Nakon što je ZET lani nabavio 60 rabljenih autobusa, u 2025. godini kupit će ih još toliko. U postupku savjetovanja je, naime, 12,5 milijuna eura vrijedan natječaj za nabavku vozila, koji je podijeljen u tri grupe. Tako se do šest milijuna eura planira izdvojiti za 30 klasičnih niskopodnih autobusa s troja vrata, a 2,5 milijuna u ZET-u su spremni platiti za 10 zglobnih verzija. U trećoj je grupi, vrijednoj četiri milijuna eura, 20 vozila s dvoja vrata.
"Naručitelj je zbog istrošenosti, starosti i prijeđenih kilometara isključio iz javnog gradskog prometa veći broj autobusa. Za nabavu novih, financiranih iz fondova EU, provodi se istraživanje tržišta i priprema dokumentacija za kupnju električnih autobusa i odgovarajuće infrastrukture", objašnjava se u natječajnoj dokumentaciji. Oni koji žele dati svoj komentar u postupku savjetovanja, mogu to učiniti do srijede u ponoć.
Što se tiče detalja nabave, vozila ne smiju biti starija od 10 godina niti imati više od 500.000 prijeđenih kilometara, a trebaju biti i nebesko plave boje. Svi autobusi unutar grupe moraju biti od istog proizvođača, iako mogu biti različitih godišta i modela. U ZET-ovu garažu pristizat će u fazama, tijekom godinu dana, i to unutar 30 dana od zaprimanja pojedinačne narudžbenice, a prije primopredaje obavit će se detaljan pregled vozila kako bi se utvrdilo odgovara li njihovo stanje dokumentaciji. Nakon isporuke autobusa, dobavljač mora organizirati i obuku ZET-ovih vozača.
Da je ZET-u hitno potrebno pomlađivanje voznog parka nije tajna, s obzirom na to da je, prema posljednjim dostupnim podacima, gotovo 60 posto vozila starije od 12, a 17 posto starije od 15 godina. Na gotovo tjednoj razini društvenim mrežama šire se fotografije autobusa u kvaru, a u razgovoru sa ZET-ovim vozačima doznali smo da je znatan broj njih prešao više od milijun, pa čak i milijun i pol kilometara, što je mnogo više od njihova redovnog radnog vijeka. U ZET-u su više puta dosad istaknuli da kupnja rabljenih vozila nije neuobičajena te da isto čine i drugi hrvatski gradovi, poput Splita.
Pa dobro, jel glavni grad članice EU sa proračunom ko pol države i uz sufinanciranje iz Fondova, nemre kupit nova prometala?