Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Holding samo za vozni park dug 3,4 milijarde

ZET Končaru za nove tramvaje dužan više od 60 milijuna kuna

tramvaji
Marko Lukunić/VLM
21.09.2009.
u 22:59

Zagrebački javni prijevoznik potrošio svih 1,15 milijardi kuna namijenjenih za kupnju 70 niskopodnih tramvaja, pa je nejasno kako će otplatiti preostalih 20 i – leasing

Neki Večernjakovi izvori tvrde da je Zagrebački holding zbog neplaćanja isporučenih tramvaja dužan Končaru od 60 do 70 milijuna kuna, a drugi kažu da je dug mnogo veći. Da im je Holding dužan, potvrdio nam je i predsjednik uprave Končara Darinko Bago, no iznos nije želio otkriti.

Bjanko mjenice
– Dosad nismo imali problema s naplatom. Mjesečno ZET-u isporučimo dva do tri tramvaja, a kako je cijena svakog oko 15 milijuna kuna, moguće je da u mjesec dana naša potraživanja dosegnu spomenutu svotu.

No, nikad se nije dogodilo da su nam dugovali dulje od mjesec dana – rekao je Bago. Tvrdi da se ne brine, jer kada bi i nastali problemi, Končar bi se lako namirio zato što, kaže, ima bjanko mjenice koje u svakom trenutku može naplatiti s računa Holdinga ili Grada, Holdingova jamca.

Končar, dakle, nema razloga za brigu, no imaju ga Holding i Grad, odnosno Zagrepčani. Problemi koji su se mogli skrivati dok je novca od prodaje obveznica i mnogih kredita bilo u izobilju sada polako isplivavaju na površinu.

U samo tri godine otkako je osnovan Holding se zadužio više od šest milijardi kuna, a samo ove godine za kamate mora dati 539 milijuna kuna. U dug nije uračunat leasing za nove autobuse i tramvaje. Od 2004. do danas Holding je kupio 140 tramvaja i 214 autobusa za 3,4 milijarde kuna.

Posebno je zanimljiv “sell and lease back” aranžman iz 2007. godine s UniCreditom, odnosno prodaja 70 niskopodnih tramvaja iz prve serije za 1,15 milijardi kuna, čime se financira kupnja 70 tramvaja druge serije. Iako u Končaru i Holdingu o tome šute kao zaliveni, doznajemo da je sav novac već potrošen. Stoga je nejasno kako će se otplatiti preostalih 20 tramvaja i plaćati rate za leasing.

Obveznice otišle u vjetar
Iz gradskog proračuna sasvim sigurno ne jer je jasno da će ovogodišnja “rupa” biti oko 700 milijuna kuna, a doznajemo da ni unutar Holdinga nema dovoljno novca jer je “planulo” svih 300 milijuna eura od prodaje obveznica na londonskoj burzi.

Stoga, ili ćemo ostati bez tramvaja ili će UniCredito “sjesti” na 700 milijuna kuna subvencije koju Grad plaća ZET-u. No, tada, tvrde upućeni, neće biti novca za isplatu plaća u ZET-u.

Ključne riječi

Komentara 3

DO
doktorica
07:35 22.09.2009.

baš je to briga gosp. Bandića,plaćat će naši unuci i praunuci.

OB
-obrisani-
00:36 22.09.2009.

Bandiću, koliko si ti love popalio?To ni sam Bog dragi nezna.Zato se guraš biti novi El Prezidente El dorado Hrvatske.Ma neće te spasiti nikakvi imuniteti.Svaka rit kad tad dođe na (\"puš\") šekret.

DO
domenico
12:59 30.09.2009.

Ovo je realno stanje ZET-a i naravno načina kako se vode poslovi ZG Holdinga i način kako se vodi grad Zagreb. Mislim da ljudi shvaćaju da ovakve afere i nekontrolirano trošenje novce iz proračuna grada, skupo će platiti i bandićć na skorim predsjedničkim izborima.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije