POTKAPACITIRANA PROMETNICA

Sve više poginulih na ovoj dionici, cesta je preopterećena: 'Ako se ništa ne promijeni, bit će još gore'

Dvije osobe poginule u prometnoj nesreći na zagrebačkoj obilaznici
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
1/3
27.04.2025.
u 14:11

Prometni stručnjak Krunoslav Ormuž rješenje vidi u prtvaranju zaustavne u prometnu traku, bez čega će biti sve više i više nesreća, tvrdi on.

Zagrebačka obilaznica sve češće postaje žarište nesreća i zastoja. Nesreći u kojoj su poginule dvije sestre prethodili faktori poput prebrze vožnje i neprilagođavanja uvjetima na cesti, a upravo ovakve situacije posljednjih mjeseci gotovo svakodnevno izazivaju prometni kolaps. Zagrebačka obilaznica, zbog sve veće gustoće prometa i čestih nesreća, postaje jedno od najkritičnijih mjesta u glavnom gradu.

"Jednostavno se radi o potkapacitiranoj prometnici. Ona je izgrađena krajem '80-ih, kada je bio značajno manji broj vozila u prometu i nije bio takav tranzit kao što je danas", za Dnevnik Nove TV objasnio je prometni stručnjak Krunoslav Ormuž. "Da se zaustavna traka promijeni u prometnu, u voznu traku, ali od toga ništa. Ako se ništa u skorije vrijeme ne promijeni po pitanju treće prometne trake, mislim da će katastrofa biti sve veća i veća", dodao je.

"Može se ići brzinom od 85, neki idu 70, a nama je vrijeme sve", rekao je za Novu TV jedan vozač kamiona te potvrdio da se u toj situaciji uglavnom pretiče. Policija potvrđuje da su teretna vozila pod nadzorom, a prekršaji se sankcioniraju.

"Važno je izbjegavati zaustavljanje na cesti, kao i naglo ubrzavanje ili usporavanje te nagle promjene smjera kretanja", upozoravaju iz policije.

Unatoč pojačanim policijskim akcijama i preventivnim kampanjama, travanj je donio crnu statistiku na hrvatskim prometnicama, a broj smrtno stradalih u prometnim nesrećama drastično je porastao.

Komentara 5

Avatar Moodleen
Moodleen
20:41 27.04.2025.

Po tkzv. Podravskoj magistrali dnevno prolazi preko 20.000 vozila, pola od njih su šleperi, a nema ni pješačkih staza u pojedinim naseljima, djeca po toj cesti idu u škole, riskiraju živote. Ali premijer i 90 posto njegovih ministara, koji su podrijetlom iz Dalmacije u svojoj domovini grade mostove, tunele i autoceste do svake selendre. Naravno, sa hrvatskom lovom. I tamo gdje dnevno prođe stotinjak auti. Do kad?

PR
prokurator
14:53 27.04.2025.

Ili kraće: nema rješenja, jer koliko god prometnica se doda u sustav, broj vozila nezaustavljivo raste. I nitko da se zapita, što ne valja sa nacijom čija populacija opada a broj vozila vrtoglavo raste.

BL
Blek_le_Roc
14:25 27.04.2025.

Amerikanci su do autocesta s 100 traka došli tako da su samo dodavali nove trake, a gužve su ostajale iste. Zato ima izraz "just add one more lane". Rješenje je javni gradski i prigradski prijevoz, jer na ovaj broj automobilaa treba isti toliki broj parkinga, ali puta dva. Traka nikada dosta, ali se gužva samo premjesti na drugo usko grlo i opet isti problem.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije