Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 5
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Ekološka vozila

Malen, praktičan i za vozače već od 16 godina starosti – 59.000 kn

'06.04.2010. Hrvatska, Zagreb - Estrima Biro, novi gradski malisan na elektronski pogon i spada pod cetverocikl. Photo: Marko Prpic/PIXSELL'
Foto: 'Marko Prpic/PIXSELL'
1/21
15.04.2010.
u 09:06

Testirani model imao je i vrata, koja ne dolaze serijski, pa se cijena povećala na 64.000 kuna.

Iznenadili smo se kada smo vidjeli koliko jednostavno, ali neobično vozilo skreće pozornost građana. Vozili smo proteklog tjedna zagrebačkim prometnicama, uglavnom po centru, model Birò, koji proizvodi tvornica Estrima. Riječ je o talijanskom proizvodu, koji se odnedavno nudi i na domaćem tržištu.

Velika atrakcija

O čemu je zapravo riječ? Dakle, to je vozilo na četiri kotača koje je registrirano kao skuter, odnosno moped (laki četverocikl), pa ga mogu voziti osobe već od 16 godina koje imaju valjanu vozačku dozvolu za M-kategoriju vozila. Birò je dug samo 174 centimetra, širok 103 te visok 156,5, a međuosovinski mu je razmak 125 centimetara. Toliko pozornosti građana koliko smo tada skrenuli nismo privukli gotovo ni jednim vozilom koje smo imali priliku do tada isprobati. Zaustavljalo nas je mnogo ljudi ne bi li se raspitali kakvo je to vozilo, koliko ide, kolika je cijena... Kada bismo se parkirali, a to je zbog malenih dimenzija vrlo lako, odmah bi nekoliko ljudi pitalo može li zaviriti u putničku kabinu, sjesti, slikati se... Jednostavno rečeno, simpatije na svakom koraku. Mnogi znatiželjnici odmah su ga usporedili s autićima kojima se na golfskim terena prevoze igrači i palice.

Poput tramvaja

Iako su mnogi pomislili kako je, s obzirom na elektromotore, potpuno bešuman, to baš i nije tako. Zvuk koji nastaje tijekom kretanja, sličan je zvuku električnog tramvaja u vožnji. Upravljanje je krajnje jednostavno: papučica gasa i kočnice, malena polugica za odabir prijenosa naprijed/natrag, prekidači za svjetla i žmigavce, odnosno brisač te ručica parkirne kočnice.

Nakon okretanja ključa, u malo nespretno postavljenoj kontaktnoj bravi, dovoljno je pritisnuti papučicu gasa i maleni Birò, uz lagani zvuk motora, kreće bez problema. Vožnja je sasvim jednostavna, stabilnost više nego solidna, a malena nelagoda osjeti se samo tijekom prelaska preko većih neravnina. Četiri disk-kočnice bez problema obavljaju svoju zadaću, a krajnja brzina 50 km/h (zakonski ograničena) dostatna je za gradsku vožnju. Problem su uzbrdice jer se na njima brzina smanji i na 15 km/h (Mesničkom prema Gornjem gradu).

Osnovni model nudi se za 59.000 kuna i dolazi bez bočnih vrata, a testirani model s vratima stoji 64.000 kuna.

Ključne riječi

Komentara 5

OB
-obrisani-
10:11 15.04.2010.

Jebeš autić kojeg dvojica mogu odnijeti po noći. osim ako ga pod rukom ne odneseš i spremiš navećer u sobu. A svaka druga susjeda ti ga može pretvoriti u totalku - kad joj padne tegla sa cviječem sa prozora..........

OB
-obrisani-
17:08 16.04.2010.

Autić je stvarno FORA uzet cu si TAKVOG malo iz fore..hahah...OSIGURAJTE SI SVE STO STE U ZIVOTU IKAD ZELJELI: Prije 3 mjeseca otvorila se nova prilika da se izvučete iz financijske krize. Ta prilika je www.internetbrzazarada.ws Ova web stranica pomogla je više od 400 ljudi da se spase od \"propasti\" tj. bankrota, a neki od njih ne samo da su se oduprli krizi već su i osigurali mjesečne prihode veće od 8000 kuna! Ukratko, www.internetbrzazarada.ws je pomogao mnogima da promijene svoj život. Zašto ne bi i VAMA?

MO
Morkin
14:31 20.04.2010.

Na istim tim stranicama VL-a, nekako u isto vrijeme objavljen je i članak o novom Chevrolet Sparku - to je već pravi automobil(čić) s cijenom od: - 58900 kn! Točno onoliko koliko i ovo govance košta. Znači, ovaj talijanski cirkusus bi trebao realno koštati barem DUPLO manje, uzevši u obzir cijenu pravog automobila s kojim možeš svuda!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije