Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 183
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Temeljita rekonstrukcija

Ide se u obnovu Mihaljevca, a što je s ostalim okretištima tramvaja u Zagrebu?

okretište Mihaljevac
Foto: Marin Tironi/Pixsell
1/10
21.02.2020.
u 10:39

Grad u terminal s kojeg će tramvaji voziti do žičare ulaže 13 mil. kuna

Donedavno su putnici tramvaj znali čekati i u društvu pokojeg štakora. Skupljali su se ti glodavci u limenci u kojoj je nekad radio kafić, a nakon što se on zatvorio, tijekom godina postao je ruglo pa su stanovnici Podsljemena odahnuli su kad su ga nedavno uklonili. A još su se više razveselili kad su čuli da će okretište na Mihaljevcu u temeljitu rekonstrukciju. U gradskoj su upravi dokumentaciju za obnovu vrijednu 13 milijuna kuna već pripremili, a ovih dana trebali bi i raspisati natječaj kako bi se s novog terminala moglo do donje stanice žičare.

I nadstrešnice za bicikle

Bilo je i vrijeme da se obnovi, naglasio je predsjednik Gradske četvrti Podsljeme Krešimir Kompesak, a nada se da će u sklopu novog okretišta predvidjeti i dodatne sadržaje koji bi dobro došli svima koji onuda svakodnevno odlaze na posao i u školu.

– Na primjer, bilo bi super da ovdje imamo i kiosk, pekarnicu, bankomat, voćarnicu, cvjećarnicu, sanitarni čvor pa i poštu – prenosi Kompesak želje svojih sugrađana i susjeda. Hoće li ih uslišiti u Gradu, još se ne zna, s obzirom na to da nova zgrada nije dio projekta nadolazeće rekonstrukcije, nego će za nju biti raspisan poseban natječaj. No zato će u sklopu javne nabave prije samog iskolčenja novoprojektirane trase tramvajske pruge i pripremnih radova ukloniti objekte koji danas tamo stoje. Riječ je o ZET-ovoj kućici namijenjenoj za prodaju karata, zgradi u kojoj se nalazi sanitarni čvor, nadstrešnica te kiosci.

okretište Mihaljevac
1/10

– Odabrane su dvije tehnologije strojnog uklanjanja/demontaže: pomoću građevinskog stroja pripremljenog i opremljenog pripadajućim hidrauličkim alatima za drobljenje betona i rezanje armaturnog željeza, tzv. “demolition” izvedba bagera gusjeničara dohvata ruke 24 metra. Za deponiranje i utovar koristit će se klasični bageri. Za uklanjanje montažnih objekata, tj. kioska koristit će se autodizalica nosivosti 3,5 tone, koja ima mogućnost utovara i odvoza demontiranog kioska – ističu u dokumentaciji. Radovi će se odvijati i na kontaktnoj tramvajskoj mreži, obnovit će se i autobusni terminal, parkiralište, sustav odvodnje, a cijeli će se prostor i hortikulturalno urediti.

– Uz postojeći izlazni kolosijek projektiran je i novi preticajni kolosijek čime su ubačene dvije nove skretnice. U skladu s projektnim zadatkom projektirana su tri ulazna i dva izlazna stajališta. Sa svake strane perona predviđena je i rampa za osobe smanjene pokretljivosti – piše u dokumentaciji. Rampe za prilaz osobama s invaliditetom predvidjeli su i na novom autobusnom terminalu, koji će zauzeti dvostruko veću površinu nego stari.

– Ovalnog je oblika te omogućava polukružnu jednosmjernu vožnju u smjeru suprotnom od kretanja kazaljke na satu, i to bez manevara unatrag. Terminal je omeđen pješačkim stazama te s velikim zelenim otokom u sredini. Zelena površina uz Gračansku ulicu povećana je u odnosu na postojeće stanje – piše. Stajališta se opremaju nadstrešnicama, infostupovima, koševima za smeće, infostupovima s prikazom dolaska vozila na LED displeju, a uz stajanke za taksi-vozila predviđena je i nadstrešnica za bicikle za smještaj deset bicikala...

– Nadstrešnice za putnike ugrađuju se na sve ulazne autobusne i tramvajske perone, osim na ulazni peron linije 8, gdje se predviđa nadstrešnica u sklopu nove zgrade – kažu u Gradu. Za takvim vijestima žude i oni koji svakodnevno prolaze okretištem Črnomerec, na kojem se trebalo početi “šarafiti”, riječima gradonačelnika Milana Bandića, još u ljeto 2018., no od obnove još ništa. Postavit će barem 14 novih nadstrešnica, posljednje su informacije iz Grada iz studenog prošle godine, barem dok se ne završi idejni projekt, koji se mijenja zbog “dodatnih zahtjeva ZET–a”. A dotle će po putnicima na terminalu, kojim dnevno prođe i nekoliko desetaka tisuća ljudi, s nadstrešnica padati komadi hrđe. Nema na okretištu ni toaleta, a asfalt je nalik na švicarski sir.

– To se sve može nekako pregrmjeti, ali bez javnog zahoda nam je teško. Do prije nekoliko godina postojao je onaj u podrumu glavne zgrade, no iz nekog su ga razloga zatvorili – komentiraju putnici koji onuda svakodnevno prolaze, a slično je i s onima koji tramvaj čekaju na okretištu Savski most.

ZET: Redovno održavamo

Tamo se javni prijevoz čeka na otvorenom, sjedi se na pločnicima ili metalnim ogradama, kako se tko snađe, a ona sitna kupnja, jutarnje ili kasno večernje pecivo ili sendvič, kupuje se iz malih poslovnica čiji vlasnici posao vode “iz kontejnera”. Velika obnova također se najavljuje već godinama, no nikako da je Zagrepčani i dočekaju. Prije tri godine, doduše, “kozmetički” se uredio jedan njegov dio, kad se nanovo asfaltirala cijela površina okretišta, sanirale su se rupe između cestovnog rubnjaka i nogostupa, uklonjene su i betonske prepreke na obje strane mosta i umjesto njih postavljeni stupići, vertikalna i horizontalna signalizacija, obilježena je i dijeljena površina biciklista i pješaka... Nezadovoljni su Zagrepčani i stanjem Ljubljanice, gdje često zapinju na pruzi zbog ulegnuća oko nje.

– Osim toga, sve je prljavo, neuređeno i svuda se šire neugodni mirisi – govori Božica Novak koju smo zatekli u Dubravi, no pohvalila je okretište u tom kvartu jer je, dodaje, potpuna suprotnost “remizi”. Slaže se s njome i većina onih s kojima smo razgovarali, no WC bi, kažu, mogao biti i čišći. U ZET–u, pak, kažu da redovito održavaju sve tračnice, a u planu za ovu godinu imaju održavanje tramvajske pruge na okretištu Ljubljanica. No terminali i okretišta su, dodaju, gradska površina čije uređenje provodi i planira Grad Zagreb.

– projektiran je novi preticajni tramvajski kolosijek čime su ubačene dvije nove skretnice – u sklopu radova posjeći će i postojeća stabla, uz vađenje panjeva

– rušit će se svi betonski objekti – demontirat će postojeće prometne znakove, infodispleje, smjerokazne table i ostale postojeće elemente urbane opreme zajedno s temeljima – uz obnovljeni autobusni terminal bit će i parkiralište, a terminal će biti dvostruko veći nego stari i omeđen pješačkim stazama s rampama za prilaz osobama smanjene pokretljivosti

– obnova predviđa i krajobrazno uređenje, a posadit će i nove stablašice i grmoliko ukrasno bilje – sve bilje spada u autohtone vrste kako bi se sačuvala karakterističnost vegetacije

Komentara 4

HE
herojulice
06:22 23.02.2020.

"Gospodine" budući bivši gradonačelniče u odlasku. Eno možeš pogledati svoj uspjeh u Dupcu na okretištu koji se raspada. Možeš li sanirati i njega ili će građani čekati nešto kao i na Mihaljevcu?

LA
Latz
11:13 21.02.2020.

Ok, treba povezati bolje do tog monstruma blesavog od žičare koja će na kraju biti ... ali u isto vrijeme na zapadnom dijelu grada ne radi se gotovo ništa već dva desetljeća ... nekako se period poklapa se jednim parazitom

Avatar Gilles Auguste Kremer
Gilles Auguste Kremer
09:53 23.02.2020.

Ne znam čemu sve ovo? Pa i žičara je previše za zagrepce...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije