U ponedjeljak je predstavljen novi vizualni identitet Grada Zagreba, koji je pobijedio na javnom natječaju provedenom od strane Hrvatskog dizajnerskog društva. Prema službenom priopćenju Grada Zagreba, novi identitet artikulira grad kao "otvoren, vedar i ponosan", a cilj mu je omogućiti kvalitetniju komunikaciju s građanima i posjetiteljima. Pobjedničko rješenje nosi naziv "Slobodan čovjek u slobodnom gradu" i na jedinstven način spaja bogatu tradiciju Zagreba sa suvremenim dizajnerskim pristupom. U priopćenju se naglašava kako vizualni identitet ističe dinamičan, inkluzivan i otvoren karakter grada.
Autori pobjedničkog rješenja su Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić, uz suradnike Gorana Trbuljaka, Vladu Marteka, Marka Lulića, Lindu Golik Horvat i Suzanu Potrebić. Ukupni nagradni fond natječaja iznosio je 51.000 eura, dok je za prvo mjesto dodijeljeno 15.000 eura u neto iznosu. O pobjedniku natječaja odlučivao je ocjenjivački sud u sastavu: Ira Payer, Nina Bačun, Tom Dorresteijn, Luka Korlaet i Luka Thumm. Sud je jednoglasno odabrao pobjedničko rješenje, ocijenivši ga strateški solidnim temeljem koji može rasti zajedno s gradom.
Odmah nakon objave pobjedničkog rješenja uslijedili su komentari građana, koji su izrazito podijeljeni. Dok jedni hvale minimalizam i jednostavnost, drugi smatraju da rješenje nije dostojno glavnog grada. "Ovo je prejednostavno i dosadno", "Nedostaje zarez, gramatika nije dobra", "Ja bih ovo napravio za 15 eura, ne za 15.000" – neki su od negativnih komentara. S druge strane, bilo je i onih kojima se vizualni identitet svidio. "Meni je baš lijepo i čisto", "Jednostavno je dobro!", "Napokon moderan pristup vizualnom identitetu" – istaknuli su zadovoljni građani.
U želji da dobijemo još jedno mišljenje, zamolili smo umjetnu inteligenciju da predloži nekoliko vizualnih rješenja za novi identitet Zagreba. Uz malo navođenja i kombiniranje boja dobili smo AI generirane prijedloge, vi ih pogledajte i recite nam – jesu li bolji od pobjedničkog rješenja? Kako vam izgledaju?
Mislim vi shvaćate da je ovo što ste generirali - suvremeni grb a ne vizualni identitet - logo i njegove mutacije?