iznos poticaja probije 90 milijuna kuna. Budžet od 90 milijuna kuna objedinjen je za građane i pravne osobe, dok će se 15 milijuna kuna za javni sektor dodjeljivati u posebnoj proceduri – kaže Maja Rajčić.

Omiš: Trening Hrvatske nogometne reprezentacije uoči utakmice Lige nacija protiv Portugala kada svađa izmakne kontroli Autom krenuo na nju i branikom je udario u nogu, a njega odbacio na poklopac motora

U svakom slučaju, novi model pozitivan je pomak u odnosu na dosadašnji koji nije bio dobar ni kupcima ni trgovcima. No opet bi moglo doći do problema s redoslijedom prijava ako zainteresiranih bude mnogo. Zbog obveznog predujma od 7% može se pretpostaviti da se više neće prijavljivati oni koji ne namjeravaju koristiti poticaje, no oni kojima budu odobreni, a ipak odustanu, predujam će u cijelosti dobiti natrag. Ako se odobreni poticaji ne iskoriste u određenom roku, raspisat će se novi javni poziv.

 

Zaprati kanal Večernjeg | Autor :

Urednik i voditelj HTV-ove emisije Nedeljom u 2, Aleksandar Stankovic
Iskren
Stanković oduševljen: Ovo je muškarac koji zna što hoće, a ne Milanović i Jandroković
CVH
CVH
Naučite kako samostalno obaviti pregled motocikla i dođite na besplatnu provjeru tehničke ispravnosti
  • jorgen:

    Ovo su popusti za bogataše. Jer čak i s tim "poticajima" električna vozila su još uvijek suviše skupa za prosječan hrvatski džep. Priznajte - sponzorirate imućne građane kako bi kupili nove igračke! Našim novcem iz proračuna!

  • avangero:

    Električni auti su teška prevara, za koju godinu kad ae baterije istroše tko će ih reciklirati i kako, a svi znamo kakav su otrov baterije, a s druge strane kako otići na more s tim autom, da putujem do Orebića ... prikaži još! dva dana i spavam po hotelima da bi imao elektrićno govanvce.

  • sargu123:

    Koliko se CO2 emitira pri proizvodnji, potom i recikliranju tih baterija. Koliko one koštaju vlasnika vozila kad dođe vrijeme zamjene?