Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Rigoroznije kazne stupile na snagu: Za napad na ZET-ovce i do pet godina zatvora

Lani je prijavljeno 16 slučajeva, četiri s težim ozljedama poput prijeloma lubanje
14. siječnja 2020. u 20:58 9 komentara 2544 prikaza
ZET-ova kontrola
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Prišuljali su mu se u Dubravi, zaskočili ga s leđa i pretukli. Vozač ZET-ova autobusa izgubio je svijest i zamalo završio u komi, kako nam je rekao predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a Ante Jelić, a od studenog prošle godine na bolovanju se oporavlja od posljedica napada. Počinitelj je poznat i treba se suočiti sa zakonom, a prema staroj bi regulativi napadači na ZET-ove radnike, bilo vozače ili kontrolore, dobili tek novčanu kaznu od 500 do nekoliko tisuća kuna. Od 1. siječnja, pak, na snazi su nove izmjene zakona pa zbog fizičkog, ali i verbalnog napada te prijetnji iza rešetaka mogu odležati od šest mjeseci do pet godina.

Prometna nesreća u Sloboštini u Zagrebu SVAKA TRI MJESECA NESREĆA Ovo je kobno raskrižje u Novom Zagrebu, a stručnjaci kažu: ‘Vozači ne paze’

Zaskoči ih grupa huligana

Takvi su konflikti s vozačima i kontrolorima, kazao je Jelić, česti, a prošle godine ih je prijavljeno 16. Od toga su broja četiri bili teški slučajevi u kojima su zaposlenici ZET-a zadobili ozbiljne tjelesne ozljede poput prijeloma lubanje i čeljusti.

– Vrijeđanja i psovki ima na dnevnoj bazi, a za više od 70 posto ozbiljnijih slučajeva se i ne zna jer ih ZET-ovi službenici ne prijavljuju. Prošle su godine morali to rješavati putem privatnih tužbi ako su htjeli istjerati kakvu pravdu, a po novim je regulativama policija dužna podnijeti prijavu – rekao je Jelić.

Od svih slučajeva napada, najviše je onih u kojima su žrtve muškarci jer, kako je objasnio, zaposlenih žena ima manje, a i postoji tendencija da ih se smatra “slabijim spolom” pa im je to svojevrsna zaštita.

– Jako se rijetko događa da su u pitanju naše vozačice ili kontrolorke, a to je zato što ih je malo. Zanimljivo je i kako su najkritičnije linije, gdje je najviše napada, one koje prolaze pokraj noćnih klubova – kazao je Jelić.

Huligani, dodaje, noću kada se vraćaju iz izlaska u alkoholiziranom stanju nerijetko udruže svoje snage pa cijela grupa iz zasjede zaskoči ZET-ovce ili na licu mjesta, u tramvaju ili autobusu, izazove sukob. Po novim regulativama, pak, bilo da je riječ o šakama, rukama, nogama ili oružju i oruđu, ako se kontrolora ili ZET-ovog vozača ozlijedi, u zatvor se ide od šest mjeseci do pet godina. Onaj tko pak pokuša silom spriječiti kontrolora da mu provjeri kartu ili vozača da vozi autobus ili tramvaj, odnosno ako im prijeti, u zatvoru može završiti i do tri godine. Visina zakonske kazne određuje se, kazao je odvjetnik Veljko Miljević, ovisno o težini žrtvine ozljede ili o tome, primjerice, je li počinitelj pobjegao s mjesta nesreće.

rvi bi se putnici njome na Medvednicu trebali odvesti u svibnju, a nedavno je Grad za ovu investiciju od sto milijuna eura dignuo i kredit NEISPUNJENA OBEĆANJA U ZAGREBU Od 15 projekata koji su trebali biti završeni do 2020., dva su pri kraju

– Ljudi ne shvaćaju da takvim sukobima i izazivanjem ugrožavaju sebe, naše djelatnike i ostale putnike jer vozači, primjerice, ne mogu na miru i s punom koncentracijom obavljati svoj posao – rekao je Jelić.

Ako su krivi, otkaz

S druge strane, ako je putnik taj koji je žrtva napada nekog od ZET-ovih zaposlenika, može podići jedino privatnu tužbu. Od novih se kazni počinitelj pak može osloboditi jedino ako se dokaže da su ZET-ovi djelatnici izazvali sukob, odnosno ako su se ponašali, kako stoji u zakonu, “bezobzirno, protuzakonito ili grubo”.

– Ispostavi li se da je bilo koji od naših zaposlenika kriv za napad, snosit će ozbiljne posljedice – objasnio je Jelić te dodao kako s njihove strane oprosta nema i sankcija je momentalni otkaz.

U protekla dva tjedna, otkako su zakonske izmjene na snazi, novih napada nije bilo, a nadaju se, zaključio je sindikalist Jelić, da i neće

>>>Policija razoružala muškarca u ZET-ovom busu

 

Norveška rukometna reprezntacija
Hrvatska u finalu
Pogledajte što norveški mediji pišu nakon poraza, još ne mogu vjerovati da neće u finalni boj
Plin
SMANJENJE CO2
Perspektive plina kao alternativnog goriva u prometu u Hrvatskoj
  • Avatar XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
    XPBAT XPBOJ€ XOPBAT:

    Zašto onda otkaz ne dobije vozač autobusa poznat kao Shrek koji svaki dan uredno prolazi kroz raskrižja na crveno šeretski se smijući dok to radi i pričajući na mobitel u vožnji

  • herojulice:

    A za pregaženu curicu sa smrtnom posljedicom 3 godine. I još se pitate zašto je podrška za Filipa sve veća. Plenkoviću ti se pitaš zašto ste ove izbore izgubili. Ja bih se na tvome mjestu jako brinuo za slijedeće. Ne ... prikaži još! moraš ništa vidjeti i znati. Dovoljno je otvoriti novine i čitati ovakve i slične naslove.

  • Kokoiduhovi:

    Vozači, i ne samo autobusa, koji klepeću na mobitel, baš kao i mnogi pješaci, i voze odnosno hodaju kao muhe bez glave, ugrožavajući sebe ali i sve ostale. Međutim, ako imamo silne video kamere po prometalima, po ulicama, na semaforima; ... prikaži još! pitanje je što rade unutarnje kontrole i policija? Štose buseva i tramvaja tiče; onemogućavanje signala za mobitel u cijelom vozilu je jedini način da normalni ljudi ne budu maltretirani ili ugroženi od čitača sa slušalicama u ušima, koji tako niti vide oko sebe, niti čuju.