Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Žrtvovat ćemo privatnost zbog jednostavnosti i koristi online servisa

Ekonomski institut proveo je istraživanje o zabrinutosti hrvatskih korisnika interneta za online privatnost
11. svibnja 2018. u 06:00 0 komentara 341 prikaza
internet
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL/Ilustracija

Korisnici u Hrvatskoj relativno su zabrinuti za svoju online privatnost: na skali od 1 do 5 prosječna je ocjena razine zabrinutosti 3,5, pokazalo je istraživanje Ekonomskog instituta.

Facebook Facebook Evo kako možete otkriti koje aplikacije imaju pristup vašim informacijama

Najviše su zabrinute osobe s osnovnoškolskim obrazovanjem (ocjena 4,1). Po generacijama ispitanika, za svoju privatnost na internetu najviše strepe pedesetogodišnjaci, a najmanje mlade osobe. Žene i muškarci podjednako su zabrinuti. Oko 60 posto ispitanika ne odobrava da mrežne stranice traže i prikupljaju podatke o njima. Korištenje osobnih informacija bez znanja i dopuštenja pojedinca nedopustivo je (prosječna je ocjena suglasnosti s tom tvrdnjom visoka, čak 4,68).

Također, polovina ispitanika, podjednako muškaraca i žena, nerado dijeli privatne fotografije, otkriva svoju lokaciju ili daje broj kreditne kartice na internetu. Usprkos ovakvoj statistici kada se ispituju stavovi, čak je 68 posto ispitanika u posljednje vrijeme kupovalo online, premda prosječno vrlo rijetko, 0,18 puta mjesečno. Naime, ljudi su spremni „žrtvovati“ dio svoje privatnosti zbog jednostavnosti i korištenja internetskih servisa.

Primjerice, osoba koja je izrazito zabrinuta za privatnost i koja je istovremeno uočila da preko interneta može kupiti proizvod koji je nedostupan u fizičkim prodavaonicama u Hrvatskoj vjerojatno će usprkos zabrinutosti ispuniti minimalne tražene podatke kako bi obavila kupnju. Inače, korisnici interneta u prosjeku aktivno provedu online više od tri sata dnevno, najviše za dobivanje općih informacija (98 posto ispitanika), za e-poštu (94 posto ispitanika) te dnevne vijesti (93 posto ispitanika). Društvene mreže koristi gotovo 75 posto ispitanika, a javne usluge tek 39 posto ispitanika. Samo 16 posto ispitanika internet koristi za edukacije.

Mark Zuckerberg Skandal zbog curenja podataka Svi koji su ikada imali Facebook profil su ugroženi Njemačka JOŠ OD 2005. Nije Facebook jedini, skandal i u Njemačkoj: političarima prodavali podatke o korisnicima 'Cambridge Analytica' Facebook će korisnicima dati veću kontrolu nad privatnim podacima
A1
BRZINA JE VRLINA
3 razloga zašto je 5G tehnologija bitna za budućnost gaminga
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.