Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Za otkazanu policu dopunskog HZZO-a ne treba platiti dug

Ako pacijent obavi neki pregled i tek potom raskine policu, ipak će mu stići račun za pregled koji je obavio dok je imao dopunsko
05. svibnja 2016. u 08:51 7 komentara 16338 prikaza
HZZO
Foto: PR FOTO

Svi pacijenti koji su otkazali policu dopunskog osiguranja HZZO-a i potom dobili račun uime naknade štete nisu dužni to platiti jer je takav potez HZZO-a inspekcija Ministarstva gospodarstva ocijenila nepoštenom i zavaravajućom poslovnom praksom suprotnom zakonu i europskim direktivama!

Do navedenog inspekcijskog zaključka došlo je, kako doznajemo, ovih dana i žalba HZZO-a ne odgađa njegovu primjenu. Koliko je takvih “dužnika”, u HZZO-u nam nisu odgovorili pozivajući se da je u tijeku upravni postupak. Svi oni, međutim, na temelju takvog rješenja mogu tražiti povrat svojih uplaćenih dugova.

Kako doznajemo, u Zavodu su se pozivali na Opće uvjete na koje pristaju svi pri potpisivanju ugovora o dopunskom zdravstvenom osiguranju, ali je inspekcija zaključila kako isti ti Opći uvjeti kada se radi o “šteti” nisu potpuni te da je potrošač bio potpuno informiran, vjerojatno ne bi sklopio takav ugovor!

Potpuna informiranost bi u ovom slučaju značila da osiguranici dopunskog preko HZZO-a znaju da će otkažu li taj ugovor platiti participaciju za sve pretrage, preglede i lijekove koje su obavili i koristili u posljednjem tromjesečju. Račun za sve zdravstvene usluge doći će im iako su u trenutku obavljanja istih tih usluga i dalje bili osiguranici odnosno imali policu dopunskog. Primjerice, ako je pacijent koji plaća dopunsko HZZO-a podignuo lijek i obavio liječnički pregled ovih dana, a iz nekog razloga otkaže policu idući mjesec, stići će mu račun za participaciju za taj lijek i pregled. Da su osiguranici znali da unatoč ugovorenom osiguranju moraju platiti troškove zdravstvenih usluga, sigurno ne bi sklopili ugovor o dopunskom, utvrdila je inspekcija.

Valja podsjetiti i da u HZZO-u redovito ponavljaju da država ne uplaćuje novac za dopunsko onih koji su oslobođeni plaćanja police. No sada je pitanje da li i komu uopće Zavod ispostavlja račune uime duga kada ta skupina osiguranika obavi neku uslugu.  

>> Denis Kovačić: Povećanje cijene dopunskog osiguranja samo je dio reforme zdravstva

>> Premijer Orešković u Saboru predstavio akcijski plan reformi

EU fondovi Bjelovar
PRIJAVITE SE
KONFERENCIJA BJELOVAR:„Kako transparentnost utječe na razvoj poduzetništva”
Skipper4you.com
MIRNO MORE
Znate li da se kod nas školuju skiperi koje cijene svugdje u svijetu
  • dobarsavjet:

    Kako se Zakon o Obveznim odnosima tumaći kad je u pitanju državna ustanova, a kada je u pitanju radnik onda taj zakon ne važi. Pravosuđe je katastrofa, korumpirano i ne kompetentno.

  • liliZG:

    nije mi jasno, kakvo je to retrogradno naplaćivanje duga, ...treba samo slijediti logiku, bio si korisnik do 10.04.16., sve što je do tada obavljeno je na teret hzzo-a, a što je kasnije napravljeno je na teret onog koji nema dopunsko ... prikaži još! osiguranje ili novog pružatelja usluge dopunskog osiguranja, ....gdje je tu problem?, da li bi mi ekipa pravnika možda mogla objasniti???

  • adrian1:

    kao i obično u ovoj državi sve je napravljeno da vas prevare, a ne da na pošten način upozore građanina. Kolega s posla je raskinuo policu , nakon čega su mu na dežurnom telefonu 0800 7989 rekli da je podmirio ... prikaži još!io sve dugove, a pritom su mislili samo na mjesečne premije uopće ne spomenuvši da postoji mogućnost da naknadno dođe naplata štete, kako oni to zovu, pa je dobio nekoliko mjeseci nakon raskida ugovora račun od oko 4000 kn. Da mi se ne bi dogodio isti slučaj i sam sam pokušao saznati koliko sam napravio "štete" HZZo-u u protekloj godini, ali nakon nekoliko neuspješnih poziva pravnim službama i posjeti pravnoj službi Klovićevoj, nitko mi nije mogao dati takvu informaciju odnosno uputili su me u Jukićevu, a telefonom su mi rekli da moram pisati dopis na direkciju u kojem tražim jednostavan podatak do kojeg se može doći u 3 klika mišem, ali ipak ga je nemoguće doznati na brzi i jednostavan način. Na službi za korisnike su mi naravno rekli da su svi moji dugovi podmireni i tek na moje inzistiranje su rekli da ne znaju koliki je zapravo moj dug i da za to nisu ovlašteni. Da nisam pitao za štetu ja bio poklopio slušalicu misleći da zaista nemam nikakav dug. Pitam se kome to odgovara takvo zavaravanje građana?