Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Glasovita Remiza odavno je izgubila svoj sjaj, ali Trešnjevčani se njome i dalje ponose

Remiza je od 1936. godine do danas postala jedan od simbola grada, a opjevana je i u stihovima pjesama Zvonka Špišića i Branimira Štulića
26. listopada 2021. u 13:42 0 komentara 2339 prikaza
tramvaj remiza
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/5

Iako je to najstarije zagrebačko okretište, nije bilo prvo. Tramvaji, koji su se tada kretali na konjsku zapregu, svoje su početne i završne trase imale na lokaciji koju danas čini Tehnički muzej na Savskoj cesti, pa je bilo potrebno proći još 45 godina prije nego što je otvoren terminal na Ljubljanici, ono što mnogi danas zovu Remiza.

Otvorena je davne 1936. nakon što je godinu prije pruga produžena od Savske ceste do potoka Črnomerca, što je omogućilo preseljenje spremišta tramvaja iz sadašnjeg Tehničkog muzeja na današnju lokaciju.

Okrugli rođendan ZET-a Prvi tramvaj prije 130 godina vukli su konji, a vozio je samo do Kvatrića

“Za sve više kola postalo je staro tramvajsko spremište na Savskoj cesti pretijesno, pa je dio kola noćio na cesti, gdje je uz velike poteškoće obavljan i noćni servis. Kad je za proširenje Tratinske ceste porušena polovica spremišta, stanje je postalo još teže pa je gradnja novoga velikog spremišta na kraju Ozaljske lice došlo je kao spas. Novo je spremište pušteno u pogon 11. veljače 1936., a tri godine poslije počinju se ljetne prikolice pregrađivati u zatvorene, kako bi se podmirile prometne potrebe”, kako je nastala glasovita Remiza piše u monografiji ZET-a izdanoj za 120. godišnjicu ovog gradskog prijevoznika.

Remiza je do danas postala jedan od simbola grada, a opjevana je i u stihovima pjesama Zvonka Špišića i Branimira Štulića. Nezaobilazna je za sve koji žele sa zapada grada doći u njegov centar, a posebno je omiljena svojim Trešnjevčanima, kojima je desetljećima bila na ponos.

ZET remiza | Autor : Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images

No, odavno je Remiza prestala biti sjajna, uređena i blistava, kakva je bila prije 85 godina. Okretište vapi za obnovom, jer su pločnici popucali, štandovi koji ondje rade jedva posluju, a veliki dio tramvajskog stajališta nema ni nadstrešnice. Slično je i s poslovnim kompleksom, koji je istodobno administrativna središnjica i jedna od najvećih garaža bogatog ZET-ova voznog parka. Uređenje okretišta u planu je kao dio prve etape produžene Ulice Črnomerec, no to je jedan od projekata koji je tek u idejnim nacrtima, a kad će te hoće li se uopće realizirati, teško je prognozirati.

CIA karte Jugoslavije
NEKAD TAJNI SADRŽAJ
Što je 1970. CIA predviđala za Jugoslaviju nakon Titove smrti: 'Stvaran potencijal za katastrofu i građanski rat'
Abbott Nutrition
Akcija za djecu diljem svijeta
I Modrić se uključio u akciju: Tvrtka koja posluje i u Hrvatskoj sklopila suradnju s Real Madridom, evo o čemu se radi
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.