Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
VELIKA NABAVA

ZET kupuje još 60 rabljenih autobusa: Investicija je golema, evo što se sve traži

Zagreb: Na liniji 234 vozi rabljeni autobus iz Beča
Patricija Flikac/PIXSELL
20.01.2025.
u 16:15

Vozila ne smiju biti starija od 10 godina niti imati više od 500.000 prijeđenih kilometara, a trebaju biti i nebesko plave boje

Nakon što je ZET lani nabavio 60 rabljenih autobusa, u 2025. godini kupit će ih još toliko. U postupku savjetovanja je, naime, 12,5 milijuna eura vrijedan natječaj za nabavku vozila, koji je podijeljen u tri grupe. Tako se do šest milijuna eura planira izdvojiti za 30 klasičnih niskopodnih autobusa s troja vrata, a 2,5 milijuna u ZET-u su spremni platiti za 10 zglobnih verzija. U trećoj je grupi, vrijednoj četiri milijuna eura, 20 vozila s dvoja vrata.

"Naručitelj je zbog istrošenosti, starosti i prijeđenih kilometara isključio iz javnog gradskog prometa veći broj autobusa. Za nabavu novih, financiranih iz fondova EU, provodi se istraživanje tržišta i priprema dokumentacija za kupnju električnih autobusa i odgovarajuće infrastrukture", objašnjava se u natječajnoj dokumentaciji. Oni koji žele dati svoj komentar u postupku savjetovanja, mogu to učiniti do srijede u ponoć.

Zagreb: Na liniji 234 vozi rabljeni autobus iz Beča
1/10

Što se tiče detalja nabave, vozila ne smiju biti starija od 10 godina niti imati više od 500.000 prijeđenih kilometara, a trebaju biti i nebesko plave boje. Svi autobusi unutar grupe moraju biti od istog proizvođača, iako mogu biti različitih godišta i modela. U ZET-ovu garažu pristizat će u fazama, tijekom godinu dana, i to unutar 30 dana od zaprimanja pojedinačne narudžbenice, a prije primopredaje obavit će se detaljan pregled vozila kako bi se utvrdilo odgovara li njihovo stanje dokumentaciji. Nakon isporuke autobusa, dobavljač mora organizirati i obuku ZET-ovih vozača.

Da je ZET-u hitno potrebno pomlađivanje voznog parka nije tajna, s obzirom na to da je, prema posljednjim dostupnim podacima, gotovo 60 posto vozila starije od 12, a 17 posto starije od 15 godina. Na gotovo tjednoj razini društvenim mrežama šire se fotografije autobusa u kvaru, a u razgovoru sa ZET-ovim vozačima doznali smo da je znatan broj njih prešao više od milijun, pa čak i milijun i pol kilometara, što je mnogo više od njihova redovnog radnog vijeka. U ZET-u su više puta dosad istaknuli da kupnja rabljenih vozila nije neuobičajena te da isto čine i drugi hrvatski gradovi, poput Splita.

Ključne riječi

Komentara 21

Avatar KondukterZG
KondukterZG
16:56 20.01.2025.

Pa dobro, jel glavni grad članice EU sa proračunom ko pol države i uz sufinanciranje iz Fondova, nemre kupit nova prometala?

TI
TinaNina84
17:15 20.01.2025.

Pa užas!!Proračun 3 milijarde a kupuju se polovni autobusi...vidjeli smo sa polovnim tramvajima kako je to dobra ideja.Zar nije cilj modernizirati javni prijevoz i napraviti ga učinkovitijim da se smanji broj automobila u prometu.

PA
pasjura00
16:56 20.01.2025.

60 rabljeni, a od toga će pola biti svaki dan popravku i neće voziti, pa su mogli kupiti 30 novih, vjerovatno bi im cijena bila kao 60 rabljenih, za godinu dana još 30 i imaš novi vozni park

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata