Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

Najugroženiji sudionici prometa – motociklisti bez kacige

Jedni prebrzo voze i ne nose kacigu, drugi otimaju prednost i skreću bez pokazivača smjera
03. travnja 2012. u 08:38 1 komentara 32 prikaza
'11.04.2010., Pozega - Motociklisti se provezli Pozegom te otisli na blagoslov kod svecenika. Photo: Dusko Mirkovic/PIXSELL'
Foto: 'Dusko Mirkovic/PIXSELL'

Proljeće je iz garaža – gdje su proveli zimu – na prometnice izmamilo brojne dvokotače. Njihovo prisustvo na cestama traži i dodatan oprez vozača automobila jer su motociklisti i mopedisti prema statistici MUP-a najugroženiji sudionici u prometu.

U prosjeku, svaka 41. nesreća u 2011. godini završila je pogibijom vozača ili putnika, odnosno u 3474 prometne nesreće u kojima su sudjelovali motociklisti i mopedisti poginulo je 85 osoba (75 motociklista i 10 mopedista). Još je gora statistika ozlijeđenih (njih čak 2609), pa možemo reći da prometna nesreća u kojoj sudjeluju motociklisti i mopedisti u pravilu završava s ozljedama.

Ako uzmemo u obzir da je u Hrvatskoj registrirano 111.653 mopeda i 62.899 motocikala u odnosu na 1,524.028 osobnih automobila – u kojima je u 2011. godini poginula 261 osoba – statistika još manje ide na ruku vozačima dvokotača. Prometni su policajci lani čak 11.922 mopedista i motociklista zatekli u vožnji bez zaštitne kacige. Kazna za nenošenje kacige iznosi tisuću kuna, ali prava cijena za prekršitelja može biti i mnogo veća dogodi li se prometna nesreća.

Prema MUP-u, najčešće pogreške motociklista su precjenjivanje vlastite sposobnosti i podcjenjivanje opasnosti, nenošenje kacige, vožnja neprilagođenom brzinom, vožnja nogostupom, upravljanje neregistriranim motociklima i bez položenog vozačkog ispita te uklanjanje blokade s mopeda.

S druge strane, najčešće su pogreške vozača automobila nedovoljna provjera mrtvog kuta, skretanje i prestrojavanje bez "žmigavca", oduzimanje prednosti motociklima te neoprezno otvaranje vrata u zaustavljenoj koloni. Motociklistu ne treba mnogo da izgubi ravnotežu i padne s motocikla.

Također, motocikl je osjetljiviji na stanje podloge nego automobil, pa šahtovi, blato, šljunak na cesti, kolotrazi, rupe na cestama znatno otežavaju vožnju motociklima.

MUP i HAK savjetuju: Motociklisti, kaci

MUP i HAK savjetuju:

Motociklisti, kacigu na glavu i upalite svjetla

1. Uvijek nosite zaštitnu kacigu i ostalu opremu

2. Nemojte voziti brzo i prilagodite brzinu uvjetima na cesti

3. Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti

4. Vozite s upaljenim svjetlima, tako ste uočljiviji drugima

5. Nemojte pretjecati gdje nije dozvoljeno ili je rizično

Upute vozačima Ne oduzimajte prednost m

Upute vozačima

Ne oduzimajte prednost motociklu

1. Ne oduzimajte vozačima motocikla prednost prolaska

2. Kod prestrojavanja i pretjecanja pazite na “mrtvi kut”

3. Vodite računa da motocikli brže ubrzavaju od auta

4. Motocikli se mogu učiniti daljima nego što zaista jesu

5. Često usporavaju bez kočenja, a stop svjetlo tada ne radi

Dubrovnik: Građani izašli na lokalne izbore
REZULTATI IZBORA
Doznajte kako se glasovalo u vašem selu, gradu, općini
Digitalizacija zdravstva
Hrvatsko zdravstvo
Moderna rješenja našeg zdravstva: Donosimo vam priču o naprednim tehnologijama hrvatskog zdravstva
  • anteS:

    Vozim motor već prilično dugo i do sada bez nezgode na cesti. Mogu potvrditi savjete MUP-a i HAK-a, a na prvo mjesto bih stavio savjet: Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti. Vožnja motora daje lažni dojam superiornosti na cesti, jer je ... prikaži još!e motor brz i okretan, pa se vozač lako precijeni. Stvarnost je suprotna: motociklist i kod manjeg udarca u neku zapreku može poletjeti u zrak i samo sreća odlučuje, kako će pasti na tlo. Kaciga je dobra zaštita od manjih udaraca, ali ako motor brzinom 200 km/h u naselju udari u kamion, koji ga zbog brzine nije mogao vidjeti, ni dvije kacige na glavi ne pomažu. Takvih primjera ima. Zato je najvažnije, da na motoru zadržimo hladnu glavu, a i kacigu protiv mušica i kiše.