Za Kristovo uskrsnuće teolozi kažu kako je stvaran događaj koji je imao povijesno potvrđena očitovanja jer su apostoli dali svjedočanstva o onome što su vidjeli i čuli. Sveti Pavao piše Korinćanima da im je “predao najprije ono što sam i sam primio: da je Krist, u skladu s Pismima, umro za naše grijehe, da je pokopan, da je treći dan, u skladu s Pismima, uskrsnuo, da se ukazao Kefi, potom Dvanaestorici”.
No skeptici postavljaju pitanje odakle potječe tvrdnja da je Isus uskrsnuo, odnosno je li to manipulacija stvarnosti koja je imala izvanredan odjek u ljudskoj povijesti ili je činjenica toliko iznenađujuća i neočekivana sada kao i onda njegovim zapanjenim učenicima? Teolozi kažu kako se na ta pitanja razumsko rješenje može naći ako se istraži koja su bila ondašnja vjerovanja ljudi o životu poslije smrti i da se procijeni može li ideja o uskrsnuću biti logična pojava u njihovu načinu razmišljanja. Za početak, u grčkom svijetu postoje reference za život poslije smrti, ali s jedinstvenim karakteristikama. Had, ponavljajući motiv još od Homerovih epova, boravište je smrti, svijeta sjena koji je kao nejasno sjećanje u prebivalištu živih. Ali Homer nikad nije pomišljao da je u stvarnosti moguć povratak iz Hada. Platon je iz drukčije perspektive nagađao o reinkarnaciji, ali nije mislio na oživljavanje jednom mrtvog tijela kao o nečem stvarnom. Naime, iako je ponekad govorio o životu poslije smrti, nikada mu nije došla na pamet ideja o uskrsnuću, odnosno o povratku tijela bilo kojeg pojedinca u život na ovome svijetu – objašnjava tim teologa sa sveučilišta Navarra, dodajući kao je u židovstvu to razmišljanje dijelom zajedničko i dijelom drukčije.
Znanstveni i teološki dokazi: Torinsko platno dokaz je Isusova uskrsnuća
Po mišljenju fizičara, trodimenzionalni odraz ljudskog lika na platnu nastao je kao “rezultat tajanstvene eksplozije energije”
Komentara 143
Zanimljivo pozivanje na Pavla koji ne piše o Isusovom raspeću na zemlji od strane Rimljana(!?) kojeg ovaj nikad nije živog vidio već na "nebesima" kako ga je "vidio" u " vizijama" ubijenog od strane sotone(!?).Pavao ne spominje ništa od Isusovihih čuda ili poslanja u Galileji niti spominje dvanaest učenika ni posljednju večeru. Sve je očito izmišljeno naknadno jer Pavao piše posve drugu priču od one koja dolazi 50 godina poslije u evanđeljima...
nemreš verovat,napišem pitanje ko je napisal bibliju i dobijem žuti.kaj je to nešto uvredljivo,ili kaj?
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Dokaz ne može biti teološki....jedino znanstven. Ono što nije znanstveno dokazano,dokazati se ne može.