Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 128
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Novi vozni park Grada Zagreba

Tko će dobiti posao vrijedan čak 44,2 milijuna kuna

Milan Bandić
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
1/7
17.05.2016.
u 08:45

U Opelu, Peugeotu, Citroënu, Fordu i Renaultu kažu da njihova vozila ne mogu konkurirati na natječaju, to može samo jedan uvoznik

Javno nadmetanje koje je Grad Zagreb objavio potkraj travnja za nabavu čak 277 vozila putem operativnog leasinga, vrijedno 44,2 milijuna kuna bez PDV-a, pobudilo je velik interes javnosti ponajprije zato što je među tim vozilima i luksuzna limuzina za gradonačelnika Milana Bandića.

No uvoznici vozila u Hrvatskoj upozoravaju da je u tom nadmetanju najmanje sporna ta limuzina. Ključan su problem, kažu, tehničke specifikacije za ostala vozila i drugi uvjeti navedeni u natječajnoj dokumentaciji, a koje može zadovoljiti samo jedan uvoznik, odnosno proizvođač vozila, a to je Volkswagen grupa.

Uvoznik Porsche Croatia

U Opelu Hrvatska tako su napravili detaljnu analizu tehničkih specifikacija u trima najvažnijim grupama vozila, koje čine 62 posto ukupnog broja vozila koje nabavlja Grad Zagreb. U grupi osobnih vozila niže klase, kojih se naručuje 88, analizirali su tehničke specifikacije za svih 29 modela te klase koji se nude na hrvatskom tržištu. Zaključili su da prvih 10 kriterija zadovoljavaju samo Polo i Fiesta. Za grupu osobnih vozila donje srednje klase, kojih se naručuje 65, u Opelu su analizirali tehničke specifikacije 38 modela iz te klase i zaključili su da prvih 10 kriterija zadovoljava samo Octavia. Za grupu dostavnih vozila, kojih Zagreb naručuje 20, analizirali su 13 modela manjih dostavnih vozila i zaključili da u toj kategoriji zadovoljava samo Caddy.

– U većini slučajeva brojni modeli “padaju” na pojedinim kriterijima za nekoliko milimetara, bilo dužine vozila ili širine vozila ili međuosovinskog razmaka ili dimenzije prtljažnika – navode u Opelu. Sporno je, dodaju, i to da nije dopuštena ponuda po grupama i da ta odredba stavlja u pobjedničku poziciju onog dobavljača vozila, odnosno uvoznika koji može isporučiti Polo, Octaviju i Caddy.

– Iako je natječaj formalno raspisan za ponuđače operativnog leasinga, zbog “usmjerujućih” tehničkih specifikacija, svaka leasing tvrtka koja se želi javiti na natječaj mora zatražiti ponudu od onog dobavljača vozila, odnosno uvoznika koji može isporučiti Polo, Octaviju i Caddy – tvrde u Opelu. Nadalje objašnjavaju da to daje moć dobavljaču vozila/uvozniku da “kontrolira” ishod natječaja time što će ili dati ponudu samo jednoj leasing tvrtki, ili jednoj leasing tvrtki dati povoljniju ponudu nego ostalima, ili će pak dati istu ponudu nekoliko leasing kuća, ali samo pod uvjetom da nude isključivo modele tog dobavljača uvoznika u svakoj natječajnoj grupi u kojoj se taj dobavljač vozila/uvoznik odluči natjecati. I uvoznici drugih vozila – Peugeota i Citroëna, Forda, Renaulta – potvrdili su nam da njihova vozila ne mogu konkurirati na natječaju Grada Zagreba te da navedenim tehničkim specifikacijama udovoljavaju vozila samo jednog uvoznika. Isto tako su nam kazali da samo jedan uvoznik udovoljava i uvjetu da za njegova vozila mora na području Zagreba postojati dva ovlaštena servisa s 20 radnih mjesta.

U tvrtki Porsche Croatia, uvozniku vozila VW grupe, kazali su nam da oni neće sudjelovati na tom nadmetanju i da su za to zaduženi njihovi ovlašteni lokalni trgovci. A jedan od njih je i u AutoZubak, u kojem su nam pak kazali da je nadmetanje za Grad Zagreb raspisano za operativni leasing te da su potencijalni ponuditelji leasing kuće.

– AutoZubak zasada nije zaprimio nijedan zahtjev leasing kuća – navode u AutoZubaku. U drugom ovlaštenom trgovcu VW grupe na području Zagreba, tvrtki Porsche Inter Auto, poručili su da nisu sudjelovali u navedenom nadmetanju.

Financijski povoljnije

U Uredu javne nabave Grada Zagreba pak kažu da na nadmetanju nije predviđeno nuđenje po grupama jer bi se u tom slučaju uvelike operativno otežalo poslovanje. Procijenili su, ističu, da bi se ponudom jednog ponuditelja ili zajednice ponuditelja za cjelokupan predmet nabave financijski prošlo povoljnije, a administrativno bi se optimiziralo praćenje jednog ugovora o nabavi vozila. No ističu da to ne isključuje mogućnost da oni koji podnose ponude imaju različite proizvođače vozila. Na tvrdnje pak da su uvjeti nadmetanja takvi da njima mogu udovoljiti vozila samo jednog uvoznika, u Uredu odgovaraju da leasing kuće mogu nuditi vozila različitih proizvođača i da nema govora o udovoljavanju samo jednom uvozniku.

>>Za automobile putem lizinga Grad će potrošiti 13 milijuna kuna

Komentara 52

Avatar plejer_as
plejer_as
09:10 17.05.2016.

kineske bicikle im podijelit a ne aute ....nisu ni to zaslužili

HR
hrvatska91
09:01 17.05.2016.

To ce nas najbolji lobist S.Mesic rijesiti..netko iz Rusije,S.Koreje..

ZV
ZvonimirOdLjubuskog
10:14 17.05.2016.

Rimac automobili!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije